Arn87
Medlem
Såklart är hästkrafterna viktiga (i mitt tycke) men det jag gillar med den är att den är så enkel att åka på bakhjulet med, att slå loss bakhjulet i lite fart är också jätteenkelt.Där håller jag inte riktigt med dig. FZ1an är för tung och klumpig för att vara en riktig bushoj i min bok. Jag får känslan av att det är antal hästkrafter som avgör om så är fallet eller ej för dig?
En B-King går som satan men en bushoj är den inte för mig.
SD är en KTM 990 SuperDuke alt den nya 1290 Duken. DET är bushojar. Detta trots att 990n inte är alls lika snabb rakt fram som en FZ1a. Däremot kör KTMen cirklar runt yamahan
Vi är ett större kompisgäng som brukar åka. (Vi kallar oss Team Överviktig och finns på Facebook)
Vi har olika hojar allihopa så jag har testat, Honda Cb1000r,Ktm 1290 super duke, Kawasaki z800, Yamaha Mt/fz09, Honda Fireblade 2012 och Fireblade 2003.
Hondas nakenhoj gillar jag för den är så kvick i chassit och riktigt stark i botten men saknar lite på toppen.
Ktm:en gillar jag inte alls, upplever den väldigt skakig i motorgången och hatar ljudet från en v-twin. Vridet i den är helt sjukt, den reser sig på gaspådrag i typ 160blås men jag själv tycker bara det blir svårkontrolerat då vridet kommer så plötsligt.
Z800:n är på tok för tung och klen för att den ska gå att leka med.
Mt09:an gillar jag helt klart, den är väldigt lätt, kvick och bra med vrid nere i registret men tyvärr så saknas det effekt när rakorna kommer.
Har inte testat någon av hojarna du nämnde men tål inte utseendet med piporna under tailen plus ljudet från v-twin motorn på 990:n
Sen hur speed triple ser ut framifrån...bara en mor kan älska det utseendet!
Jag gillar mycket effekt och kommer därför byta till racehoj tills i sommar. Kommer förmodligen bli en gsx-r1000 k9 då nyare hojar är oförskämt dyra att försäkra.
Allt här är ju bara mina personliga åsikter såklart.
/Arn