Gör jag rätt eller fel,skrapar lite kåpor vid bankörning.

ridingdragon

Love the Track Days
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Phoenix, Usa för det mesta & Malmö, Sweden
Hoj
Suzuki GSXR600
Man kanske skulle svarat i denna tråden istället för Hantering av hoj tråden.
Nåväl, ser ut som du fått många bra tips, så lycka till i fortsättningen!!
MVH
e :yoparty


Copy-Paste från din Hantering av Hoj tråd:
Jo, visst e de o hänga av mer o kolla fjädring som redan nämnts....
men va försiktig att inte skrapa allt på mcn!!! Du kan lätt krascha o de gör ont! (ja, mitt avgasrör tog tag o ja LowSided.. aj, men jag hade en CBRf4 som var sänkt en aning... inte bra. de e notoriska för att dra kåpor m.m utan att ens va sänkta, man man lär sig snabbt från sina misstag).
Be nån att ta foton... kan hända tror du att du hänger av mcn mer än du gör. Det känns ju gärna som om man e helt av fast man knappt rört gumpen från sätet.... och inte förrän man ser foton inser man hur mycket mer man kan krypa av....
ju längre ner du kryper, desto mer upprätt e din mc =BRA! Drar du då fortfarande i fotpinnarna så kanske du vill skaffa nytt Rearset... hmm svenska... fotpinnar som sitter högre upp.
Ha det gott o RIDE ON!!!!!


:tummenupp fin link inlagd som visade det med lutning av mc och kroppsvikt m.m!!
 
Last edited:

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Lånar och lägger in en fråga; när jag lägger ner känns det bättre om jag istället för att bara luta mig ut med knät istället håller in knät (för att slippa luftmotståndet) och lutar mig ut med överkroppen o nästan vrider ut ryggen lite.. Gör jag nåt galet då? Det känns bra.. //B
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
BillSkullman skrev:
Lånar och lägger in en fråga; när jag lägger ner känns det bättre om jag istället för att bara luta mig ut med knät istället håller in knät (för att slippa luftmotståndet) och lutar mig ut med överkroppen o nästan vrider ut ryggen lite.. Gör jag nåt galet då? Det känns bra.. //B

...så när knäet tar i så vet du att du har ramlat! :confused:

Peta ut med knäet som kännselspröt så vet du att inte kåpor och skit tar i (som det gjorde för trådskaparen). Tar det i mycket så är det kört
 

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Ort
Nacka Strand
Hoj
R6/YZ400F
Jag kommer aldrig så långt ner. Ja e rätt färsk. Sen kör ja i goretexställ så knäskrap e ingen bra idé :)
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Skrotade min förra hoj i Ejeböjjen på Geleåsen pga vad jag tror vad fotpinneskrap kombinerat med digital gas och att jag satt som jag hade ett spett i arslet. Efter denna vurpa har jag börjat burka nått grönjävligt även om det inte svänger såååå mycket så man har det reflexmässigt om det skulle knipa. Tack vare mer banåka och en något ändrar körstil har jag utvecklats mycket denna säsong.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top