Ganska snygga maskiner.
förslag på vad man ska göra om man råkade dra av en av bultarna som håller fast avgasrören vid motorn?
Orkade inte kolla närmare på vad det är för bultar om dom går byta.
Ja ena delen av mysteriet är iallafall löst..
2 Vittnen knackade på dörren och hävdade att Gud har en mening med allt här i livet så det är ju solklart hans fel!
Men ja jag skulle kunna fixa en bild imorgon. måste erkänna att jag mest bara tröttnade och åkte hem när den gick av.
men det är iaf inte en lång bult utan bultarna sitter så att säga på cylindrarna sen skruvar man på en mutter.
så jag är orolig för att dom inte går skruva ut och ersätta så lätt. för annars är det nog gott om material kvar för att nypa åt kring. borde vara minst en cm kvar..
Apropå pinnskruven så har jag för mig att den är M8 in i toppen och M6 som sticker ut, så du lär nog få beställa en Yamaha original...
Här tror jag allt att herr Spondon minns fel. Jag använder en vanlig m6-skruv istället för en av pinnbultarna.
Jaha nu var det dags.
Idag skulle FranZ ut ur garaget och sladda runt lite i solskenet.
Batteriet hade stått med Ctek laddaren inkopplad i några dagar för att vara fräscht så döm av min förvåning när ingenting händer med startmotorn.
Alla lampor går igång och jag kan lätt köra med helljus, bromsljus och blinkers igång samtidigt utan problem men ändå hörs bara ett klick när jag trycker på startknappen.
Någon som vet vad som kan vara fel om det inte är batteriet?
Fick dock igång lillen medelst springning så premiärturen blev av iallafall.
Glad Vår!
Ja batteriet var ju laddat när jag ställde av hojen men därimellan har nog inte laddaren suttit i.
Provade faktiskt aldrig att trycka på knappen med motorn igång.
Men jag ska bara sova lite efter helgens nattskift sen ska en multimeter inhandlas och det ska mätas både kors och tvärs.
Och angående multimeter, vad duger det med för sort? Jag tänker typ biltemas billigaste duger den att mäta med?
Har riktigt dålig koll på om det är olika apparater för olika saker typ billiga kan bara mäta svag ström och ju mer ström desto dyrare grejer behövs?
Vad är lägsta spänningen för att dra runt startmoroten? Mätte som sagt idag och fick strax över 12 på bulten på startmotorn. Men inte ett ljud ifrån den
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |