Bonjin skrev:Det torkade upp när man väl kom fram, solen tittade fram ett tag
Aha, synd att vi omfors i den brutala regnskuren, visste inte att du var på G... Blir säkert fler gånger Du kände inte igen oss (hojarna) på Rörken ?Bonjin skrev:Ingen som dök upp
Kan det bero på vädret
Jag åker strax E4:an ner iaf
B 12 skrev:Skönt med en spurt efter den lite frustrerande lastbilsblockeringen efter Älvkarlen, du var lixom lite på hugget där Forsberg ? Fläktade så skinnstället nästan torkade upp i grenen t.o.m
Kändes bra att vi kom iväg å körde i blötan ändå, var ju nyttigt, dock var det roligare förra Måndan.. är väl inte så jättesugen att köra på blöt Rörken igen om man kan välja
MrRoadSnail skrev:.. håller jag på att köra in ett nytt skinnställ. Satan i gatan vad det spänner/trycker/drar/stramar. Man går som en skitnödig, man sitter som en med eksem och man kan inte ens komma undan fartvinden (iaf inte om man ska kunna andas samtidigt).
Men man slipper se ut som en Michelingubbe iaf!
Vilket fjoll! Det var ju knappt blött alls mot slutet av kvällen och fästet var det inget fel på (om man räknade bort målade streck som var som... snor?), dimman var lite tjock dock...B 12 skrev:Kändes bra att vi kom iväg å körde i blötan ändå, var ju nyttigt, dock var det roligare förra Måndan.. är väl inte så jättesugen att köra på blöt Rörken igen om man kan välja
Yasha skrev:Vilket fjoll! Det var ju knappt blött alls mot slutet av kvällen och fästet var det inget fel på (om man räknade bort målade streck som var som... snor?), dimman var lite tjock dock...
Bonjin var inte kvar så länge, gick teorin och åkte hem efter ett par pass. :kocko (slicksliknande framdäck var väl iofs en ursäkt så god som ngn till att inte köra... )
Kul att ni dök upp iaf! En liten, men tapper skara på Rörken igår.
Bara retades lite... Det är kanonbra träning att köra när det är blött, men jag kommer också på mig själv att tänka på andra saker... om det går för långsamt. Och det är ju ett sunt beteende i trafiken?!?Forsberg skrev:Jag hade faktiskt också dåliga däck
Mycket (läs: allt) satt dock i huvudet, kom på mig själv att sitta och tänka och titta på fel saker, och det var då det släppte. Mycket är nog inbillning också...
Ska ta och skicka ett mail till nån på SMC Gävleborg och fråga varför man inte kan göra liknande arrangemang på Rörberg. Ju fler som ligger på och tjatar desto bättre!
B 12 skrev:Aha, synd att vi omfors i den brutala regnskuren, visste inte att du var på G... Blir säkert fler gånger Du kände inte igen oss (hojarna) på Rörken ?
Forsberg skrev:Jag hade faktiskt också dåliga däck
Mycket (läs: allt) satt dock i huvudet, kom på mig själv att sitta och tänka och titta på fel saker, och det var då det släppte. Mycket är nog inbillning också...
Ska ta och skicka ett mail till nån på SMC Gävleborg och fråga varför man inte kan göra liknande arrangemang på Rörberg. Ju fler som ligger på och tjatar desto bättre!
Bonjin skrev:Nä tyvärr så kände jag inte igen någon hoj när jag var där...tror jag kände igen Forsberg när jag kom hem och kollade bilden lite bättre.
Att ha en rondell som mötesplats kändes lite konstigt, jag stod vid kartan under taket ute på R80 5 i tre
Hur var det att köra hem, var ni kvar länge...jag åkte tidigt för det kändes som om det kunde bli kallt framåt 10-tiden...
Kanske vågar låna Yashas hoj nästa gång jag inte får åka med engen
Men hämtat nytt däck idag....
Snart slutar jag tjata...Bonjin skrev:Kanske vågar låna Yashas hoj nästa gång jag inte får åka med engen
Finns det mindre snälla instruktörer i Uppsala?!?Bonjin skrev:Gävleborg får väl låna lite snälla instruktörer från Uppsala ( ) men även mindre snälla går ju också bara det blir något av det hela...
Forsberg skrev:Sorry för det oklara beskedet om mötesplatsen. Vi använde den förra veckan också så vi förutsatte nog att om någon som inte var med då skulle fråga var den egentligen var Kommer man från stan så svänger man höger, då ser man hojarna (om det står några där ) på en liten asfaltsplätt vid kyrkogården...
Efter ett besök på Max åkte vi från Uppsala 22:15, inte så himla kallt, rätt dimmigt dock...
See ya next time!
Yasha skrev:Snart slutar jag tjata...
Finns det mindre snälla instruktörer i Uppsala?!?
En del av dem vet nog vem jag är, jag är ju "gammal" Gävlebo! Tack för inbjudan, det är trevligt att bli bjuden på partaj med hojfolk!Drakkvinnan skrev:... och jag ser här att Yasha verkar ni redan känna... hon är en bra instruktör ,,,,,, i alla fall i regn!!!!
Yasha skrev:En del av dem vet nog vem jag är, jag är ju "gammal" Gävlebo! Tack för inbjudan, det är trevligt att bli bjuden på partaj med hojfolk!
Det är inte så svårt att instruera i regn, man blir inte frånåkt då för det är halt och läskigt! Jag tackar ändå för komplimangen och hoppas att jag kan bli bra i sol också.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|