Passa dig for att bygga megafonsystem!! Jag la ner flera ar pa att testa ut megafoner!! Skitsvart att fa skiten att dra bra i hela registret. ex man kan fa lite mer drag an vanligt utvidgningsror i ett smalt register. Men i resten av regget har man forluster
Jag gav upp till slut och det var det basta jag gjort.
Nu bygger jag bara expanderande system.
Ritningar har jag inte .. Bara erfarenheter i skallen.
Om ni vill ha bra allroand effekt kopiera AKRA. Bara att mata pa ett ungerfar pa en cyckel...Ar faktist inte sa kannsligt pa nagra mm hit o dit. Vill man ha mer bottendra sa flyttar man bara den expanderande delen langre bakot helt enkelt. och vill man ha mer toppend flytta da fram dom expanderane roren. Akra har bra dim pa roren, dvs tillrackligt grova so det ar bara att flytta expanderingen fram eller bakot beronde pa onskat reg
Kor man dubbelror ut ur topp och vill ha mer bottenvrid,, da flyttar man kolectorn langre bakot ocksa. Dubbla krokar anda bak till dampare blir basta bottendra.
Slutdampare utgar jag alltid fran 50mm rakt ror inenom dampare. Mindre dim tappar man effekt pa helt enkelt. Och ju langre dampare dessto mer botten mellanreg. Och ju langre bakot man placerar damparen dessto battre botten o mellanreg. Jag har kommit fram till att basta placering ar sa langt bak som gar pga for ful placering . Aven min toktrimmade xr gar helt klart bast med dampare placerad langt bak, Klar korbaraste reg och effekten upplevs som battre da fast man far lite forlust pa toppvarv..