Göra egen shot med godis?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
sånna där ketchup skålar/glas (kalla det vad ni vill) från mc-donalds är perfekta till geleshots:)

Åh fifan vilken bra idé :krama

Jag brukade nårpa medicinkoppar på sjukhuset (moralkärringar undanbedes kommentera) när jag skulle göra jellyshots förr..men nu jobbar jag ju inte på hospital längre (och jag vet inte om dom har sånna i sverige..dessa var som dom små nubbeglasen i plast man kan köpa).
Men donkens koppar är ju asgulliga..bra idé

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Åh fifan vilken bra idé :krama

Jag brukade nårpa medicinkoppar på sjukhuset (moralkärringar undanbedes kommentera) när jag skulle göra jellyshots förr..men nu jobbar jag ju inte på hospital längre (och jag vet inte om dom har sånna i sverige..dessa var som dom små nubbeglasen i plast man kan köpa).
Men donkens koppar är ju asgulliga..bra idé

visst e jag smart (ibland i alla fall)
och det bästa med donkas koppar e ju att de är flexibla :) så blir kanon:)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
visst e jag smart (ibland i alla fall)
och det bästa med donkas koppar e ju att de är flexibla :) så blir kanon:)

Ja kanon...för dom andra måste man vara en liten jävel med tungan för att lirka ut shoten ur "glaset"...men det kan vara kul det med ;)

Helt normalt o norpa lite sjukhussprit också, nöden har ingen lag :D
:notmen läkaren tvinga mig att skriva det.

Hela släkten är läkare..så spriten flödar ;)

Last edited by a moderator:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fishermans Friend är alltid ett säkert kort.

Vilken smak ska man ha?

Jag körde pepparn i mixern tills det blev finmalt pulver och sedan ner i pavan som fick stå i varmt vatten, det löser sig hyffsat. Tror nog att jag ställer in alla pavorna i diskmaskinen dock så det går lite fortare.

Går det att köpa blå fisk fortfarande? Har inte sett det på länge...

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Vilken smak ska man ha?

Jag körde pepparn i mixern tills det blev finmalt pulver och sedan ner i pavan som fick stå i varmt vatten, det löser sig hyffsat. Tror nog att jag ställer in alla pavorna i diskmaskinen dock så det går lite fortare.

Det finns blå fisk i de flesta sånnadär godis butiker som har 500 smaker..du vet godisoutlet. Du bor ju i Arboga...det enda jag vet är Godisstoppet efter Enköping. Inte nära direkt men det enda jag vet som definitivt har dom :)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Vilken smak ska man ha?

Kört med vanliga smaken, tror även jag provat någon annan... Blir inte lika bra resultat om man på förfesten kommer på att göra shotsen....
Körde en gång utan att ens krossa, funka fint det med men tog lite längre tid. Fast iom att det verkar som det ändå ska stå och dra så spelar det kanske ingen roll..

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
* Zoo (ni vet 70-talsgodiset)
* Choklad. Den behöver vara finmald, annars löser det sig inte på ett århundrade. Sen så när den blir kall fäller chokladen ut och när det blir varmt löser den sig.
* Ahlgrens Bilar. Ser läbbigt ut, men jag tycker inte det smakar apa.
* Ahlgrens Orginal Delar
* Gelé Hallon
* Honung och en chilifrukt. Den här behöver dra ett tag för att chilin skall komma till sin rätt.
* Frukter. Kärnade om du inte gillar smaken av slibovich.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sådär, klockan 1 inatt så var jag och tjejen klara med de första 3 pavorna.
Det blev 1 flaska Turkisk peppar (var skitgod), en flaska med Lidl-lakrits extra hot (var ännu godare) och en flaska med "lakrits-kola" som jag inte har smakat ännu.
Jag gjorde som så att jag mixade godiset i en mixer och sen försökte jag få ner skiten i flaskorna. Vid den sista flaskan kom jag på den smarta ideén att hetta upp spriten i en kastrull och sedan lösa upp godiset i en glasburk med den varma spriten för att SEN ha ner det i flaskan. Det gick på en tiondel av tiden :D
Ska köpa Vicks blå och fisherman idag och göra lite mer, har ju nästan 3 liter sprit kvar :fyllisar

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Vid den sista flaskan kom jag på den smarta ideén att hetta upp spriten i en kastrull och sedan lösa upp godiset i en glasburk med den varma spriten för att SEN ha ner det i flaskan. Det gick på en tiondel av tiden :D
Ska köpa Vicks blå och fisherman idag och göra lite mer, har ju nästan 3 liter sprit kvar :fyllisar
:va Du vet att alkoholen försvinner när den hettas upp va :va (alltså..mer än vad den gör i en diskmaskin med slutet lock på flaskan..för det är en helt annan sak).

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
:va Du vet att alkoholen försvinner när den hettas upp va :va (alltså..mer än vad den gör i en diskmaskin med slutet lock på flaskan..för det är en helt annan sak).

Ja, men det gör väl ingenting?
Alla vet väl alla att man dricker ju för att det är gott, inte för att bli full... :D

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Lånar tråden lite... Brukade blanda i en viss sorts godisklubba i brännvinet, men den sortens klubba verkar inte längre finnas. Klubban var svart/grå/vit med ev. ett litet litet inslag av rosa om jag minns rätt (vi pratar 90-tal), och formen var oval och lite vriden åt varsit håll på vardera sidan av pinnen. Någon som vet vilken jag menar? Gott blev det iaf.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin