Marsupilami
Tvåtaktstaliban
Ber om ursäkt för fortsatt OT, men för att besvara carleson.
Inga av de modifikationer jag funderar på att göra på den cykeln är något som är svårt att återställa. Gillar själv äldre cyklar med originalutseende, men diskret uppdaterade i form av bättre fjädring och bromsar.
Ursprungsplanen var att originalrenovera den här eftersom jag redan håller på att bygga rejsreplika runt en RD500. R6 sving och gaffel är minterade. YZR500-kåpset är på ingång osv.
Nä, du behöver inte oroa dig för att det är fina originalcyklar som slaktas. Rejsreplikan sätts ihop av en massa delar jag haft liggandes lösa i många år och den andra är en okörbar skrothög som jag kom över i somras.
Då YZR-replikan kommer dröja funderar jag därför på att smygmodernisera den andra så länge. Så att man har en trevlig cykel att åka på redan i sommar. Vill ju inte bli allt för mycket frånåkt när det börjar svänga.
Finns ju inga moderna maskiner som är jämförbara med dessa stora tvåtaktare så att köpa något modernare är inget alternativ.
Inga av de modifikationer jag funderar på att göra på den cykeln är något som är svårt att återställa. Gillar själv äldre cyklar med originalutseende, men diskret uppdaterade i form av bättre fjädring och bromsar.
Ursprungsplanen var att originalrenovera den här eftersom jag redan håller på att bygga rejsreplika runt en RD500. R6 sving och gaffel är minterade. YZR500-kåpset är på ingång osv.
Nä, du behöver inte oroa dig för att det är fina originalcyklar som slaktas. Rejsreplikan sätts ihop av en massa delar jag haft liggandes lösa i många år och den andra är en okörbar skrothög som jag kom över i somras.
Då YZR-replikan kommer dröja funderar jag därför på att smygmodernisera den andra så länge. Så att man har en trevlig cykel att åka på redan i sommar. Vill ju inte bli allt för mycket frånåkt när det börjar svänga.
Finns ju inga moderna maskiner som är jämförbara med dessa stora tvåtaktare så att köpa något modernare är inget alternativ.