Gå ur Svenska kyrkan

tkdrille

Guest
Nej, snarare imbecill.

Du menar de i kyrkan?.

De skojjigaste är de frälsta.

Men de är nog för långt och gå hur pass de lurar folk. =) Sälj ut kyrkorna och gör om de till restauranger de kommer inom snar framtid ej användas som kyrkor mer.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
De var inga förluster.

Man är inte sniken för att man tycker att de är lögnare hela högen som tror på bibeln.

Lögnare är väl om dom INTE tror på det men ändå rabblar trosbekännelser etc. :va

Möjligtvis kan du kalla dom lurade... med risk för att uppfattas som lika inskränkt som dom mer bokstavstroende.

Är förvisso agnostiker själv men sjunger i kyrkokör och har svårt att se dom troende i kören som varesig lögnare eller lurade, känns mer som skillnaderna ligger på något filosofiskt plan... (åtminstone så länge det inte är bokstavstroende) :fyllisar

tkdrille

Guest
Lögnare är väl om dom INTE tror på det men ändå rabblar trosbekännelser etc. :va

Möjligtvis kan du kalla dom lurade... med risk för att uppfattas som lika inskränkt som dom mer bokstavstroende.

Är förvisso agnostiker själv men sjunger i kyrkokör och har svårt att se dom troende i kören som varesig lögnare eller lurade, känns mer som skillnaderna ligger på något filosofiskt plan... (åtminstone så länge det inte är bokstavstroende) :fyllisar

Hade du varit med om den upplevelse jag fick vara med om i lördes så hade du kallat de "frälsta" lögnare. På allvar så var den frälsta predikande för att de kunde läka blindhet.. Så vem är lurad ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nämen kollektivanslutningar är väl bra?

När man tecknar bil/Mc-försäkring så kollektivansluts man till IOGT-NTO och NTF, när man skaffar lägenhet kollektivansluts man till hyresgästföreningen och flyttar man till hus så flyttas man över till villaägarna och det dras per automatik med skatten.

Självklart ska man tvångsanslutas till facket och genom dom till politiska partier på vänsterskalan också.

För fria val ska folk fan inte få göra, hur fan skulle det se ut?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Hade du varit med om den upplevelse jag fick vara med om i lördes så hade du kallat de "frälsta" lögnare. På allvar så var den frälsta predikande för att de kunde läka blindhet.. Så vem är lurad ?

Visst finns det säkerligen enstaka lögnare i den gruppen precis som alla andra, det var mer att generellt kalla dom för lögnare och/eller lurade som jag vände mig mot, healingsnubbarna torde vara en ganska försumbar andel av alla troende i Sverige, vilka är några miljoner.

Hur skulle de förresten bota blindheten? Bön? Handpåläggning? Krävde dom pengar? Vad gör de med dom som fortsätter vara blinda, "tron var inte tillräckligt start" eller?

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Fördelen är ju att alla har rätt å tro på de dom vill, sen vad andra tycker är ju upp till dom även om man kan anse de.
Men jag tror att de finns de som behöver något att tro på för att kunna må bra.

tkdrille

Guest
Visst finns det säkerligen enstaka lögnare i den gruppen precis som alla andra, det var mer att generellt kalla dom för lögnare och/eller lurade som jag vände mig mot, healingsnubbarna torde vara en ganska försumbar andel av alla troende i Sverige, vilka är några miljoner.

Hur skulle de förresten bota blindheten? Bön? Handpåläggning? Krävde dom pengar? Vad gör de med dom som fortsätter vara blinda, "tron var inte tillräckligt start" eller?

Mja han berätta något i stil med att de var på ett möte. Där en kvinna var blind, som hade provat att ta hjälp av läkarna med operationer och dylikt men misslyckats. Och då började hela gruppen be för kvinnan och sen började hon se med båda ögonen igen. Allvarligt talat så trodde jag bara han satt och drev med mig och en dam som satt där med. Men han var fullt allvarlig.

De är samma med jehovas som är "frälsta" vi som inte är med i deras tro kommer dö snart men jehovas kommer bli friska och leva för evigt. De kan ju tala om att de kanske blir friska efter de har dött efter sin obotade cancer.

Men sen har jag inget emot de som gillar Körsång, men de kan man ha på andra ställen där inte något som är religiöst

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Tron är en spegling av dödsångest och narcisism enl. min åsikt.

Frågade för övrigt Jehovas när dom hade dörrknackning sist hur de i dagens upplysta samhälle kunde försvara Jungfru (my ass) Marias "bebådelse" som bör ha varit en otrohetsaffär. Samtidigt som de förkastar det faktum att människans genom är kartlagt och empiriskt vederlagt.
De har inte knackat på mer sen dess.

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Jag betalar gärna kyrkoskatt,har aldrig saknat dom pengarna. Tycker våra kyrkor e värda att underhållas.
Inte för att jag besöker dom särskilt ofta,men många av dom e rätt coola.:tummenupp

Saxat från http://uturkyrkan.nu

Bevarande av kulturbyggnader
En del väljer att stanna kvar i Svenska kyrkan för att stödja vårt gemensamma kulturarv, som bevarande av kyrkobyggnader och liknande. Vad gäller kyrkobyggnaderna så betalar den svenska staten ut pengar till Svenska kyrkan för detta och kommer under år 2007 att betala ut 300 miljoner kronor för detta underhåll. Detta kommer att ökas upp till 460 miljoner kronor år 2009.
Dessa pengar tas ut på skattesedeln oavsett medlemskap i kyrkan.
Läs mer om detta på Svenska kyrkans hemsida.
Svenska kyrkan har tillgångar på cirka 40 miljarder kronor och 25.000 anställda.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA