En snabbfråga har fz750 -89:an någon soppakran? Hittar bara en knapp fuel/reserve men inget vred under tanken.
En snabbfråga har fz750 -89:an någon soppakran? Hittar bara en knapp fuel/reserve men inget vred under tanken.
Tja! Har smugit på detta forum sedan jag köpte min Fz750 89 förra året och lärt mig både ett och annat En grym hoj helt klart, har provkört både XJ6 och FZ8, men jag tycker att FZan känns roligare. Inte lika förutsägbar på nåt vis
Tyvärr hade förra ägaren lag ner hojen i en korsning så höger sidan var inte så fin. Har bytt sidokåpan på höger sida, är dock på jakt efter toppkåpan(blå) och panelkåpan (svart), nån som har nåt liggande?
Tackar
Jag har en liten fråga som har hemsökt mig länge och som kanske lämplig FZ-connoisseur kan svara på:
när jag kör i väg och gasar på låga varv hör jag ett metalliskt skrammel, ett slags kort skallrande ljud på både 1 och 2a växeln sen går det för fort för att höra något. Ända sedan jag hörde rykten om kassa framdrevlager har nojan funnits där. Generellt sätt tycker jag motorn skramlar och har sig men det kanske är normalt, men just detta ljudet stör jag mig extra på
Kände lite på hjullagren, i två bak kändes ett minimalt skrapande, borde jag byta eller kan jag köra till Norge ändå?
Borde jag ta isär länkaget och av bakdämparen för att rengöra/fetta in innan långturen? Vet ju inte när detta blev gjort senast..
Mors!
För er som missat det håller jag på att försöka rädda damens 88 från skrotdöden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260862-FZ-750-räddning-från-dödens-klor
Är på jakt efter en fungerande topp/insugskam alt. komplett motor om någon har något i gömmorna.
PANIK!
Sticker på semester med min Fz i 3 veckor. En 86:a.
Vid halvgas så går den bara på 3 cylindrar. Någon som har några tips? En mek har kollat vakuumet och det skall vara ok.
Mvh
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |