Står inte på mig, men den gäller om jag kör och trillar... länsförsäkringporec skrev:vilket jävla bolag är det då?
PacMan skrev:Det gäller väl inte trafikdelen...eller?
Daave skrev:Står inte på mig, men den gäller om jag kör och trillar... länsförsäkring
espa skrev:Handen på hjärtat hur många körde igentligen strypt dom två år som dom hade mellan kort,tror inte det är många,jag har då aldrig träffat någon som kört strypt och jag gjorde det inte.gjorde ni?
Haha, jaaa du, EVENTUELLT så kommer kanske försäkringbolaget undra varför pappa strypt ner den till 24 kw Och vad som gäller vet man inte förens olyckan är framme, det finns det ett antal trådar om på sporthoj.Daave skrev:Står inte på mig, men den gäller om jag kör och trillar... länsförsäkring
men hur.. mutar man försäkringsbolaget då eller? 2000:- för halvförsäkring på ett helt år? och hur lyckas han försäkra den som strypt? eftersom alla försäkringsbolag försäkrar med ursprungseffekten..!Daave skrev:Står inte på mig, men den gäller om jag kör och trillar... länsförsäkring
HanneZ skrev:Haha, jaaa du, EVENTUELLT så kommer kanske försäkringbolaget undra varför pappa strypt ner den till 24 kw Och vad som gäller vet man inte förens olyckan är framme, det finns det ett antal trådar om på sporthoj.
Jag hoppas inte på att du vurpar, men om du gör det hoppas jag att du får ta varenda krona ur din egna ficka!
Helförsäkrad R1 -00-01 för 2000 om året asså. Det är inte dåligt...Daave skrev:Jag har betalt hojen själv ja.... och försäkringen säger att den är 25 kw så det undar dom nog inte...helförsäkring
Men men antar att det inte är någon bra idé att ta bort strypningen...
Daave skrev:Jag har betalt hojen själv ja.... och försäkringen säger att den är 25 kw så det undar dom nog inte...helförsäkring
sa du att den står på din pappa? kan man låna reg nr. så jag kan kolla vad den skulle kosta på mig/min pappa..?Daave skrev:Jag har betalt hojen själv ja.... och försäkringen säger att den är 25 kw så det undar dom nog inte...helförsäkring
Daave skrev:Har en R1, som jag stryp ner till 25 kw eftersom jag bara har mellankort! Funderar starkt på att ta bort strypningen till våren,. någon som vet om försäkringen gäller då?
TukTuk skrev:[moral på]
Fan vad alla snackar om kostnader i pengar... mellankort har man för att man ANSES INTE förmögen att framföra starkare fordon!
Så j*vla enkelt att sitta och tänka på sig själv och *buhuu* jag får inte köra fullt ut och bränna gummi men det handlar även om att SKYDDA andra.
Vad är kostnaden för att ha kört på/ihjäl någon? Är det inte bättre att vänta den relativt korta tiden det är?
[moral av]
Du har inte funderat på att välja hoj efter vad du har råd med då? Varför inte köpa en hoj som är lätt och billig att strypa?Nexor skrev:Som sagt, finns inga strypningsatser till min någonstans. Vad som behövs är att en verkstad med ett intyg för att göra dessa saker stryper ner den till 25kw genom att tillverka brickor (eller annat) och pröva sig fram till rätt effekt med en bänk. Sedan får man åka med papper på bänkning och intyg osv så får man den omreggad som 25. DETTA ÄR INTE BILLIGT!
Casper_one skrev:Det stämmer inte riktigt det du säger.. för det spelar ingen roll om du kör olagligt eller inte.. trafikförsäkringen går alltid in och om du saknar en sådan ja, då lär polisen ganska snart ta dig. Förhoppningsvis.
Rock on.. DD
enhjuling skrev:Du åker dit för olovlig körning, loosar kortet och får inte en spänn på vagnskadeförsäkringen.
Om ingen upptäcker den olovliga körningen klarar du dig förstås undan.
bikerwoman skrev:Du har inte funderat på att välja hoj efter vad du har råd med då? Varför inte köpa en hoj som är lätt och billig att strypa?
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|