Håller med, MEN det är inte ovanligt att det blir problem med försäkringen pga att försäkringsbolaget är okunniga om sin egen produkt eller gör fel. Och då är du helt försvarslös. När du ringer blir du bemött som navel-ludd, för dem handlar det bara om pengar.
Jag har haft Folksams försäkring i många år, med någon form av inslag från SMC, antingen SMC-rabatt eller den rena SMC-försäkringen, den som är billig men kostar skjortan i självrisk.
Inte mindre än 4 gånger har Folksam gjort helt fel när jag tecknat den. Vid första tillfället gav man mig en alldeles för billig försäkring, vilket naturligtvis var tacksamt, men de andra 3 gångerna blev det ordentligt fel åt andra hållet och det handlade just om möjligheten att ställa av, låta annan persona köra hojen osv.
Ett råd: ta alltid en skriftlig offert hem till er innan ni beställer försäkringen. Då kan ni läsa innantill vad de lovar, rätta till eventuella fel och naturligtvis läsa på vad som gäller.
Jag vill absolut "sälja hojen" men vågar inte för risken att bli stämplad som fuskande kund hos Folksam, MEN ENDAST FÖR ATT DERAS FÖRSÄKRING JUST NU E BILLIGAST FÖR MIG.
Samma sekund som det finns ett alternativ överger jag Folksam för alltid.
PP
Årsförsäkringar går i regel bara att säga upp vid årsförfallodagen, OM INTE: hojen har sålts eller skrotats, då går det att säga upp den i förtid.
Det är ju MYCKET TRÅKIGT när man läser att folk sätter i system att "skensälja" hojen för att slippa betala premie på vintern. Det kommer ju i förlängningen innebära att premierna blir ÄNNU DYRARE.
JÄVLA PARASITER