Hamnade på andra sidan stan för att njuta av en pokerkväll för några år sedan. Det enda som fanns i dryckesväg var någon form av grön likör och gin. Allt efter att timmarna passerade blev det mindre fokus på kortspelandet och mer fokus på balansen och synskärpan, som ändå var förlorad. Det var kallt ute, förmodligen nollgradigt resonerade vi, eftersom det låg snö på backen. Sedan var det svart.
När minnet vaknade till stod vi på taket av en bensinmack (preem?) och lirade luftgitarr med bar överkropp. Polisen stod nedanför tillsammans med ett tiotal andra personer som såg djupt skärrade ut. Sedan blev det svart igen. Vaknade i samma hus där vi hade börjat kvällen av att våningssängen där två personer slaggade föll ihop som plockepinn, men stackarna fortsatte att sova i bråten.
Dagen efter satt jag på pendeltåget mot rätt sida av stan och hade sådan förbannad bakfyllemage att jag hade kunnat sätta mig och skita på golvet om promillehalten bara hade varit aningens högre. Våldtog istället en toalett på centralen och det, det var det underbaraste toalettbesöket någonsin.
Sedär.. bara av att tänka på den känslan blev jag skitnödig. Skitbra!