Gävle

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
Taco skrev:
2269150Dom som varit dit beskriver den som en "stor gokartbana" typ..

Det låter ju lovande iaf, men det där med "först till kvarn" låter ju lite sådär...
Skulle vara otroligt pissigt att åka ända dit för att få veta att det är fullt :huvet
Men det kanske inte är nån risk att man inte får plats? :confused: :va

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Jo, håller med dej, det låter ju lite lurigt de där me obokade platser, jag ringde dit och hörde mej för i dag, men dom hade ingen koll på hur det kan tänkas se ut pga att det är premiär med öppen körning först nu på måndag.. tänkte ringa dit igen innan och höra + kolla me grabbarna hur det verkade..
Hägglund skrev:
2269178 Det låter ju lovande iaf, men det där med "först till kvarn" låter ju lite sådär...
Skulle vara otroligt pissigt att åka ända dit för att få veta att det är fullt :huvet

Tokfort

www.tokfort.com
Gick med
28 Feb 2006
Hoj
ZX9R & CR 250
Ja de såg himla kul ut i Rörberg i måndags. Tyvärr har jag en läckande framgaffel så jag tog med kameran och fotade istället. Men den ska åtgärdas så blir jag med å!

Hägglund

Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
Taco skrev:
2269316 Jo, håller med dej, det låter ju lite lurigt de där me obokade platser, jag ringde dit och hörde mej för i dag, men dom hade ingen koll på hur det kan tänkas se ut pga att det är premiär med öppen körning först nu på måndag.. tänkte ringa dit igen innan och höra + kolla me grabbarna hur det verkade..

Okey, men du kan väl skriva några rader här om hur det verkar med platstillgång, hur grabbarna som var dit tyckte det gick osv.

Men farsan lät inte helt omöjlig han heller, och han var ledig...
så verkar det bra arrangerat så tar vi nog hojarna på släp och pallrar oss dit :) :tummenupp

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Blev så fast av bankörning på Rörberg i måndags att jag tänkte åka ner till Rörken redan nu på måndag.
Någon mer från trakten som ska ner dit, så man kanske kan samåka lite?

Har även passat på att boka in mig på en kurs på gelleråsen. :yoparty

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Monzta var kanonkul när man lärt sig hitta på banan. Något smal vilket gör att man i princip bara kör om på rakan. Se till att literhojarna inte drar på om ni kör ponnyhojar och kommer ikapp hela tiden.

Ett besök rekommenderas! : :tummenupp

Swedecat skrev:
2273659
Har även passat på att boka in mig på en kurs på gelleråsen. :yoparty

8-9 augusti? Vi är isf ett gäng som ska åka.

Kan också tipsa om Kinnekulle den 28 juli med Actionpics. Bra arrangör och suverän bana, speciellt för dig som kör 600. :)

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
MrRoadSnail skrev:
2279311
8-9 augusti? Vi är isf ett gäng som ska åka.

Kan också tipsa om Kinnekulle den 28 juli med Actionpics. Bra arrangör och suverän bana, speciellt för dig som kör 600. :)

8/8 bokade jag in mig på. Jag tror att en dag räcker ganska bra för mig. :hihi
Kinnekulle lät skoj men tyvärr jobbar jag den dagen. :huvet

För varmt för att åka till Rörken idag men snart är det måndag på Rörberg igen. :banana

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Swedecat skrev:
2279695 8/8 bokade jag in mig på. Jag tror att en dag räcker ganska bra för mig. :hihi

Jo, en dag räcker ofta långt. Passa på att låta folket från Öhlins titta på hojen. :)

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
MrRoadSnail skrev:
2280191 Jo, en dag räcker ofta långt. Passa på att låta folket från Öhlins titta på hojen. :)

Fjädringsinställningarna har man ju funderat över mer än en gång hitills men jag vågar inte röra dem på egen hand. Då är det ju kanon om man kan få proffs att fixa till fjädringen. :)

Undrar om de kan ta en titt på bilen också. :rolleyes: Som den är nu måste man nästan begära in en hälsodeklaration innan någon får åka med. Gravida och folk med dålig rygg får åka buss istället. :3freak

mafo

Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Swedecat skrev:
2280408 Fjädringsinställningarna har man ju funderat över mer än en gång hitills men jag vågar inte röra dem på egen hand. Då är det ju kanon om man kan få proffs att fixa till fjädringen. :)

Exakt! Bara den kollen är ju värd halva kurspriset ..

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Montza 17/7

Vi lurar nog på att dra upp på sönkväll och övernatta (Älvdalenscamping http://www.alvdalenscamping.se/priser.htm "campingstuga" 4 bädd - 350 kr = ca 87 spänn per skalle - fanns 7 stugor lediga förra veckan och ingen strykande åtgång väntades tydligen) Vi är 4-5 pers som det ser ut i dagsläget.. Banan verkar ju kul enl. beskrivning av dom som varit dit, arr. där verkar vara lite av "gör det själv" (dvs inget större utbud av instruktörer osv..) Premiärmåndagen vart inte fulltecknad med deltagare om jag fattat rätt, men man kan ju tänka sej att det ökar varteftersom..
Hägglund skrev:
2269178 Det låter ju lovande iaf, men det där med "först till kvarn" låter ju lite sådär...

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Ringde och snackade med killen som håller i körningarna och han trodde att det funkar om man är där till 08.00, han kan ju naturligtvis inte garantera att det finns plats, men sa att det skulle vara mycket förvånande om man inte skulle få plats om man är där i så pass god tid.. (utifrån hur det sett ut de två måndagar som de kört hitills)
Taco skrev:
2290701 Vi lurar nog på att dra upp på sönkväll och övernatta (Älvdalenscamping http://www.alvdalenscamping.se/priser.htm "campingstuga" 4 bädd - 350 kr = ca 87 spänn per skalle - fanns 7 stugor lediga förra veckan och ingen strykande åtgång väntades tydligen) Vi är 4-5 pers som det ser ut i dagsläget.. Banan verkar ju kul enl. beskrivning av dom som varit dit, arr. där verkar vara lite av "gör det själv" (dvs inget större utbud av instruktörer osv..) Premiärmåndagen vart inte fulltecknad med deltagare om jag fattat rätt, men man kan ju tänka sej att det ökar varteftersom..

Hägglund

Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
Taco skrev:
2299331 Ringde och snackade med killen som håller i körningarna och han trodde att det funkar om man är där till 08.00, han kan ju naturligtvis inte garantera att det finns plats, men sa att det skulle vara mycket förvånande om man inte skulle få plats om man är där i så pass god tid.. (utifrån hur det sett ut de två måndagar som de kört hitills)

Låter bra det, men om vädergudarna ser ut att vara snälla så åker vi antagligen upp på söndagen och sover där.

Dvs om jag får ordning på min frambroms.. :huvet

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Då har man beställt ett nytt bakdäck från däckonline. Lite bittert när det gamla nästan är helt utslitet i mitten men med mycket mönster kvar på sidorna. :4skrika
Tur att man kan skylla på föregående ägare som tydligen bara körde rakt fram. :3freak.

Men finns det någon duktig, trevlig och gärna billig däckfirma i Gävle med omnejd som kan få på det nya däcket på fälgen? :va

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Swedecat skrev:
2314085 Då har man beställt ett nytt bakdäck från däckonline. Lite bittert när det gamla nästan är helt utslitet i mitten men med mycket mönster kvar på sidorna. :4skrika
Tur att man kan skylla på föregående ägare som tydligen bara körde rakt fram. :3freak.

Kanterna fixar vi på Rörberg/Gelleråsen :tummenupp

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Forsberg skrev:
2314494 Kanterna fixar vi på Rörberg/Gelleråsen :tummenupp

Fast jag vill gärna bli insläppt på Gelleråsen också. :7peta

Att inte bli insläppt på rörberg skulle jag kunna leva med.
Men att köra 30 mil till gelleråsen och bli nekad körning pga dåligt däcksmönster skulle vara ganska tråkigt. :huvet

Undrar hur många varv på rörberg det krävs för att nöta ner 4mm kantgummi. :D

Man kanske skulle spara det gamla däcket så man kan lägga på det när det nya däcket är slut i kanterna men friskt på mitten. :yoparty

andersbrink skrev:
Niklas på Däckverkstaden vid Samuelssons/Volvo. Hälsa.

Åh, där hade jag en prao någon gång för länge sedan. Då får jag kontakta dem. De tog dessutom väl hand om bilen min i vintras förutom att hjulbultarna satt fruktansvärt hårt när sommarsulorna skulle på. :4skrika

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Swedecat skrev:
2314966 Fast jag vill gärna bli insläppt på Gelleråsen också. :7peta

Att inte bli insläppt på rörberg skulle jag kunna leva med.
Men att köra 30 mil till gelleråsen och bli nekad körning pga dåligt däcksmönster skulle vara ganska tråkigt. :huvet

Jag tänkte mest på framtiden med den nya sulan :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning