iJvb
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2013
- Hoj
- Bmw_F800S_07(såld), Triumph_Speed_triple12(såld), Suzuki_M1600_05(såld), Honda_VTR1000f_98(såld), Bmw_F700GS_15(såld), Triumph_Explorer1200_12(såld), Buell_XB12R_07,
Såg idag när jag va in på mc butiken att de nya F800st/r/gt modellerna har Gaffel förstärkning eller en brygga emellan vad de nu kallas för.
om det är något som behöver uppdateras så är det ju framgaffeln
den som sitter original på de senare är lite klenare än här i länken.
http://www.ebay.com/itm/AC-Schnitze...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1c3e3e49bf
men som sagt på min F800s 07 så sitter det ingenting original och nu funderar jag hejvilt på bygga ditt en som man klämmer över kragen på dämpar benet just under dammtätningen.
Har två alternativ att gå på just nu.
En klämma på vardera ben och en brygga så jag simulerar som på bilden i länken.
eller så gör jag en i ett enda stycke men då kan det ju bli lite knivigt med cc och spänningar misstänker jag och att få fram tillräckligt stort material block för projektet.
Kommer bli ett lågbudget projekt och jag vill inte svetsa eller kapa i eller runt benen och har bara typ Jula röda fräs till förfogande.
min fundering är då vad har ni för erfarenhet hur stabil behöver konstruktionen vara och hur stor skillnad gör det och på vilket sätt
om det är något som behöver uppdateras så är det ju framgaffeln
den som sitter original på de senare är lite klenare än här i länken.
http://www.ebay.com/itm/AC-Schnitze...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item1c3e3e49bf
men som sagt på min F800s 07 så sitter det ingenting original och nu funderar jag hejvilt på bygga ditt en som man klämmer över kragen på dämpar benet just under dammtätningen.
Har två alternativ att gå på just nu.
En klämma på vardera ben och en brygga så jag simulerar som på bilden i länken.
eller så gör jag en i ett enda stycke men då kan det ju bli lite knivigt med cc och spänningar misstänker jag och att få fram tillräckligt stort material block för projektet.
Kommer bli ett lågbudget projekt och jag vill inte svetsa eller kapa i eller runt benen och har bara typ Jula röda fräs till förfogande.
min fundering är då vad har ni för erfarenhet hur stabil behöver konstruktionen vara och hur stor skillnad gör det och på vilket sätt