Mark skrev:Vi kanske borde skaffa medlemsjackor?
(åkte ner i sanden vid en omkörning på Kinnekullering idag )
Ja' e fett på
Mark skrev:Vi kanske borde skaffa medlemsjackor?
(åkte ner i sanden vid en omkörning på Kinnekullering idag )
Mark skrev:javisst!
vid en omkörning (jo, de är sant) så byter killen jag ska köra förbi spår, stänger mitt spår. Väljer att inte ta med honom i fallet.
Åker ut på gräset, ner i sanden (den med stora stenar i) och ser att räcket kommer bli nästa destination om jag inte gör nåt väldigt snart. Bestämmer mig för att leka offroad och böjer då med vilje ner den nyblivna crossen med gatdäck i sanden.
Jag klarade mig väldigt bra. Verkar dom flesta göra på bana tycker jag. Känner mig lite omtöcknad bara. Som om man hade varit i nåt slagsmål dagen innan.
Hojen däremot, de handlar nästan bara om kåpskador. Hela högersidan ser ut att ha hånglat upp en sandblästermaskin. Sidokåpar har spruckit lite.
Vinterprojekt 2004/2005. Eller så tar ja de på försäkringen...har inte bestämt mig.
Har nån egna erfarenheter? Jag har planer på att sälja och köpa en annan hoj (motard ev.). Hur svårt är det att laga kåpor? är det värt jobbet? jag kan ju för upplysningsskull berätta om mina obefintliga kunskaper om hur man bygger/reparerar plast och liknande.
Bilder kan läggas upp snart.
över och ut från ParkMark
den som var nylackad oxåNapoleon skrev:Pojkar, så här gick det till: Va' ute med Peter(Red_Ninja) & körde på småvägar mellan Edet & Älvängen när vi kommer till en grusväg.
Jag låg 20-25m efter när vi kom in på grusvägen, då gick det i 40-50 km/h, bromsade då för att sänka farten men insåg att Peter bromsade mycket hårdare, för att stanna varpå jag till slut nyper framhjulet och stöter till Peters vänstra bakdel med min högra framdel.
Hojjen försvinner under mig och hamnar på sidan & glider 2 m, jag likaså. Han klarade sig bättre, märke på skjutshandtaget & bruten bakre vänsterblinkers.
Bilder finnf på Ninjaforumet. Jag kunder köra hojjen men ljuddämparen fick en tryckare, nedre kåpan är skrapad långt in i plasten & den övre helkåpan har spruckit & höger blinkers e kass
Trist händelse, men sånt här händer tyvärr förr eller senare
/n
Vi har kört hela dagen, men nu sitter jag på jobbet och ugglar tyvärr..Napoleon skrev:Jag kan hänga med från 17.30.
/n
Hultan skrev:Vi har kört hela dagen, men nu sitter jag på jobbet och ugglar tyvärr..
Fick du åkt nåt?
hoppas det går bra dåNapoleon skrev:Hoppas vi kan ta' en tur nästa år istället
Tjejen krävde att jag skulle fixxa lägenheten (toffel ) eftersom vi väntar tillökning om några veckor, och senaste rundan va' en katastrof(vurpade) så fick jag snällt stanna hemma & sätta upp lister & måla
Nåväl, nu är säsongen slut för min del så jag får se fram emot att göra iordning hojjen i vinter istället
/n
Napoleon skrev:Hoppas vi kan ta' en tur nästa år istället
Tjejen krävde att jag skulle fixxa lägenheten (toffel ) eftersom vi väntar tillökning om några veckor, och senaste rundan va' en katastrof(vurpade) så fick jag snällt stanna hemma & sätta upp lister & måla
Nåväl, nu är säsongen slut för min del så jag får se fram emot att göra iordning hojjen i vinter istället
/n
Skorpan skrev:hoppas det går bra då
när kommer den lille?
Mark skrev:För allt de där slitet hoppas jag att du lite qualitytime oxå
har du nåt bra garage som vi kan laga kåpor i till vintern?
chrilla skrev:Har sett fram mot dagens körning hela veckan, men så pajade hojen igår.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|