FZR 600 bra eller anus?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
KalleNorton skrev:
Går den att försäkra i försäkringsklass 6 då? Har för mig att om en hoj ska komma i klass 7 ska den väga max 200kg och ha minst 100hk. Stämmer det?

fzr 600 ska ligga i förs. klass 6 enligt dom jag snackat med
 

lupus

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha TDM850, Gas Gas EC250
sporTlovEr skrev:
Man tjänar INTE på att handla 1 st fzr, men om man köper kanske minst 2 eller 3 eller 4.

Det är inte gratis att ta sig till Tyskland, ev hyra kärra eller buss, Bensin, färja, regbesiktining när man kommer hem, ta ut semester, etc.

Hämtar man bara 1 st hoj, så blir priset även om hojjen kanske kostar 9000(=rishög)men lägger man till för att få en finare, kanske runt 12 000-15 000 kr, sen skall du pocka på alla övriga utgifter ca 9000 till, så är du uppe i vad det kostar hemma med, men tar man hem 3 st så är ju de fasta utgifterna samma!!! :lol

Beror väl lite på hur man gör & planerar. Senaste turen kostade ingenting (inklusive regbes.) om man köper några bärs & säljer. http://www.motobikes.se/ger050421.htm
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Anton_Ljunghusen skrev:
fzr 600 ska ligga i förs. klass 6 enligt dom jag snackat med
Ja, om nu bolaget i fråga fortfaraden kör med det systemet så finns FZR600 i klass 6.

Den ÄR snuskigt billig att försäkra och äga. Kalashoj när man är lite blöt bakom örat.
 

lupus

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha TDM850, Gas Gas EC250
hållundan skrev:
Jaha?

Tid ÄR pengar. Även om det "inte kostar nåt" med transport, bränsle, regbes m.m. tar det fortfarande tid, vilket kostar.

Mina 2 ören.

Ja, typ 40 Timmar (Om man har 60 mil till Helsingborg då) brukar väl gå att jobba in/kompa ?
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Kraschpucken skrev:
Lyfter en gammal tråd här, igen.
När jag körde hem från halmstad i måndags dog min hoj på hemvägen, den började rycka o jävlas på motorvägen sen bara slocknade allt! Jag rullade in till vägkanten o konstaderade att INGET funkade, inte ett liv. Jag kollade säkringar o.s.v. under sadeln men såg inga fel. Kan det vara regulatorn som kört sönder batteriet eller nåt? är inte så jävla haj på det där med elfel :rolleyes:


Det där låter som mitt problem och jag har beställt en ny regulator och hoppas och tror denna är problemet

Beställde den härifrån i fredags http://www.electrexworld.co.uk/erol.html#2683x0&& (har ingen aning hur man länkar), fick ett bekräftelsemail men idag har de ännu inte dragit några pengar eller hört nått mera :/ jag vill ha den nu :)
 

-> 1 <-

Medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
DL K5, 3YF, 2x3HE, B6, 423S
Mr. Kongo skrev:
Då har även jag fått problem med regultorn efter 60 mils ägande :/ är regulatorerna annorlunda mellan äldre FZR och den lite nyara jag har, -92a?? eller funkar det även med R6ans regulator på min?

Regulatorerna ska vara samma på alla FZR 600 Genesis (89-93).
 

-> 1 <-

Medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
DL K5, 3YF, 2x3HE, B6, 423S
#78# skrev:
Har också en fråga angående regulatorn. Hur vet man om den är kass? laddar den över så man ser det om man mäterspänningen? Eller kan man kolla om den är varm när man kört en stund?

När mina regulatorer har rasat har det varit så att de inte laddat batteriet. Vanligtvis närmare 13 Volt på tomgång, men sjunker vid lite högre varv ner mot 12 Volt.
 

-> 1 <-

Medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
DL K5, 3YF, 2x3HE, B6, 423S
En liten bild över hur kablarna skall sitta i en R6 regulator..
 

Bifogat

  • pins.jpg
    pins.jpg
    44.4 KB · Visningar: 100
  • kablar.jpg
    kablar.jpg
    141.4 KB · Visningar: 84

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Fzr 600r

jag tycker dom är skön att köra! men jag kan inte säga så mycket då! har bara haft min i 3 dagar! och det är en 94- och den gav jag 18tusen för! men då måste jag byta bakdäck & bakspegel! sen ska den ju besiktas! det är allt på min! men dom är pigga! har kört 220 med min & sen våga jag inte gasa mera ;D!
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
YappE skrev:
Jag köpte min -94 för under 30.000:- :tummenupp Bara till o leta.
Och detta är min första sporthoj och jag är helt nöjd med cyklen.


30000kr...köpte min för 18tusen! och det var en 94- men var din besiktat å skattad? och hur långt hade den gåt?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top