Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Mark skrev:
javisst!

vid en omkörning (jo, de är sant) så byter killen jag ska köra förbi spår, stänger mitt spår. Väljer att inte ta med honom i fallet.
Åker ut på gräset, ner i sanden (den med stora stenar i) och ser att räcket kommer bli nästa destination om jag inte gör nåt väldigt snart. Bestämmer mig för att leka offroad och böjer då med vilje ner den nyblivna crossen med gatdäck i sanden.
Jag klarade mig väldigt bra. Verkar dom flesta göra på bana tycker jag. Känner mig lite omtöcknad bara. Som om man hade varit i nåt slagsmål dagen innan.

Hojen däremot, de handlar nästan bara om kåpskador. Hela högersidan ser ut att ha hånglat upp en sandblästermaskin. Sidokåpar har spruckit lite.
Vinterprojekt 2004/2005. Eller så tar ja de på försäkringen...har inte bestämt mig.

Har nån egna erfarenheter? Jag har planer på att sälja och köpa en annan hoj (motard ev.). Hur svårt är det att laga kåpor? är det värt jobbet? jag kan ju för upplysningsskull berätta om mina obefintliga kunskaper om hur man bygger/reparerar plast och liknande.

Bilder kan läggas upp snart.

över och ut från ParkMark

Shit mannen ! :(

Morpheus på Ninjaforumet kan troliigeh hjälpa till, annars kan jag även kolla med den lackeraren som fixade min hoj i vintras. Hör av dig ifall det inte löser sig.

/n

Skorpan

Guest
Napoleon skrev:
Pojkar, så här gick det till: Va' ute med Peter(Red_Ninja) & körde på småvägar mellan Edet & Älvängen när vi kommer till en grusväg.

Jag låg 20-25m efter när vi kom in på grusvägen, då gick det i 40-50 km/h, bromsade då för att sänka farten men insåg att Peter bromsade mycket hårdare, för att stanna :3freak varpå jag till slut nyper framhjulet och stöter till Peters vänstra bakdel med min högra framdel. :död

Hojjen försvinner under mig och hamnar på sidan & glider 2 m, jag likaså. Han klarade sig bättre, märke på skjutshandtaget & bruten bakre vänsterblinkers.

Bilder finnf på Ninjaforumet. Jag kunder köra hojjen men ljuddämparen fick en tryckare, nedre kåpan är skrapad långt in i plasten & den övre helkåpan har spruckit & höger blinkers e kass

Trist händelse, men sånt här händer tyvärr förr eller senare :5sure

/n

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag hade gärna gjort det, men jag slutar 17.15 och jag vet ännu inte om det är pyspunka i bakdäcket :(

Napoleon

Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Skorpan skrev:
vindstilla o soligt idag,nån som ska ut o åka???
:banana :banana :banana

Om vädret tillåter hänger jag gärna på tors/fred, hojjen funkar ju men e lite härjad :hihi

Därefter är det körförbud eftersom jag skall besikta den senast sista sept. :död

/n

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Ååååååååååååååååkaaaaaaaaaaaaaaa!
Vem är på?

Napoleon

Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Hultan skrev:
Vi har kört hela dagen, men nu sitter jag på jobbet och ugglar tyvärr..
Fick du åkt nåt?

Hoppas vi kan ta' en tur nästa år istället :)

Tjejen krävde att jag skulle fixxa lägenheten (toffel :kiss ) eftersom vi väntar tillökning om några veckor, och senaste rundan va' en katastrof(vurpade) så fick jag snällt stanna hemma & sätta upp lister & måla :Bugar

Nåväl, nu är säsongen slut för min del så jag får se fram emot att göra iordning hojjen i vinter istället :banana

/n

Skorpan

Guest
Napoleon skrev:

Tjejen krävde att jag skulle fixxa lägenheten (toffel :kiss ) eftersom vi väntar tillökning om några veckor, och senaste rundan va' en katastrof(vurpade) så fick jag snällt stanna hemma & sätta upp lister & måla :Bugar

Nåväl, nu är säsongen slut för min del så jag får se fram emot att göra iordning hojjen i vinter istället :banana

/n
hoppas det går bra då :tummenupp
när kommer den lille?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
För allt de där slitet hoppas jag att du lite qualitytime oxå :tungan

har du nåt bra garage som vi kan laga kåpor i till vintern? :mad:

Napoleon skrev:

/n

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
@ Mark och Napoleon:

Skönt att se att ni är ok trots äventyren!
.........................................................

Jag har hittat världens bästa (?) hojtur idag. Sydsidan lygnern, Horred, Kungsäter, Gunnarsjö, Älvsered och till Falken. Helt fantastisk, trist bara att jag körde bil :död men den där lilla Renaulten fick bekänna färg. :banana

Napoleon

Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Mark skrev:
För allt de där slitet hoppas jag att du lite qualitytime oxå :tungan

har du nåt bra garage som vi kan laga kåpor i till vintern? :mad:

Qualitytime My As, :skrämd så fort jag avslutat något så påbörjar jag alltid något nytt, typ som någon undermedveten terapi misstänkter jag :va . Denna gången blir det att ta' hand om en ny filur(baby), avsluta Jägarexamen, renovera vardagsrummet, spackla kåpor(lämnar ut jobbet) mm. mm. :3freak

Har man inget att göra så skaffar man sig något att göra... :nicka

/n

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Har sett fram mot dagens körning hela veckan, men så pajade hojen igår. :huvet

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
En varning utfärdas till er som tänkt köra på den 70-vägen förbi skogome ute i säve, grus i nästan varenda kurva där. Höll på att drutta omkull precis... :3freak

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM