Nä, människor som inte delar kyrkans åsikter och värderingar går ur kyrkan, skatterabatten är bara en bieffekt.Små snikna människor går ur kyrkan.
(Jag gick ur innan jag började betala skatt så det har aldrig varit en anledning)
Nä, människor som inte delar kyrkans åsikter och värderingar går ur kyrkan, skatterabatten är bara en bieffekt.Små snikna människor går ur kyrkan.
Nä, människor som inte delar kyrkans åsikter och värderingar går ur kyrkan, skatterabatten är bara en bieffekt.
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=676765
Ett kort och bra svar angående detta och vad du har för rättigheter efter du gått ur.
De var inga förluster.
Man är inte sniken för att man tycker att de är lögnare hela högen som tror på bibeln.
Nej, snarare imbecill.
Du menar de i kyrkan?.
De skojjigaste är de frälsta.
Men de är nog för långt och gå hur pass de lurar folk. =) Sälj ut kyrkorna och gör om de till restauranger de kommer inom snar framtid ej användas som kyrkor mer.
De var inga förluster.
Man är inte sniken för att man tycker att de är lögnare hela högen som tror på bibeln.
Nej, jag tänkte på din tankevurpa.
Lögnare är väl om dom INTE tror på det men ändå rabblar trosbekännelser etc.
Möjligtvis kan du kalla dom lurade... med risk för att uppfattas som lika inskränkt som dom mer bokstavstroende.
Är förvisso agnostiker själv men sjunger i kyrkokör och har svårt att se dom troende i kören som varesig lögnare eller lurade, känns mer som skillnaderna ligger på något filosofiskt plan... (åtminstone så länge det inte är bokstavstroende)
Hade du varit med om den upplevelse jag fick vara med om i lördes så hade du kallat de "frälsta" lögnare. På allvar så var den frälsta predikande för att de kunde läka blindhet.. Så vem är lurad ?
Visst finns det säkerligen enstaka lögnare i den gruppen precis som alla andra, det var mer att generellt kalla dom för lögnare och/eller lurade som jag vände mig mot, healingsnubbarna torde vara en ganska försumbar andel av alla troende i Sverige, vilka är några miljoner.
Hur skulle de förresten bota blindheten? Bön? Handpåläggning? Krävde dom pengar? Vad gör de med dom som fortsätter vara blinda, "tron var inte tillräckligt start" eller?
Jag betalar gärna kyrkoskatt,har aldrig saknat dom pengarna. Tycker våra kyrkor e värda att underhållas.
Inte för att jag besöker dom särskilt ofta,men många av dom e rätt coola.
Bevarande av kulturbyggnader
En del väljer att stanna kvar i Svenska kyrkan för att stödja vårt gemensamma kulturarv, som bevarande av kyrkobyggnader och liknande. Vad gäller kyrkobyggnaderna så betalar den svenska staten ut pengar till Svenska kyrkan för detta och kommer under år 2007 att betala ut 300 miljoner kronor för detta underhåll. Detta kommer att ökas upp till 460 miljoner kronor år 2009.
Dessa pengar tas ut på skattesedeln oavsett medlemskap i kyrkan.
Läs mer om detta på Svenska kyrkans hemsida.
Svenska kyrkan har tillgångar på cirka 40 miljarder kronor och 25.000 anställda.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|