RandomDude
Gudomlig sporthojare
Edit: I slutet av 4:e sidan finns lite bilder på slutgiltiga lagningen...
Jag gjorde ett inlägg tidigare om att en verkstad inte satt dit låsbrickan till främre drevet korrekt, vilket slutade med att drevet hoppade av axeln. Man kunde också se lite slitage på gängorna eftersom drevet/kedjan snurrat fritt mot gängorna.
Nu hände samma sak igen, dock var det inte låsbrickans fel denna gång utan med största sannolikhet gängorna till muttern som varit för dåliga, och då gör inte låsbrickan någon nytta om muttern bara kan släppa i gängorna.
Hur fixar man gängor som är paj på en "skruv" så att säga.
Ordet är fritt!
(Bilden är inte av min hoj, dock väldigt likvärdigt)
Jag gjorde ett inlägg tidigare om att en verkstad inte satt dit låsbrickan till främre drevet korrekt, vilket slutade med att drevet hoppade av axeln. Man kunde också se lite slitage på gängorna eftersom drevet/kedjan snurrat fritt mot gängorna.
Nu hände samma sak igen, dock var det inte låsbrickans fel denna gång utan med största sannolikhet gängorna till muttern som varit för dåliga, och då gör inte låsbrickan någon nytta om muttern bara kan släppa i gängorna.
Hur fixar man gängor som är paj på en "skruv" så att säga.
En tanke är att gänga till en mindre dimension, dock är det väldigt krångligt eftersom det är en annan stigning på alla storlekar under M18 (vilket jag tror att det är, skjutmåttet visade 17.6 mm, någon som vet bättre?) dessutom antar jag att det är väldigt hårt material.
- En annan tanke är att borra ett hål genom axeln och sätta i en KRAFTIG sprint, istället för mutter eller tillsammans med mutter. Eftersom motorns kraft inte alls ligger på muttern, muttern hindrar bara drevet från att glida av axeln.
Ordet är fritt!
(Bilden är inte av min hoj, dock väldigt likvärdigt)
Bifogat
Last edited: