Göra rent skitiga händer efter meckande

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har jobbat mycket som fastighetsskötare länge och använder utan undantag ett medel som heter Lordin.

Funkar super!

Den kan jag skriva under på att den är bra!
"slipmedlet" i den lär ska vara sågspån?

Nu har vi kört med någon röd klet på jobbet, inte alls lika bra, och nästa test blir tufanega???

Men Lordin är superbra, helst skulle jag vilja ha den igen.
 

JonExt

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Honda Nsr
jag kör med ett bra tvättmedel som heter kresto, det är med små plastkulor i som man gnuggar in händerna i, blir alltid jätterent hur skitig man än är. (pappa får tag på det via jobbet)
 

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Vårby
Hoj
Hojlös för närvarande...
Tufanegan är grym. Det i olje/kemikalieväg den inte får bort från huden är inte värt att få bort och dessutom är den ganska dryg så den räcker ett bra tag :tummenupp

Har kört den under många år och har även prövat diverse andra smörjor men ingen jag testat hittils har klarat att mäta sig mot Tufanegan. Det bästa med den är att den heller inte torkar ut händerna vilket väldigt många andra gör. Känns precis som man är nyinsmord efteråt :D
Finns en utan plastkulor också som heter Swarfega men den är inte mycket att hänga i granen.

Bara till att knata in på swedol.se och leta upp närmsta butik eller hitta någon annan som har den och köpa en burk. 1.1L för 130 spänn inkl. moms är som hittat. Finns även i 4.5L med pump som tillval för grovmeckarna och de som använder den som duschkräm :yoparty

EDIT: En liten notis bara för er som kanske tänkte handla på swedol. Deras egen s.k handrengöring med plastkulor av märket 4USE är inte mycket att ha. Biter inte alls lika bra som Tufanegan och torkar dessutom ut händerna ordentligt.

Kör med biltemas handrengöring http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=93428 med slipmedel i, fungerar bra tar bort allt

Har testat den och den fungerar väl hyffsat. Nackdelen är väl mest att är man rejält skitig så går det åt så jävla mycket av den för att bli ren i jämförelse med t.ex Tufanega
 
Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
jag använder biltemas handrengöring även jag.
Men i nödfall så funkar det faktiskt utmärkt med kaffesump också, och så blir händerna riktigt mjuka efter en sån behandling.
 

Maxh

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Ort
Sjuhärad
Hoj
01 Daytona955 / 07 bonneville
Man blir förvånandsvärt ren om fingrarna när man rullar köttbullar. ;)
 

690Eeee

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Ort
Mursta
Hoj
Husa 650
Gör som många andra och kör efter devisen lika löser lika så matolja om jag har olja på händerna sen skölja rent med nån sorts tvål.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top