Göteborgs åkartråd! OBS: Läs tipsen i första inlägget!

Status
Ej öppen för fler svar.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Chaser skrev:
Ingen som ska ut en sväng idag??
Eller ni kanske redan e ute allihop...
Japp vi är ute allihop! :tummenupp :)
Naa, har vart lite ute, nu blir det till att chilla lite för kvällen..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Imorgon lördag kl. 12.00 har jag för avsikt att sitta på hojen nära den där nakensnubben Poseidon på Göteplatsen.

Kommer de kanske fler?

Över o ut!
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Mark skrev:
Imorgon lördag kl. 12.00 har jag för avsikt att sitta på hojen nära den där nakensnubben Poseidon på Göteplatsen.

Kommer de kanske fler?

Över o ut!

Ja, det gör det kanske..

Twinträffen ska visst samlas där vid den tiden imorgon. Kan bli ett gött muller på GP..
 

Vilgsbiker

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Fotskäl
Hoj
Cbr600-99,Cb750-97
Hörde en jobbarkompis berätta om den här olyckan.Hans ca 7-8 årige son såg när det hände.Pojken sa så här ungefär"Pappa pappa det var en motorcykel som körde rätt ut i skogen".Dom trodde honom inte först å sa att du får inte skoja sådär.Jobbarkompisen gick dock ut och kollade om det var sant.Han såg inget innan han var nästan framme,först hojen sen killen.Sen ringde han 112 förstås.Han berättade också att det var en cyklist som vart så in i h*****e förbannad för att ni hade blåst förbi(el möts)honom i en 180 knutar.Cyklisten skällde på den stackarn som låg skadad i diket.Kompisen sa att nu får du lugna ner dej och det gjore han väl också.Sen kom väl ni tillbaks efter en stund.
Och orten för att vara exakt heter Fotskäl och ligger mycket riktigt mellan Förlanda o Björketorp.

bagerah skrev:
Nånstans ett par mil utanför Åsa.
Ingen som riktigt vet, inkl Simon själv.
Om man säger såhär... missar man en halvmeter hög stubbe, en stenmur och gammel rostig järnspis med typ en halv meter var så hoppas jag de har trisslotter i sjukhuskiosken!


Även om det kanske låter makabert så var det nyttigt att uppleva och se...
även om stämningen blev lite lätt sordinerad.
Speciellt för mig som faktiskt var på väg över mina begränsningar vid ett tillfälle idag...Fick mig en rejäl tankeställare... Hoppas bara allt gått bra och att han är på båda benen snart igen!
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Vilgsbiker skrev:
Hörde en jobbarkompis berätta om den här olyckan.Hans ca 7-8 årige son såg när det hände.Pojken sa så här ungefär"Pappa pappa det var en motorcykel som körde rätt ut i skogen".Dom trodde honom inte först å sa att du får inte skoja sådär.Jobbarkompisen gick dock ut och kollade om det var sant.Han såg inget innan han var nästan framme,först hojen sen killen.Sen ringde han 112 förstås.Han berättade också att det var en cyklist som vart så in i h*****e förbannad för att ni hade blåst förbi(el möts)honom i en 180 knutar.Cyklisten skällde på den stackarn som låg skadad i diket.Kompisen sa att nu får du lugna ner dej och det gjore han väl också.Sen kom väl ni tillbaks efter en stund.
Och orten för att vara exakt heter Fotskäl och ligger mycket riktigt mellan Förlanda o Björketorp.

stämmer ju precis!

Den där idioten på tamphojen kan dra åt helvette! Vi var några som låg en bit bakom, som kom fram lagom som 112 larmats. Då stod han och var i full gång å skrek å gapa å skulle anmäla och ha sig! Repsolhondan (vet fortfarande inte vem du är...) sa till slut åt honom att ta hans regnr men åka därifrån! Bestämt, men lungt och sansat. Snyggt skött! :tummenupp

Hälsa din jobbarkompis och tacka för hjälpen!!
 

Vilgsbiker

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Fotskäl
Hoj
Cbr600-99,Cb750-97
Ja Jag ska hälsa honom när vi syns på måndag.Han visste inte vem cyklisten var men hade sett honom cykla förbi många ggr.
En annan kompis kom också dit så småningom och han berättade också om vilken himla tur föraren hade haft som missade björkstubben och en tall med minsta möjliga marginal.Den rostiga gamla spisen sa han inget om men den fanns där säkert också(Folk slänger så mycke gammal skräp ute i markerna)Han sa också att det var nån som gick o plockade upp diverse delar från bladen och han vart förvånad när den gick å starta o köra iväg den till det röda stugan där pojken o jobbarkompisen bor.

bagerah skrev:
stämmer ju precis!

Den där idioten på tamphojen kan dra åt helvette! Vi var några som låg en bit bakom, som kom fram lagom som 112 larmats. Då stod han och var i full gång å skrek å gapa å skulle anmäla och ha sig! Repsolhondan (vet fortfarande inte vem du är...) sa till slut åt honom att ta hans regnr men åka därifrån! Bestämt, men lungt och sansat. Snyggt skött! :tummenupp

Hälsa din jobbarkompis och tacka för hjälpen!!
 

Chaser

Tampere/Suomi
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Tampere/Finland
Hoj
CBR600F
Gottis skrev:
haka på ner till falkenberg iställe


Det blev falkenberg ändå!! :)
Hängde på en polare ner... Fy fan va kul det är!! :yoparty

Fast hemresan blev mindre rolig....
Då min polarn damma av på banan.... :(

Vi plocka loss alla lösa delar o bände lite så gick det att köra hem...

Han hade bra ont i nacke o bröst när vi kom hem...
Plus diverse andra ställen...
Förhoppningsvis går det över...
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Chaser skrev:
Det blev falkenberg ändå!! :)
Hängde på en polare ner... Fy fan va kul det är!! :yoparty

Fast hemresan blev mindre rolig....
Då min polarn damma av på banan.... :(

Vi plocka loss alla lösa delar o bände lite så gick det att köra hem...

Han hade bra ont i nacke o bröst när vi kom hem...
Plus diverse andra ställen...
Förhoppningsvis går det över...
Två bankörningar redan alltså, fan vad du kommer hänga av mig nu :)
Måste komma iväg snart!
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Chaser skrev:
Övning ger färdighet!!! :tummenupp

Så snart får du nog passa dig... :tungan
Jag tar dig på rakorna (på bakan) om du fipplar förbi mig i krökarna din hulligan.. :blah
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Långa farbron skrev:
Jag kör ifrån er bägge på bakhjulet :näsblod
Du måste kunna fortsätta rakt fram för att du skall vara konkurrenskraftig i detta avseende...

:hihi
 

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Ja då var 140mil avklarade på min nya blå skönhet den jag älskar, effekt i massor å en exakthet som inte går av för hackor bromsar finns också i över flöd och efter min tripp till Falken där man avklarade de första skrapet fick jag ida på vägen hem upp lite fötroende för däcken å löste de första skrapet på allmän väg. Nu ställer vi av för denna helg å hoppas på riktig bra väder nästa å då syns vi där ute :tummenupp Tack till alla som har delat dessa 140 underbara mil med mej och min goa lilla tjej :) :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Yamaha farfar skrev:
Ja då var 140mil avklarade på min nya blå skönhet den jag älskar, effekt i massor å en exakthet som inte går av för hackor bromsar finns också i över flöd och efter min tripp till Falken där man avklarade de första skrapet fick jag ida på vägen hem upp lite fötroende för däcken å löste de första skrapet på allmän väg. Nu ställer vi av för denna helg å hoppas på riktig bra väder nästa å då syns vi där ute :tummenupp Tack till alla som har delat dessa 140 underbara mil med mej och min goa lilla tjej :) :)

Ja är INTE alls avundsjuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:tummenupp :Bugar :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top