Går ju inte och se på TV längre!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Pratar mest om TV6 (gamla ZTV).
Jadu, det här är nog insteget mot amerikansk TV. Det är just nu reklam var 12e minut typ på 1 timmas-shower. Och och på 30 minuter hinns det med 2 reklampauser.

Egentligen borde dessa kanaler boykottas... någon girig jäkel har övertagit TV-stationen...

Går ju inte och se på TV längre!!!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
1, 2, 4 och finska is the shit! :7peta

Sjukt jobbigt med reklamen på 4an, man borde kunna få betala pengar för att få slippa se reklamerna på tex 4an.

Finska tv är dock det bästa trots att jag inte förstår ett skvatt, inga sönderklippta och superstylade scener utan bara det väsentliga och inget tjaffs

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Medelsvensson tittade väl bara ett år mindre på TV under sitt liv än totala tiden han arbetade?

=> Sluta titta på TV och få tid att viga ditt liv åt ett erövringståg mot Stenbeckarna och deras reklamkanaler. Sedan när de är i ditt våld kan du själv bestämma hur mycket reklam du vill att pöbeln skall matas med under en vardag.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Något som irriterar mig är att det känns som att alla kanaler som har reklampauser har dem samtidigt.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Det sjuka är att man betalar för att se reklamkanaler... (bortsätt TV4)...

Fast tycker TV3 o TV5 har drygast reklam avbrott, 5 min långa...

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Esquire skrev:
2219304 Något som irriterar mig är att det känns som att alla kanaler som har reklampauser har dem samtidigt.
Ja det är så irriterande när man vill se något på olika kanaler
eller om det blir reklamavbrott och man bara tänker kolla på en annan sålänge,
då är det oftast reklam på andra med.

Men den värsta är väl ändå Discovery, reklam efter reklam efter reklam :mad: :huvet

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag gav bort min tv till mina brorsbarn. Rekomenderas!

(Och om alla ger bort sina tv-apparater till mina brorsbarn blir de med glada tror jag.)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Mikael Cagiva skrev:
2219284 => Sluta titta på TV och få tid att viga ditt liv åt...

Att t.ex få tiden att räcka till annat än glo på idiotiska program och dess reklamavbrott.

Hur ofta hör man inte "jag har inte tid" att träna, laga riktigt mat till mina barn, ta en fika med mina vänner, läsa en god bok och bli förkovrad.

Nää...för tiden går åt till att följa vem som knullar vem i Big Brother o andra liknande såpor, o annat trams. Det är fan i mig SKRÄMMANDE vilken skit som visas på televisionen.

TV:n = Tidstjuv och så ÄR det. Den är bra för latmaskar som inte orkar ta sig för något, utan blir sittandes timme ut o timme in framför dumburken o slösar bort tiden.

Visst, jag kollar självklart oxå på TV emellanåt. Men då ska det vara nåt vettigt att titta på, annars läser jag hellre en god bok.

//M

Gabor

Guest
Tv, fullständigt meningslöst skit......ut å lek med er... själv spelar jag sovrumsgolf... :pannkyss

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Cyren skrev:
2219274 1, 2, 4 och finska is the shit! :7peta

Sjukt jobbigt med reklamen på 4an, man borde kunna få betala pengar för att få slippa se reklamerna på tex 4an.

Finska tv är dock det bästa trots att jag inte förstår ett skvatt, inga sönderklippta och superstylade scener utan bara det väsentliga och inget tjaffs
tekniken för att kunna betala å slippa reklamen finns redan, läste de i nån nyhet nånstans, där en ny TV hade sån teknik i sig så att tvbolaget kunde skicka ut signaler som hindrade dig från å byta kanal under reklampausen tillomed... :S om du inte betalade lite $$ dvs

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Min "reklamstrategi"

Gör de reklam för tex Cola så köper jag Pepsi. Reklam för Colgate så köper jag Vademecum osv. Tänk om alla gjorde så. Då skulle reklamsäljarna/-köparna få problem.

Köp tvärtom. Känns bra!

DrSwizz

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
-
Jag har ibland "bojkottat" produkter som de visat löjlig eller jobbig reklam för. Exempelvis köper jag fortfarande inte Buitonis pasta eftersom de hade några fruktansvärt jobbig reklamfilmer som avbröt TV-programmen för 5-6 år sedan.

För övrigt anser jag att TV är överskattat. Det är bättre att ladda ner filmer och TV-program så att man själv kan bestämma vad man ska se och när.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Oddjob skrev:
2219315 Ja det är så irriterande när man vill se något på olika kanaler
eller om det blir reklamavbrott och man bara tänker kolla på en annan sålänge,
då är det oftast reklam på andra med.

Men den värsta är väl ändå Discovery, reklam efter reklam efter reklam :mad: :huvet
men discovery har sjukt korta reklamer, typ 1-2 min

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...