Gävle

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Hamrångeträffen 29 juli

Glöm nu inte bort att titta in i Hamrångefjärden om ni har vägarna förbi den 29 juli. Läs mer på Bike.se/forum/träffar.

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Drakkvinnan skrev:
2324727 Glöm nu inte bort att titta in i Hamrångefjärden om ni har vägarna förbi den 29 juli. Läs mer på Bike.se/forum/träffar.

Neej, jag är ju på åsen då. :huvet

Ni kan inte förlägga festen till campingstugorna där? Det är ju inte så långt till Karlskoga .. :)

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
MrRoadSnail skrev:
2324946 Neej, jag är ju på åsen då. :huvet

Ni kan inte förlägga festen till campingstugorna där? Det är ju inte så långt till Karlskoga .. :)

Kommer fler tillfällen antar jag? Men vi kan festa för dig oxå...

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Ställer om min fråga en gång till men med en annan formulering:

Finns det någon däckverkstad i gävletrakten där man kan åka in med hela motorcykeln + nytt däck och sedan åka hem med ny sula på motorcykeln?
Dvs. utan att behöva kladda ner sig själv under arbetet med att lossa och montera hjulet igen. :gnissla

Grabbarna på samuelssons ville gärna ordna det men var tydligen förbjudna att montera av och på hjul från motorcyklar. :huvet

Eller är det bara att bita i det sura äpplet och börja meka? :4skrika

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Swedecat skrev:
2343383 Ställer om min fråga en gång till men med en annan formulering:

Finns det någon däckverkstad i gävletrakten där man kan åka in med hela motorcykeln + nytt däck och sedan åka hem med ny sula på motorcykeln?
Dvs. utan att behöva kladda ner sig själv under arbetet med att lossa och montera hjulet igen. :gnissla

Grabbarna på samuelssons ville gärna ordna det men var tydligen förbjudna att montera av och på hjul från motorcyklar. :huvet

Så jobbigt kan det inte vara?

Last edited:

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
gruppkörningar i Gävletrakten?

Har man inga gruppkörningar häruppe i norr? :va :( som de har därnere i Stockholm varje onsdag. (börjar sakna Stockholm jättemycket pga detta :( ) Har ju sett massor av bågar men inga grupper som kör tillsammans. Skulle vara kul att få lite folk att åka med och få tips om bra vägar. (eller är ni rädda för äldre mc-åkare häruppe :rolleyes: )

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Disasterpiece skrev:
2343388 Så jobbigt kan det inte vara?
Men i vilket fall som helst så lär väl motorcenter eller lingvalls kunna ordna det åt dig? Men det kostar nog. Motorcenter skulle ha 400kr för att lägga om ett däck åt mig, jävla tomtar!

jag hoppas att det inte var för lös fälg?!

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Disasterpiece skrev:
2343388 Så jobbigt kan det inte vara?
Men i vilket fall som helst så lär väl motorcenter eller lingvalls kunna ordna det åt dig? Men det kostar nog. Motorcenter skulle ha 400kr för att lägga om ett däck åt mig, jävla tomtar!

Gjorde arbetet idag. Att få loss hjulet var inte så svårt men det var väldigt arbetsamt att få tillbaka det. Depåstöd står helt klart på saker som ska inhandlas när ekonomin tillåter.

400Kr låter mycket. Däckverkstan på Samuelssons gjorde det för 150kr.

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Forsberg skrev:
2345374 jag hoppas att det inte var för lös fälg?!

Nä, alltså bort med gammla däcket o på med ett nytt. Men ändå, vilket jävla pris :va

Swedecat skrev:
2346240 Gjorde arbetet idag. Att få loss hjulet var inte så svårt men det var väldigt arbetsamt att få tillbaka det. Depåstöd står helt klart på saker som ska inhandlas när ekonomin tillåter.

400Kr låter mycket. Däckverkstan på Samuelssons gjorde det för 150kr.

Precis, därför jag alltid handlar däck där.

Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Drakkvinnan skrev:
2344543 Har man inga gruppkörningar häruppe i norr? :va :( som de har därnere i Stockholm varje onsdag. (börjar sakna Stockholm jättemycket pga detta :( ) Har ju sett massor av bågar men inga grupper som kör tillsammans. Skulle vara kul att få lite folk att åka med och få tips om bra vägar. (eller är ni rädda för äldre mc-åkare häruppe :rolleyes: )

Tror Ducatiklubben kör på onsdagar från Motorcenter i Hagaström.

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Swedecat skrev:
2343383 Ställer om min fråga en gång till men med en annan formulering:

uppps! såg att du hadde fixat det ändå.

Last edited:

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hej!

Nästa helg är det dax för Gefle Open 2006, anmälan senast 17.00 vid Gefle MCK. Fika/korv/mm finns för den sugne!

Om ni inte hittar finns det karta på http://hem.passagen.se/gmck/

mvh Wibbe

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hjääälp!

Är det nån i Gävletrakten som har stenar eller bra fyllning till en ny infart till Gefle MC Klubb? Gärna gratis.... Eller om det är nån som har en grusbil och kan frakta dit sten/grus som vi fått? Ersättning för bränsle/frakt utlovas.

Pleeeeeeeeeeas! Kontakta mig via pm eller 070/3439097

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Drakkvinnan skrev:
2344543 Har man inga gruppkörningar häruppe i norr? :va :( som de har därnere i Stockholm varje onsdag. (börjar sakna Stockholm jättemycket pga detta :( ) Har ju sett massor av bågar men inga grupper som kör tillsammans. Skulle vara kul att få lite folk att åka med och få tips om bra vägar. (eller är ni rädda för äldre mc-åkare häruppe :rolleyes: )

Denna tråd startade som en träffas och åka tråd :)
Har inte vart så aktiv själv sista tiden....så jag vet inte om det vart nån körning nyligen :confused:

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
yzf1000 skrev:
2523279
Har inte vart så aktiv själv sista tiden....så jag vet inte om det vart nån körning nyligen :confused:

Samåkningarna har väl kanske gått över till att bli måndags bankörningar på Rörberg? :7peta :tummenupp

Annars verkar det ju samlas en del hojåkare på GP-slingan titt som tätt. Ibland är det uppemot fem, sex hojar som brukar susa runt där samtidigt. :yoparty

Själv ska jag avbryta hojens vintervila på lördag, så om någon är sugen på en sväng så är det bara att höra av sig. Vädret ser ju ut att bli helt okej. :)

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Hoj
ZX9R
Swedecat skrev:
2523318 Samåkningarna har väl kanske gått över till att bli måndags bankörningar på Rörberg? :7peta :tummenupp

Annars verkar det ju samlas en del hojåkare på GP-slingan titt som tätt. Ibland är det uppemot fem, sex hojar som brukar susa runt där samtidigt. :yoparty

Själv ska jag avbryta hojens vintervila på lördag, så om någon är sugen på en sväng så är det bara att höra av sig. Vädret ser ju ut att bli helt okej. :)

Hehe...jo det är väl så det blivit =)

Jo det är verkligen dax för att ta en tur,har knappt åkt nått alls i sommar =(
Har ju 2 st småttingar nu,så dom tar ju oxå lite tid...men ska försöka fixa så man kan åka på Lördag =)

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Någon som vet om mc-handlarna i stan börjat med höstrea än?

Ett par nya bättre handskar skulle sitta finfint till nästa säsong. :D

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trångt på krogen på juldagen? Less att köa till toa? För mycket dunka dunka?

I så fall....efter Gefle MC's julmiddag öppnar vi "kåken" för alla som vill vid ca 21.00

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning