Gävle

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mc
Så ni har varit ute på vägarna och kört, själv blev det till att starta "bettan" i garaget och ta några svängar (korta svängar).
Det hjälpte lite mot min abstinens iaf.

Blir snart lite längre.........

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Ni har tur ni som får ut era hojjar,, jag har 10 meter isgata från garaget ut till vägen,,, och den fan är det oxå is på ännu:huvet
Men om alla tar med sig en värmepistol och lite skarvsladdar kanske vi kan tina upp dessa 900meter som det är upp till stora vägen :D

Skämt åsido så har man prexis stuvat in snömopparna för sommarförvaring så abstinsen är iaf inte ännu okontrollerbar :rolleyes:

// Lasse

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Idag lär det ju vara perfekt hojväder.
Va en som precis åkte förbi här utanför huset(raksträckan genom hedesunda som man kommer till 67an på). Han hade iaf en sporthoj.com tröja, körde en gsxr 06a. Jag lära stanna upp å bara stå å lyssna på motorljudet när han körde förbi! Fy fan va gött det lät när han drog på sen ute på 67an :D

Faan abstinensen stiger, så jävla surt att man inte har nån å övningsköra med. Får väll bli en intensivkurs så fort man klarat skrivningen :)

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Idag lär det ju vara perfekt hojväder.
Va en som precis åkte förbi här utanför huset(raksträckan genom hedesunda som man kommer till 67an på). Han hade iaf en sporthoj.com tröja, körde en gsxr 06a. Jag lära stanna upp å bara stå å lyssna på motorljudet när han körde förbi! Fy fan va gött det lät när han drog på sen ute på 67an :D

Faan abstinensen stiger, så jävla surt att man inte har nån å övningsköra med. Får väll bli en intensivkurs så fort man klarat skrivningen :)

Tyvärr verkar det som "vintern" kommer tillbaka imorgon... Minusgrader och snö:huvet :huvet :huvet
Men till nästa helg blir det att hämta hem hojen och börja med de moddar som skall göras innan säsongen, byta styre, byta skylthållare och montera ett Arrows slip-on. Sen blir det ut och mullra på vägrna runt Sandviken...:yoparty

EzzE

Ute på vägarna!
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
FZR 600
Snart är det dax! 8 Maj är det uppkörning :D fasiken va jag längtar!!

EzzE

Ute på vägarna!
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
FZR 600
Tack.. :) sen är det bara att akta sig på vägarna.. haha :p
vart åker man bäst här runt gävle då?

mr_redman

Kick it..
Gick med
11 May 2006
Hoj
GSXR 1000 -01
Jag hade gärna tagit ut hojen från garaget. Har efter ca 1 års jävla strul (och en massa pengar) fått ordning på den under vintern. Den står i ett gemesamt garage med en massa båtägare mm i Gävle.... men tydligen så åker nån av dom GSXR 1000.... för den jäveln har snott min speedometer så nu kan jag inte ens starta biken :mad: . En ny kostar 8120:- och det är precis vad jag känner för att lägga ut nu. Hör någon något så snälla hjälp mig att få tillbaka den.... sedan om jag även halvt får slå ihjäl den som taig den så är det bara ett plus.

Jag erbjuder en belöning till den som hjälper mig att återfå speedometern.

/ en som aldrig får åka hoj :huvet :huvet

EzzE

Ute på vägarna!
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
FZR 600
Tack för tipsen taco... men den grundkursen är för sent.. har uppkörning 8:nde maj :) men väg tipsena var bra ....

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Samåkning till Grundkurs, Söderhamn sön 13 maj?

Jag ska åka på SMC:s "Grundkurs" som är en vidareutveckling av deras tidigare Avrostningar på flygfältet i Söderhamn. Jag har kört hoj länge och varit där två gånger och det har varit lärorikt.
Det är två körpass under dagen, kl 09-13 och 13-17.
Jag kan bara 13-17.
Får ingen att åka dit med och tänkte höra om det fanns någon som också vill åka från Gävle vid 12-tiden?
Det är inte långt men fler är roligare än ensam.

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Lyfter den här gamla tråden med att varna er alla för en silvergrå V70 T5 med siffrorna 030 i registreringsnumret, tonade bakrutor och en liten antenn på vänster sida. Den är dyr att köra om. :näsblod

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Lyfter den här gamla tråden med att varna er alla för en silvergrå V70 T5 med siffrorna 030 i registreringsnumret, tonade bakrutor och en liten antenn på vänster sida. Den är dyr att köra om. :näsblod

Kan den ha TEK eller nån liknande kombination? Den hade stoppat nån monkeybike-liknande grej på R80 härom veckan en tidig morgon...

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Kan den ha TEK eller nån liknande kombination? Den hade stoppat nån monkeybike-liknande grej på R80 härom veckan en tidig morgon...

Nja, registreringsnumret började på S någonting. Ganska gammal bil, förra generationens V70 eller säger man förrförra generationens v70 nuförtiden. :va

Det jag stör mig mest på är att de inte hade stannat för att ta upp skräpet som låg i omkörningsfilen bara någon kilometer innan jag körde om dem. Livsfarligt med skräp i en högerkurva på vajerväg. Men de var uppenbarligen inte ute och åkte för trafiksäkerhetens skull.

De missade som tur var att mitt framdäck i princip var ett slicks efter måndagens körning på Gelleråsen. :D

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Hur dyrt är det att köra om den V70´n? Jag körde om en liknande ikväll som hakade på en stund men sedan släppte av:D

//Lasse

Nja, registreringsnumret började på S någonting. Ganska gammal bil, förra generationens V70 eller säger man förrförra generationens v70 nuförtiden. :va

Det jag stör mig mest på är att de inte hade stannat för att ta upp skräpet som låg i omkörningsfilen bara någon kilometer innan jag körde om dem. Livsfarligt med skräp i en högerkurva på vajerväg. Men de var uppenbarligen inte ute och åkte för trafiksäkerhetens skull.

De missade som tur var att mitt framdäck i princip var ett slicks efter måndagens körning på Gelleråsen. :D

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Hur dyrt är det att köra om den V70´n? Jag körde om en liknande ikväll som hakade på en stund men sedan släppte av:D

//Lasse

Två sköna lakan i extra skatt blev det för mig. Det är ju egentligen bara välgörenhet att åka för fort. :D

Men det var en fin film man fick se, första gången jag fick se en film på när jag kör motorcykel och de ägnade hela sex kilometer åt att filma mig. :tummenupp

De tog mig på rätt ställe som tur var, jag hade kört lite fortare strax innan. :yoparty

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250

Men det var en fin film man fick se, första gången jag fick se en film på när jag kör motorcykel och de ägnade hela sex kilometer åt att filma mig. :tummenupp

Jag hoppas att du även passade på att fråga vad de tyckte om din sittställning, gaskontroll och spårval osv., för det är ju inte varje dag man får möjligheten att se sig själv och diskutera körteknik ;)

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Var ut och åkte en sväng ikväll, blev även lite grusväg med fzr:en.... gick förvånansvärt bra, bara man höll gas:gnissla
Har Ni ställ av era eller?
körning söndag någon?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj