FZR 600 bra eller anus?

jonasi

Full rulle!
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Highland 950 -05
krilleyzf skrev:
Min FZR 600-92 hade problem med laddnings regulatorn dvs att den laddar över och förstör batteriet samt regulator. En ny regulator kostade för 5 år sen ca 1200 kr. Annars helt ok, bra nybörjar mc.
Har också detta problem med regulatorn på min!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Solid Snake. Min är som sagt till salu till rätt pris.

Är mycket nöjd med hojen de 800 mil jag har kört med den... En bra instegssporthoj som hänger på bra, är skoj att svänga med och går att uiiiillla med =)

Så är du sugen, skicka ett PM så berättar jag mer!!!

/Henke
 

-> 1 <-

Medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
DL K5, 3YF, 2x3HE, B6, 423S
Ni som har problem med laddregulatorn.. Jag har också avverkat ett par stycken regulatorer (de går sönder pga att de går för varmt).

Lösningen: Ring till skroten och köp en regulator från YZF 600 eller R6 (fram till 03 har jag för mig) och montera på hojen. Dessa nya regulatorer har rejäla kylflänsar på själva regulatorn och jag har inte haft något problem sedan jag bytte. Det enda som behövs är att borra ett nytt hål i fästplattan, därtill genomgående bult och att kontakten inte stämmer, men det går att trycka ur ansultningarna ur original kontakten och ansluta kablarna "direkt".
 

c.xp

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZR 1000
mera laddning

Laddningsregulator på FZR är ett dröm-fel jämfört
med äldre Suzuki GSX där först regulatorn går sönder, den
äter upp batteriet som tar med sig generator lindning och
i slutändan CDI-boxen. Grattis.
Därför är yamaha's problem ganska överkomliga i sammanhanget.
Beg. original på MC-skrot kostar 500 (Fleninge MC-skrot) - 700 kr (Hojbiten, RN etc.)
Inte så blodigt.
/Christian
 

EKAxMAN

EKA
Gick med
14 Apr 2003
Ort
HUSUM / Örnsköldsvik
Hoj
Honda CBR 954 RR Racehoj, SUZUKI GSX-R 1000 -03, VOR 503 -02, KTM 640 LC4, Aprilia AF1 Futura
Solid snake skrev:
Har tittat på olika Fzr 600:eek:r, men vet inte vilka sjukdomar o sånt dom har.

Är det någon som kan säga något om dom, typ för o nackdelar.

Har väl mest tittat på modeller mellan -91 och -93, dom som tilltalar mig mest och ligger i min prisklass.

Vad väger dom, hur mycket hästar, lättkörd? osv.

Tacksam för svar.


Stort ANUS med klen motor...... :arsele

//EKA :yoparty
 

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
EKAxMAN skrev:
Stort ANUS med klen motor...... :arsele
220km/h och tillräckligt med kraft för bakhjulskörning räcker got och väl som andra hoj. Man vill inte lämna jordelivet riktigt än!
 
Last edited:

LiCrO

.....
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Skövde
Hoj
ER6n
-> 1 <- skrev:
Ni som har problem med laddregulatorn.. Jag har också avverkat ett par stycken regulatorer (de går sönder pga att de går för varmt).
Lösningen: Ring till skroten och köp en regulator från YZF 600 eller R6 (fram till 03 har jag för mig) och montera på hojen.

Nu blev du min kompis :hej
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fluxir skrev:
kolla upp hur FZR 600 ligger i tyskland, du tjänar på det...

Man tjänar INTE på att handla 1 st fzr, men om man köper kanske minst 2 eller 3 eller 4.

Det är inte gratis att ta sig till Tyskland, ev hyra kärra eller buss, Bensin, färja, regbesiktining när man kommer hem, ta ut semester, etc.

Hämtar man bara 1 st hoj, så blir priset även om hojjen kanske kostar 9000(=rishög)men lägger man till för att få en finare, kanske runt 12 000-15 000 kr, sen skall du pocka på alla övriga utgifter ca 9000 till, så är du uppe i vad det kostar hemma med, men tar man hem 3 st så är ju de fasta utgifterna samma!!! :lol
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
kle1991 skrev:
Man tjänar INTE på att handla 1 st fzr, men om man köper kanske minst 2 eller 3 eller 4.

Det är inte gratis att ta sig till Tyskland, ev hyra kärra eller buss, Bensin, färja, regbesiktining när man kommer hem, ta ut semester, etc.

Hämtar man bara 1 st hoj, så blir priset även om hojjen kanske kostar 9000(=rishög)men lägger man till för att få en finare, kanske runt 12 000-15 000 kr, sen skall du pocka på alla övriga utgifter ca 9000 till, så är du uppe i vad det kostar hemma med, men tar man hem 3 st så är ju de fasta utgifterna samma!!! :lol
Nä, du tjänar knappast på att köpa nåt. Säljer du, då kan du däremot göra en hacka.

/O. Rdmärkare

:hej
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
kle1991 skrev:
Man tjänar INTE på att handla 1 st fzr, men om man köper kanske minst 2 eller 3 eller 4.
///

12 000-15 000 kr, sen skall du pocka på alla övriga utgifter ca 9000 till, så är du uppe i vad det kostar hemma med, men tar man hem 3 st så är ju de fasta utgifterna samma!!! :lol

hade då inte tänkt göra det själv, utan genom importfirma, eller tillsammans med en kompis som ska ner å köpa ny hoj...

det är inte säkert att ja ska ner heller, har inte bestämt mig än.
 

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Såld
Kan även tipsa om YZF 750, 125hk och bättre chassi. Kåpset är i stort sett samma för senare modell av FZR 600/1000. Motorn är i princip oförstörbar.
Pris från 30000:-

Mvh Patrik
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Då har även jag fått problem med regultorn efter 60 mils ägande :/ är regulatorerna annorlunda mellan äldre FZR och den lite nyara jag har, -92a?? eller funkar det även med R6ans regulator på min?


-> 1 <- skrev:
Ni som har problem med laddregulatorn.. Jag har också avverkat ett par stycken regulatorer (de går sönder pga att de går för varmt).

Lösningen: Ring till skroten och köp en regulator från YZF 600 eller R6 (fram till 03 har jag för mig) och montera på hojen. Dessa nya regulatorer har rejäla kylflänsar på själva regulatorn och jag har inte haft något problem sedan jag bytte. Det enda som behövs är att borra ett nytt hål i fästplattan, därtill genomgående bult och att kontakten inte stämmer, men det går att trycka ur ansultningarna ur original kontakten och ansluta kablarna "direkt".
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Lyfter en gammal tråd här, igen.
När jag körde hem från halmstad i måndags dog min hoj på hemvägen, den började rycka o jävlas på motorvägen sen bara slocknade allt! Jag rullade in till vägkanten o konstaderade att INGET funkade, inte ett liv. Jag kollade säkringar o.s.v. under sadeln men såg inga fel. Kan det vara regulatorn som kört sönder batteriet eller nåt? är inte så jävla haj på det där med elfel :rolleyes:
 

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Blade
Har också en fråga angående regulatorn. Hur vet man om den är kass? laddar den över så man ser det om man mäterspänningen? Eller kan man kolla om den är varm när man kört en stund?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
#78# skrev:
Har också en fråga angående regulatorn. Hur vet man om den är kass? laddar den över så man ser det om man mäterspänningen? Eller kan man kolla om den är varm när man kört en stund?


Varm ska den väl bli i vilket fall, därför den har kylflänsar

Ja mät spänningen, varva till 3000 varv..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top