gör ni nå tecken åt andra?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har ni några roliga tecken när ni e ute o åker som ni gör för bilister o andra trafikanter när dom gör något sugit? :)

själv har man ju den klassiska fingret..
sen bruka jag vissa tummen upp lite sarkastiskt.
o när dom ligger för nära på typ motorväg o likn så bruka jag vifta med näven (vinkande typ) bakom ryggen..då bruka dom faktiskt backa undan om de inte är en hormonstinn ungdomsfinneförsedd ungdom med en rostig volvo :rolleyes:
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
ozeo skrev:
2107314 har ni några roliga tecken när ni e ute o åker som ni gör för bilister o andra trafikanter när dom gör något sugit? :)

själv har man ju den klassiska fingret..
sen bruka jag vissa tummen upp lite sarkastiskt.
o när dom ligger för nära på typ motorväg o likn så bruka jag vifta med näven (vinkande typ) bakom ryggen..då bruka dom faktiskt backa undan om de inte är en hormonstinn ungdomsfinneförsedd ungdom med en rostig volvo :rolleyes:

Jag brukar visa dom det hederliga fingret! Då kan dom inte missa budskapet!
:tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Knacka fingret mot hjälmen, blinka med bromsljuset till de som kör för nära, blinka lite med båda blinkersarna till dem som "glömmer" blinka.

Höll på att bli påkörd av en sådan vid ett stoppljus i höstas. Jag stod till höger om honom och han stod i mitten av vägen utan att blinka. När det blev grönt så svängde han och såg nog inte mig förrän han var nästan på repavstånd. Då blev det lite alla möjliga tecken med tanke på att han hamnade efter mig i nästa stoppljus.
 

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
ozeo skrev:
2107314
själv har man ju den klassiska fingret..

Jag med... (Har så dålig fantasi). Det brukar bli långfingret ca 500 ggr per säsong tror jag.

450 av dessa går till bilister och resten går till Goldwing-hojar som medvetet lägger sig i vägen när jag ska köra om.
 

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 800
det blev en ironisk tummenupp när ett fornminne i en liten bil höll på att mosa mej i en rondell häromdan.. kollade inte ens vänster innan han körde in.. :3freak
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Peka fingret mot hjälmen, annars händer de om dom svänger ut framför mig att ja petar ner några växlar och smeker sidan med lite varv i motorn. Jävla bilister!
 

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Sportster
Era hojar måste gå väldigt tyst... ingen brukar köra närmare mig än minst 300 m för den sköna sångens skull :hihi
 

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
Oftast kan man faktisk undvika att hamna i trubbel men visst händer det att man tvingas visa upp ful-fingret för sina mottrafikanter... Det händer oxå att det är oundvikligt att åka upp jämsides med någon och peka på dennes och sina egna backspeglar för att hjälpa personen att förstå att det kan vara läge att någon gång emellanåt ta en titt bakåt. Förvisso kör oftast bilarna framför väldigt sakta men när man legat bakom ett tag och sökt kontakt i backspeglarna utan att lyckas är det dags för några lättare gester.
För övrigt tutar jag när jag ser snygga cheyer, det gillar de och man kan nästan se hur det hugger till i äggstockarna på dem.
 

Smutt

Smutt va?
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Skogås
Hoj
04 Yamaha FZ6
hehe såg en snubbe förra sommaren på en motard som milt sagt höll på att bli totalt mos under en äldre volvo med tillhörade äldre förare med hatt, just pga av att gubben i volvon inte på nått sätt hade nån koll alls.
De bar sig inte bättre än att killen på motarden åker upp brevid gubben vid nästa rödljus och med full handkraft slår sönder vänster sidobackspegel på volvon :yoparty
 

stillmatic

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Honda CBR600
Smutt skrev:
2107518 hehe såg en snubbe förra sommaren på en motard som milt sagt höll på att bli totalt mos under en äldre volvo med tillhörade äldre förare med hatt, just pga av att gubben i volvon inte på nått sätt hade nån koll alls.
De bar sig inte bättre än att killen på motarden åker upp brevid gubben vid nästa rödljus och med full handkraft slår sönder vänster sidobackspegel på volvon :yoparty

Haha, kan se det framför mig, klockrent.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Smutt: det där är en klassiker, det är ingen slump att det är kevlar på knogarna ;) Brukar bli knytnäven åt alla tokiga bilister. Pratade med en lirare som åkte guldvinge, med alla lampor o positionsljus på i fin StarTrek anda. Han hade kvaddat hojjen för att nån gammelgubbe svängt ut framför honom, han hade inte sett hojjen tydligen. Hur kan man inte se en Voyager-look-alike komma glidande ?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Favoriter:

Stirra inensivt genom mörkt visir lite farligt :hihi
Köra om med ett vrål från motorn
Olika italienskinspierade handgester beroende på hastighet (min egen)

Har inte stuckit upp fingret..ännu.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Smutt skrev:
2107518 hehe såg en snubbe förra sommaren på en motard som milt sagt höll på att bli totalt mos under en äldre volvo med tillhörade äldre förare med hatt, just pga av att gubben i volvon inte på nått sätt hade nån koll alls.
De bar sig inte bättre än att killen på motarden åker upp brevid gubben vid nästa rödljus och med full handkraft slår sönder vänster sidobackspegel på volvon :yoparty


UNDERBART.... :yoparty :yoparty




O något jag skulle kunna göra....... :brynad :crash :dummer

Annars brukar ju lite varv på motorn kunna skrämma de flesta svenssonz.... :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Smutt skrev:
2107518 hehe såg en snubbe förra sommaren på en motard som milt sagt höll på att bli totalt mos under en äldre volvo med tillhörade äldre förare med hatt, just pga av att gubben i volvon inte på nått sätt hade nån koll alls.
De bar sig inte bättre än att killen på motarden åker upp brevid gubben vid nästa rödljus och med full handkraft slår sönder vänster sidobackspegel på volvon :yoparty

Fan va skön:)
 

johansall

Schöö bah!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Ljusne
Hoj
Yamaha R1 -05
som så många andra så pekar ja med fingret mot hjälmen, hyttar med knytnäven å e allmänt toki!! :gnissla man måste ju köra åt sig själv plus nästan alla andra i trafiken..!! fattar inte hur lite folk använder speglarna, hur svårt kan d vara!!? :va
 

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
ozeo skrev:
2107314 har ni några roliga tecken när ni e ute o åker som ni gör för bilister o andra trafikanter när dom gör något sugit? :)

själv har man ju den klassiska fingret..
sen bruka jag vissa tummen upp lite sarkastiskt.
o när dom ligger för nära på typ motorväg o likn så bruka jag vifta med näven (vinkande typ) bakom ryggen..då bruka dom faktiskt backa undan om de inte är en hormonstinn ungdomsfinneförsedd ungdom med en rostig volvo :rolleyes:

:tummenupp brukar jag använda samt lite goa signaler från de döva (inte många som fattar dock), men det brukar stilla mitt sinne :)
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Sportster skrev:
2107343 Era hojar måste gå väldigt tyst... ingen brukar köra närmare mig än minst 300 m för den sköna sångens skull :hihi
Vi vill ha en skön lagom hög musik ur våra lagom dämpade slip-on,
ni H-D folk skiter ju i allt vad dämpning heter och kallar det sång :hihi

det kan låta mäktigt, men det är inte sång :fakta
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
ozeo skrev:
2107314 har ni några roliga tecken när ni e ute o åker som ni gör för bilister o andra trafikanter när dom gör något sugit? :)

Har man inget bättre för sig än att hetsa upp sig på vad andra trafikanter gör har man en satans tråkig hoj och/eller är lika tråkig själv.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top