Olämpligt beteende, alla gånger. Hyckleri, knappast. Hycklare hade han väl varit om han förnekat hur illa berörd han blev av den framgångsrika provokationen. Det är väl snarare ett prov på civilkurage om än i affekt, eller? Han kände väl något liknande du gjorde när du grabbade tag i den där flicksnärtan som snattade. Hur såg omgivningen på det? Hans beteende är förvisso ytterligt klumpigt.
Men en präst som börjar skrika, tar tag i kragen på en person och därmed höjt ribban avsevärt i nåt som kunnat spåra ur i en våldsspiral. Vidare slår bananen ur händerna på honom, knuffar honom och verkar vara hårfint nära att ta till ytterligare mer våld. Dessutom svär han samt nedvärderar en annan människa.
Fedrik säger iofs att han inte tänker betala bananen men ingen kan avgöra om han menar alvar eller skämtar för han står fortfarande i kö efter prästen. Men prästen tar det hela på alvar och brusar upp.
Som präst skulle det anstått honom bättre att hålla en liten moralisk predikan istället för att ta till våld mot en person som inte gjort några försök att smita med sitt eventuella stöldgods. Egentligen vet prästen inte ens var bananen kommer ifrån, den kunde lika gärna varit inköpt i grannståndet.
Beträffande din fråga om snattartjejen, hon försökte slita sig loss och skrek vilket dom tolkade som att jag var någon slags kvinnomisshandlare mitt på öppen gata. Jag höll bara ett stadigt grepp runt hennes handled, men hon slet så hon halkade ner på knäna.
dom gav mig inte en chans att hinna förklara mig utan jag tvingades släppa henne och hon försvann snabbare än en avlöning. Och dom var väldigt nära att hoppa på mig efter jag släppt henne innan jag hunnit förklara att hon snattat. Det är ganska många år sedan nu så jag har glömt en hel del detaljer. Jag försökte förklara först utan att släppa henne men insåg att stämningen var allt för hatisk och ingen lyssnade. Och jag behövde mina händer redo att skydda mig själv helt plötsligt. Allt skedde dessutom ganska snabbt. Fram tills jag släppt henne, därefter tog det mig säkert 10 minuter att få lynchmobben och förstå att jag hållt fast en snattare.
Där kunde allt ha slutat men några timmar senare hadde hon gråtit ut över sina skrubsår på knäna hos sin fosterbror som dessutom antagligen var lite kåt på henne. Och då kom han och skulle spöa upp mig men då råkade polisen stå 20 meter därifrån, och i och med det så kunde jag lite senare lämna in en polisanmälan mot henne för snatteri. Eg tre snatterier för hon snattade två gånger före detta men den tredje gången låtsades jag räkna mynt när jag såg henne men var samtidigt redo att nypa henne. Snatteriet blev nedlagt pga allt för ringa summor, men fosterbrorsan åkte på en misshandelsdom samt så fick han betala för lite prylar som jag höll i händerna när han hoppade på mig.