Göra bort sej och pinsamma upplevelser

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
stog vid lokala tjollen o käkat en korv med bröd med ny inköpt rd 350 ypvs 83 , glänste för fjällor o berätta hur vass den va , vad jag ej visste va att kicken va innanför
brallan, platt fall när det vägde över på höger sidan , blev inget ligg den kväll

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
När begav sig denna Romeo & Julia saga? 1983 eller idag?

sportgaraget

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-07 Honda CBR
Men ärligt talat... Får mm ligga om man glider yo med en rd 350 -83 idag då är väl damerna nostalgiska isf. Eller är jag ute med mitt tänk?:dummer

l!ime

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2013
Hoj
yz 250
var hemma hos kusinen, dålig i magen (diarré), skulle släppa en fis som inte var en fis, så jag sket på mig :rofl
det var pinsamt.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
:rofl

Jag var faktiskt lite smårisig i kistan en gång men var optimistisk och tänkte jag skiter på jobbet.

Jag drog iväg där men efter några hundra meter så :4skrika , det var bara vända tebax och hoppa av med stela ben och lunka hem - ställa sig i badkaret och reda upp skiten:3freak

Tur att man inte använder skinnställ som måste skickas till en kemtvätt i japan eller så:3freak

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
köra igenom köerna för att komma fram till röttljus, blir grönt, motorn dör...står som en idiot mellan bilarna. startar snabbt gasar...kommer iväg sakta...men får upp farten till slut och motorn luktar...

fan hände? för någon konstig anledning så petar man inte ner ordentligt och försvinner i andra tankar, Trycka iväg från vad man tror är 1:an...men ligger tydligen i 4:ans växel. :banana:banana

vid nykterhetskontroll 04 på morgonen, trött som fan, blåser snabbt som fan, ska åka vidare...VROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!!!!! fint muller från en gammal volvo 850 motor...är i neutral och kommer ingenstans!

polisen framför kollar förskräckt bakåt "NÅN SOM FÖRSÖKER SMITA HÄR?":yoparty

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Bytte bil för några år sedan, första turen gick ner till centrum, skulle bara glida omkring i innerstan och glänsa lite. Blev stoppad av polis som berättade att jag kör mot enkelriktat.

-Vet du vad som är det värsta? svarade jag och pekade mot ett ställe några hundra meter därifrån.
-Du menar att det blir värre, sa polisen.
-Jag jobbar där och brukar stå vid fönstret och svära över alla turister som kör åt fel håll :rodnar

Tjita1

Guest
Det där med att få i friläge istället för tvåan har jag provat några gånger. Också att inte ha släppt pinnen ordentligt efter förra växlingen så man inte får i nästa växel, vanligast på 3:an eller 4:an. Jösses vad förvånad man blir när man förväntar sig att det ska dra och man bara slår i varvstoppet.. Man tittar sig omkring ungefär som "det var meningen, skulle bara kolla om det funkar!". :D

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Var på på en lång raksträcka söder om Sthlm en sen kväll tillsammans med en polare och hans tjej för några år sedan. Hade precis lärt mig köra lite bakhjul och tänkte att det måste man ju öva vidare på. Polaren och hans tjej stod i en p-ficka och tittade när jag slängde upp min hoj på bakhjulet, växlade från 2:an till 3:an och tänkte för mig själv, "Fan, det här går ju som smort". När jag hade varvat ur 3:an så la jag ner den försiktigt och insåg att det var en V70 med blåljusramp på taket som blinkade för fullt. Var ju mörkt ute så jag såg inte vad det var för något. Fick lite panik och körde ifrån den. Fick senare höra att jag hade kört ifrån akutbilen och inte polisen ^^:banana:banana

/Try

Tjita1

Guest
Det är rätt, man ska hålla sig undan dom sjuka så man inte blir smittad.. :D

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det regnar lätt, kör backen ned mot torget där sista femtio metrarna är belagda med gatsten. Radarn noterar snygga tjejer till höger, vrider huvudet. Vrider tillbaks huvudet och ser att bilen som tryggt rullade tio meter framför mig nu står still, bara fyra meter fram.
Hinner bara tänka "bromsa!" innan framhjulet glider på den snorhala gatstenen och vrider sig på tvären.

Sätter ned foten reflexmässigt och räddar cykeln från att dunka i marken, men hamnar istället i en konstig halvböjd ställning där jag lyfter i styret med all kraft jag kan uppbringa och ofrivilligt vrider jag full gas. Ett Vance&Hines-vrål på 13.000v/min får folket på torget att undra vad det är för fel på killen med hojen. :dummer

Situationen är ohållbar och jag tvingas släppa hojen i backen. Bl.a. går backspegeln går av och studsar iväg upp på trottoaren. Jag springer efter spegeln bland fotgängarna, tillslut hittar jag den och trycker in den i jackan. Motorcykeln ligger som ett trafikhinder mitt på gatan, äntligen kan jag resa upp den och lämna denna skammens scen. :rodnar

Det dröjde många år innan jag kunde passera det stället utan att tänka "backspegel".

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
När jag var ung och student hade jag en gammal Honda XL350. Den hojen var pinsam på många sätt. Tappade komp och ork, när den var som värst undrar jag om den ens hade 15hk.

Ofta körde jag E22 västerut, och när man passerar Hurva var där ju en rätt kraftig stigning uppför en åsrygg med omkörningsfält i västlig riktning och enkelfil i östlig. Trefilsväg redan då på 80-talet.

Jag ligger bakom en lastbil och tänker att nu gasar jag om. Jag ligger jämsmed lastbilen hela stigningen med fullgas. Men inte, hojen klarar inte långtradaren i uppförsbacken. Istället lägger jag mig bak lastbilen på rulle. Gud vad skönt och vindstilla... vi kör båda av vid norra infarten Lund och där skiljs vi åt med en vinkning. Lastbilschaffisen skrattar en hel del märker jag, men jag tänker att det är ett hjärtligt skratt kanske....

En annan gång körde jag den hojen till Kristianstad i mars. Det var fortfarande vinter men torra vägar. Den låter tufft Hondan, och jag tycker ju jag är cool som kör när det fortfarande är vinter. Så jag ställer hojen på MC-parkeringen på det gamla Domustorget där, uppe i hörnan vid resturangen fanns dom på den tiden. Naturligtvis var det en isfläck på parkeringen och jag satte en rova där och fick hojen över mig. Stukad fot blev det mitt i helghandeln. Å andra sidan, jag låg i lumpen då minns jag, och fick fri marsch ganska länge med min stackars fot. Fri marsch är frihet i det militära.

Pinsammast var nog ändå den gången med XTZ750 när jag körde i jeans och jympaskor. Byxan fastnade i fotpinnen vid rödljus så jag fick inte ner vänsterfoten. Jag föll som en fura. Den var pinsam på riktigt.

Tjita1

Guest
Haha, jag riktigt känner hur man tänker NEJNEJNEJNEJNEJ när det är påväg att gå åt skogen.. :p

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...