Göteborgs åkartråd! OBS: Läs tipsen i första inlägget!

Status
Ej öppen för fler svar.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
hållundan skrev:
It's the place to be. Uppenbarligen! Gemytligt litet plejs.

Förövrigt så är de stora två kurvorna i Hindås, nedanför hoppbacken helt magiskt skojiga.

Det går att köra nästan hur fort som helst i dom,akta dig bara för trottoarkanten som hoppar ut lite i andra kurvan.

Tar du sen vänster (ifrån sandred sett) efter första kurvan,när backen tar slut så kommer du ut på en 1 km raka under motorvägen.

Speedstar

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
KTM 950 SM
Helt sjukt bra dag igår! Tack som fan för att man fick hänga på och känna på de goa vägarna. Och ni grabbar som körde längst fram, har ni inbygd radar eller hur ser ni bilarna bakom kurvorna? Blev också lite förvånad över hur mycket glass det äts. Gottmos vi syns snart igen hoppas jag!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Speedstar skrev:
Helt sjukt bra dag igår! Tack som fan för att man fick hänga på och känna på de goa vägarna. Och ni grabbar som körde längst fram, har ni inbygd radar eller hur ser ni bilarna bakom kurvorna? Blev också lite förvånad över hur mycket glass det äts. Gottmos vi syns snart igen hoppas jag!
Man kommer aldrig först om man stannar ock luktar på blommorna vettu ;)

DaneTL1000R

Jesper Danskeren
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory -2004, Honda CM185 -1979, BSA B33 -1954
Speedstar skrev:

tack selv !
Kanske vi kan träffes i helgen och köre lite igen......... :tungan

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
bagerah skrev:
solen skiner och jag har hål i bröstkorgen.... :(
Det är kallt, du missar inget! vi väntar på den riktiga sommren istället! själv skall jag till jobbet och lyssna på it-inkompetenta.. yaaay :)

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
JONQAS skrev:
Kallt?! E väl inte kallt!? :kocko :tungan
Jo i morse när jag körde var det det.. :( Men sen blidde det ok, men då började kimbo jobba.. blääääää..

Kör försiktigt..

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Hultan skrev:
Det är kallt, du missar inget! vi väntar på den riktiga sommren istället! själv skall jag till jobbet och lyssna på it-inkompetenta.. yaaay :)

fan va du snackar skit hult! :4skrika :fatta!
nu har jag tagit mig ut, för första gången på över 1 vecka... asgött ju, å massa studentflak som man kunnat pöwsa för/ störa sig på...

men men.... jag har promenerat ett par 100 m i alla fall, åkt kollektivtrafik, (inget att rekomendera om kroppen är lite känslig för stötar... :3freak ) nu blire fanimej taxi hem! Helt slut...inget kvar att ge....

ujuj....detta bidde visst spam istället, men det skiter jag i, för det är synd om mig! :4skrika :banana

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
bagerah skrev:
nu har jag tagit mig ut, för första gången på över 1 vecka... asgött ju, å massa studentflak som man kunnat pöwsa för/ störa sig på...

men men.... jag har promenerat ett par 100 m i alla fall, åkt kollektivtrafik, (inget att rekomendera om kroppen är lite känslig för stötar... :3freak ) nu blire fanimej taxi hem! Helt slut...inget kvar att ge....

ujuj....detta bidde visst spam istället, men det skiter jag i, för det är synd om mig! :4skrika :banana
Ja, efter jag skrev det så gick jag ut igen och då var det lite varmare, sorry :bow
Men du är igång snart, då åker vi igen, när tror du du är fit for fight igen?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
bagerah skrev:

Den här åkatråden handlar inte om spårvagnar och taxi!

Hade sporthoj.com varit sexuellt, hade du varit en hora :hihi

Uj, själv föregår man sällan som gott exempel. :rolleyes:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Totalt jävla okörbart i stan.

Ska ni anordna någon form av gruppeknull är nog en alternativ samlingsplats, skild från GP ett bra alternativ. Småttingar i för stora bilar, överallt.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Långa farbron skrev:
Ja ,har det hänt något ?

Men det är bra ändå,jag skall skall be Mary hänga av dig på Kollanda.

Ketting :yoparty
Det är ingen som hänger av mig... :tungan

Sundance_kid var på g att bromsa på sig lite grann där...

Sen ser man ju inte ett jota framåt 7-8 på kvällningen. Iaf inte när man kör mot Älvängen.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
hållundan skrev:
Det är ingen som hänger av mig... :tungan

Sundance_kid var på g att bromsa på sig lite grann där...

Sen ser man ju inte ett jota framåt 7-8 på kvällningen. Iaf inte när man kör mot Älvängen.

Sant det är lömskt solen ligger sådär sepe lågt och rätt i nyllet.

Kollanda behöver man bara bromsa på 4 ställen,presice i början där det svänger som mest,sen efter avfarten mot Älvängn kommer en skarp höger,sen innan 50 sträckan vid ladugården(skarp höger) och sen en böj efter en nedförsbacken. (Riktning mot Älvängen)

Har övat med motarden att inte bromsa alls,funkar dock är ju ingångshastigheten lägre med motard.

Tips:
Vill du öva upp din tolerans mot dödsångest så häng på någon av infödingarrna där uppe.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...