Gävle

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Hoj
Ducati Hypermotard
Mulle_mek skrev:
2207652 Lugn & fin körning! :D Jag hittar inte så bra i krokarna. Behöver bara sträcka lite på benen, det har inte blivit många mil senaste året. jag slutar kl 17: om inte hela Gävles alla hojar ska lagas i morgon :(

Hehe :) Min ska inte lagas, den behöver bara fyllas upp med lite soppa :tomten

Men säg en tid och plats så kommer jag nog dit, kan nog få med mig en till :tummenupp

Rigge skrev:
2208491 Du är ju bara å vinglar omkring i stan å inte fattar när man tutar på dig. :hihi

Jag drar ut om 20 min, ni kan ju försöka hänga på om ni tror ni kan :yoparty

Men det är ju såå kul att köra slalom mellan bilar... :tungan

Hmm, kanske skulle sänka ljudet i mp3 lite? :va Annars kanske man missar nåt :D

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Swedecat skrev:
2208637Var ute på förmiddagen och tog en sväng i nordöstra uppland och hittade denna väg som var helt okej. Inte riktigt lika kurvig som Främlingshem - Årsunda men med bättre asfalt. Ett helt gäng sköna kurvor med lite raksträckor emellan.
Jo, har nog snurrat lite i dom där krokarna oxå, håller med dej - finns flertalet trevliga hojvägar vid kustremsan i Norduppland.. PS du vet väl att du kan komma å nöta kurvor med oss på Gävle motorstadium 12/6 + 26/6 ? se: http://hem.passagen.se/smc_gavleborg/rorberg.htm

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Thundercat
Taco skrev:
2208712 Jo, har nog snurrat lite i dom där krokarna oxå, håller med dej - finns flertalet trevliga hojvägar vid kustremsan i Norduppland.. PS du vet väl att du kan komma å nöta kurvor med oss på Gävle motorstadium 12/6 + 26/6 ? se: http://hem.passagen.se/smc_gavleborg/rorberg.htm

Tänkte försöka komma förbi 26/6, den tolfte är jag bortrest och i måndags regnande det ju så jag prioriterade andra saker. Första gången ni körde på rörberg hade jag tid men inget körkort. :tungan

Superbra initiativ för övrigt. :banana

Edit: Efter en tur på Främlingshemsvägen och Gavelstigen så måste jag säga att Gavelstigen är kanon. :banana

Men en varning på Främlingshem - Årsunda. Det ligger en del grus och sand i innerspåret på vissa partier av vägen. Förmodligen kom det från lastbilen jag körde ikapp och han genade inte lite genom kurvorna heller. :fatta!

Last edited:

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Hamrångeträff den 29 juli

Vi ska åter igen ha en träff uppe i Hamrångefjärden och ni Gävleborgare som är ute och åker får gärna titta in. Läs mer på Bike.se.

Hörde oxå att banan på Rörberg gett min gubbe mersmak på att köra där igen...hoppas nu att det blir lite fler tider inbokade så en annan kan få chansen att lära sig bankörning oxå.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Drakkvinnan skrev:
2209862 Vi ska åter igen ha en träff uppe i Hamrångefjärden och ni Gävleborgare som är ute och åker får gärna titta in. Läs mer på Bike.se.

Hörde oxå att banan på Rörberg gett min gubbe mersmak på att köra där igen...hoppas nu att det blir lite fler tider inbokade så en annan kan få chansen att lära sig bankörning oxå.

Ska kasta ett öga på den där träffen!

Gubben din gjorde för övrigt stora framsteg på Rörberg senast :tummenupp

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Imorrn blir det lite åka, va länge sen nu.

Va drygt det är att man inte kan visa sig ute utan att polisen ska skälla på en :huvet Idag fick man veta hut fast jag bara var ute med bilen :4skrika

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Rigge skrev:
2213688 Imorrn blir det lite åka, va länge sen nu.

Va drygt det är att man inte kan visa sig ute utan att polisen ska skälla på en :huvet Idag fick man veta hut fast jag bara var ute med bilen :4skrika

Vad har du gjort för bus nu då? :hihi

BTW så tycker jag mycket synd om de som inte var på Mittsverigebanan i helgen...

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Forsberg skrev:
2213694 Vad har du gjort för bus nu då? :hihi

De kan jag väl inte säga nu när man hänger med SMC ligan. Men jag mötte dom i lite väl hög hastighet kan man väl säga.

Lite powertouring till Lingbo skulle sitta fint.

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Rörberg

I morron kör vi på Rörberg igen ! Inskrivning 17.00 - 17.55.. Ta med grannen/bekanta/släkt/flickvänner/fruar/förbipasserande på hoj :) Kom och ha skoj med träning i broms & kurvteknik under handledning av våra entusiastiska instruktörer ! :banana Alla är Välkommen !!

För info se nedan..

lembit_pet

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Thunderace
Är ni några som träffas och åker ibland? Jag känner ju ingen så jag åker runt för mig själv hela tiden och det börjar ju bli trist. :( Såg ett gäng mc-folk vid Valbo, men det var bara gamla gubbar. Såg ett annat gäng vid rondellen vid Jet/Färgaffären här i Sandviken, vilka var det tro? Dom hade inga sporthojar iaf... Finns det inga som träffas och åker i Gävle eller Sandviken och som inte är 65+? Jag vet att ni tränar kurvor på Rörberg, men det är inte det jag är ute efter (även om det vore grymt skoj att prova nån gång).

Last edited:

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
lembit_pet skrev:
2229732 Är ni några som träffas och åker ibland? Jag känner ju ingen så jag åker runt för mig själv hela tiden och det börjar ju bli trist. :( Såg ett gäng mc-folk vid Valbo, men det var bara gamla gubbar. Såg ett annat gäng vid rondellen vid Jet/Färgaffären här i Sandviken, men det var och bara gamla gubbar och tanter. Finns det inga som träffas och åker i Gävle eller Sandviken och som inte är 65+? Jag vet att ni tränar kurvor på Rörberg, men det är inte det jag är ute efter (även om det vore grymt skoj att prova nån gång).

Tråkigt nog finns det ingen "allmän" samlingsplats för hojåkare i närheten, de flesta gäng som åker är väl "slutna". Jag var i exakt samma sits som dig förra året, innan jag fick tummen ur å hängde på ett gäng ner till Rörken :)

Beträffande Rörberg; Som du redan sagt, så är det grymt kul, och rätt nyttigt också :) MEN: Du kommer träffa massor av folk som har samma intresse som dig! Chansen är stor att du hittar nå folk att dra nån repa med.
Även om du inte är sugen på att köra på Rörberg än, är du välkommen att kika förbi å kolla hur det går till, dra en fika och snacka hoj :tummenupp

lembit_pet

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Thunderace
Forsberg skrev:
2229742 Tråkigt nog finns det ingen "allmän" samlingsplats för hojåkare i närheten, de flesta gäng som åker är väl "slutna". Jag var i exakt samma sits som dig förra året, innan jag fick tummen ur å hängde på ett gäng ner till Rörken :)

Beträffande Rörberg; Som du redan sagt, så är det grymt kul, och rätt nyttigt också :) MEN: Du kommer träffa massor av folk som har samma intresse som dig! Chansen är stor att du hittar nå folk att dra nån repa med.
Även om du inte är sugen på att köra på Rörberg än, är du välkommen att kika förbi å kolla hur det går till, dra en fika och snacka hoj :tummenupp

Åhhh, nu ser jag att det är ju i morgon. Ska besikta hojen i morgon så jag måste åka till jobbet på den. Ska nog fan dra till Rörberg direkt efter jobbet om jag inte får körförbud på cykeln!! (Såg idag att jag inte hade något mönster kvar alls på bakdäcket, smart att komma på det dagen innan besiktningen :)

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
lembit_pet skrev:
2229750 Åhhh, nu ser jag att det är ju i morgon. Ska besikta hojen i morgon så jag måste åka till jobbet på den. Ska nog fan dra till Rörberg direkt efter jobbet om jag inte får körförbud på cykeln!! (Såg idag att jag inte hade något mönster kvar alls på bakdäcket, smart att komma på det dagen innan besiktningen :)

Det är bara att komma förbi och checka läget :tummenupp

Lycka till hos SBB!

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
lembit_pet skrev:
2229732 Är ni några som träffas och åker ibland? Jag känner ju ingen så jag åker runt för mig själv hela tiden och det börjar ju bli trist. :( Såg ett gäng mc-folk vid Valbo, men det var bara gamla gubbar. Såg ett annat gäng vid rondellen vid Jet/Färgaffären här i Sandviken, vilka var det tro? Dom hade inga sporthojar iaf... Finns det inga som träffas och åker i Gävle eller Sandviken och som inte är 65+? Jag vet att ni tränar kurvor på Rörberg, men det är inte det jag är ute efter (även om det vore grymt skoj att prova nån gång).

Vi är ett gäng som åker varje tisdag ifrån Sandviken,, leta reda på mig på Rörberg idag så kan jag berätta mera.

//Lasse

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:(
lembit_pet skrev:
2229732 Är ni några som träffas och åker ibland? Jag känner ju ingen så jag åker runt för mig själv hela tiden och det börjar ju bli trist. :( Såg ett gäng mc-folk vid Valbo, men det var bara gamla gubbar. Såg ett annat gäng vid rondellen vid Jet/Färgaffären här i Sandviken, vilka var det tro? Dom hade inga sporthojar iaf... Finns det inga som träffas och åker i Gävle eller Sandviken och som inte är 65+? Jag vet att ni tränar kurvor på Rörberg, men det är inte det jag är ute efter (även om det vore grymt skoj att prova nån gång).

Vi va ett gäng hojar från falun som åkte igenom där och vidare till Gävle kan ha varit vi:) vi hadde sporthojar

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Monzta 9:e juli

Ingen härifrån som ska upp till älvdalen den 9:e juli? Tänkte att det alltid är roligare med en sällis. :)

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Är nog i Halmstad den veckan, annars hade ja haka på direkt ! Tips: Tina snackade om att ett gäng från smtt (S-hamn) ska till montza nån av dagarna den veckan, kanske t.o.m var den 9:e ? kolla me henne ! Va jag förstår så är det allmänhetens åkning på Montza varje mån 10-17 (300 pix) Vi kanske kunde dra dit en spontanåkning nån måndag ? Har Btw bokat Åsen nu 7+8/8 :)
MrRoadSnail skrev:
2237823 Ingen härifrån som ska upp till älvdalen den 9:e juli? Tänkte att det alltid är roligare med en sällis. :)

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Taco skrev:
2238035 Är nog i Halmstad den veckan, annars hade ja haka på direkt ! Tips: Tina snackade om att ett gäng från smtt (S-hamn) ska till montza nån av dagarna den veckan, kanske t.o.m var den 9:e ? kolla me henne ! Va jag förstår så är det allmänhetens åkning på Montza varje mån 10-17 (300 pix) Vi kanske kunde dra dit en spontanåkning nån måndag ? Har Btw bokat Åsen nu 7+8/8 :)

Inte 8-9/8 då? :) Eller ska du göra en sån specialare som jag gjorde på Mittsverigebanan? :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning