Göra bort sej och pinsamma upplevelser

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Skulle köra upp för MC, hade redan bilkort.
Ville inte köra upp på min egen hoj då den var relativt nyinförskaffad och av sportmodell. Fick då kontakt med en körskola som hyrde ut hojar. Åkte dit med släp och lastade på hojen. Vinkade glatt åt körskolepersonalen när jag lämnade området och hann köra ca 300 m innan jag körde ner i några potthål i vägen varpå jag hörde ett brak!! Kollade i backspegeln och hojen hade vält på flaket... Ut och kontrollerade skadorna på hojen och som tur var hade den landat såpass bra att det bara blivit en liten buckla i tanken, värre var alla bilar som passerade in mot körskolan :död

Baxade upp hojen, surrade ordentligt, körde upp, fick kortet och returnerade hojen. Blev inte ersättningsskyldig för bucklan ens :)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Fler än jag som glömt fälla ned stödet vid tankning/parkering? Blir lite jobbigt...

Lyckades med en variant av det på Risktvåan:
Jag ska köra med två småkillar, tänkte att här får man ju inte verka som det nick man har.
Grabbarna tar sån jefla tid på sig så jag tröttnar på att sitta o vänta på hojen så jag kliver av och slänger lite nonchalant ner stödet och släpper...
Nån millisek senare står jag med en hoj i famnen... ooops! Lyckades fånga den med knäna o upp fort som fan. Grabbarna var snälla o låssades som ingenting och själv kom jag hem med feta blåmärken på knäna. :rodnar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Råkade ta gång/cykelvägen över en bro i centrala delarna av Örebro. Och anledningen var ett gäng skitsnygga tjejer som gick på andra sidan gatan och där stod jag och småvarvade min Ducati Hypermotard. Kollade fortfarande efter dem när jag svängde höger, lite för skarpt, och åkte då in på gång/cykelvägen som löper parallellt med körbanan och givetvis var det en meter refug mellan gata och gångväg så det var bara att puttra vidare till slutet. Det hade inte varit så pinsamt om det inte var för att en polisbil kom in från huvudleden jag var på väg ut till :död
Jag stannade ens innan de hann vända och inväntade med en dålig bortförklaring men de fortsatte bara sin färd vidare utan att ägna mig en tanke verkade det som.
Jag fattade ingenting men gled vidare och när jag berättade det för en jobbarpolare så berättade han att de antagligen trodde att jag körde moppe då han menade på att man får köra moppe på cykelbanan.
Kul, här köper man en hoj för 100k och folk tror att det är en moppe :mad:

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...