Göteborg

Status
Ej öppen för fler svar.

essey

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Numera såld zukka..
Grattissssssssssss!!! KawaTina & red_ninja!

Grattis till Peter o Tina som har förlovat sig idag!! :banana :banana
Tänk att GP träffarna kan ställa till med sånt elände :hihi
Skoooooooooja bara, jättegrattis till ER!

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
essey skrev:
Grattis till Peter o Tina som har förlovat sig idag!! :banana :banana
Tänk att GP träffarna kan ställa till med sånt elände :hihi
Skoooooooooja bara, jättegrattis till ER!

Jaha, där ser man. :cpparty :födelseda

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jaaaa, men nääääejje!

Grattis Tina och Peter! :krama

Hade en kanontrevlig dag idag!

Dock hade den ju kunnat sluta lite bättre...

1. Hojen startade inte igen så fort den hade blivit varmkörd. Men att putta den gick bra, tur att ja inte köpte den där guldvingen jag var o tittade på :rolleyes:

2. Batteriet laddas inte heller numera.

3. Hastighetsmätaren la av, även varvräknaren men bara ibland. När heljuset var tänt funkade varvisen ibland men inte alls annars.

4. Vid låga hast. går motorn ryckigt.

Därmed blev "lediga måndag" endast avsedd för att skruva på batteri och sånt. Hoppas att mannen med växelpedalen mitt i näven fixar dett.

PS: Känner nån till nån däckfirma eller dyl. som fixar framvagsinställningar på en Renault 19 från 1990 på ett bra och billigt sätt? (gärna utan kvitto, men inget krav)

Nu ska de läsas lite verkstadsmanual, natti natti folks!

Över och ut!

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
RF 900 rgv 250
Grattis Peter o Tina
Mark skrev:
Hade en kanontrevlig dag idag!
Dock hade den ju kunnat sluta lite bättre...
Därmed blev "lediga måndag" endast avsedd för att skruva på batteri och sånt. Hoppas att mannen med växelpedalen mitt i näven fixar dett.
!
Vi kom lite sent t Gp idag :huvet
Fick iofs en bra tur ändå :banana
Alltid trist med elfel. Hoppas att det inte är alltför komplicerat/DYRT.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Tjipp å hej.
Tänkte berätta lite om helgens bravader.
Min hoj är numera fulkittad med fotpinne till SV650 och 45-graders-slipade orginalavgasrör pga ett oerhört klantigt hanterande av det reglage på högra styrändan som de flesta brukar kalla för "gasen".
Med ca. 1 liter bensin i tanken var hojen lättare än vanligt, så när Anders gav full gas vid rödljus (inga bilar, barn eller boende i sikte - Mölndalsvägen, sent på fredag kväll) reser sig hojen mycket snabbare än vad Anders har räknat med.
Detta resulterar i en 12a eller one-oclock med gnistor från de numera som wheelie-bar tjänstgörande orginalrören.
I förvåningen hinns varken gasen släppas eller fotbromsen användas, vilket resulterar i en Anders som ramlar av, landar på axlar och huvud. hoj fortsätter ca 30 meter till och välter över på vänster sida. Därefter kasar den i trottoarkanten och tar stopp någon meter efter det.
Resultat:
Anders: Stukat vänster pekfinger, med ovanliga färger, stukad höger tumme, blåmärke på höften och stel nacke.
Hoj: Vänster sidokåpa, vänster fotpinnebrygga, båda rören nerslipade, fotpinne vänster, backspegeln ser inte värre ut än vanligt, tank-buckla, kopplingsgrepp och reglage på vänster clipon skadade. Styrändstopp som inte riktigt stoppar på samma ställe längre. Baklampa och bakkåpa...
Det blev en dyr sväng till garaget.
Kör halvförsäkrat, så ni behöver inte vara med och betala :)

//Anders.

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
uch, handen gör fortfarande skitont... :3freak och ingen körning blir det på ett tag..... men till helgen så kanske kanske, handen är bra, nån som vill kör en sväng på söndagen kanske??

nej just det, då är ju alla ni bakis...hehe, men om någon skulle råka vara nykter och jag är hel, så kör vi en sväng hoppas jag...
:hihi

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Miss_Orchidee skrev:
uch, handen gör fortfarande skitont... :3freak och ingen körning blir det på ett tag..... men till helgen så kanske kanske, handen är bra, nån som vill kör en sväng på söndagen kanske??

nej just det, då är ju alla ni bakis...hehe, men om någon skulle råka vara nykter och jag är hel, så kör vi en sväng hoppas jag...
:hihi

Ska till A-torp :banana på Söndag!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
IRON MAN skrev:
Klart att man skall till A-torp :yoparty

jag måste ha totalmissat denna bankörningen, precis som jag missar alla andra, kan ingen säga till innan!!!
jag är blind och fattar trögt! så jag behöver tydliga anvisingar.....

Är det för sent att vara med??

:va kanske inte ska vara med med min hand..... :(

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
IRON MAN skrev:

90 platser, och först till kvarn, dom är nog redan tagna skulle jag tro.... och 1000 spänn, ja måste tyvärr köpa ny hjälm och lite annat roligt innan det blir något åka av överhuvudtaget, tyvärr..... nu får gå utan mig den här gången, men man kanske kan åka och titta...
:)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Finns nog gott om platser kvar kan jag tänka mig. Får se om jag kommer till Mike. Tjejen skall snart åka bort och vara borta i en månad så det blir nog till att umgås och gosa med henne lite :D Man får ju passa på medans hon fortfarande är hemma :(

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
bebbe skrev:
Finns nog gott om platser kvar kan jag tänka mig. Får se om jag kommer till Mike. Tjejen skall snart åka bort och vara borta i en månad så det blir nog till att umgås och gosa med henne lite :D Man får ju passa på medans hon fortfarande är hemma :(

du får väll ta med henne?? du kan ju gosa med henne hos mike eller, fast inge snusk bara! :tungan

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Miss_Orchidee skrev:
du får väll ta med henne?? du kan ju gosa med henne hos mike eller, fast inge snusk bara! :tungan

Fast det blir väll kanske inte riktigt lika mysigt som att vara själva, eller ;)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
bebbe skrev:
Fast det blir väll kanske inte riktigt lika mysigt som att vara själva, eller ;)

Nej, men lite får ni offra för era polare tycker ja allt!! :)
om det är sex ni vill ha så kan ni ju gör det först...å sen komma till mike?? :lol :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM