Gaffelkronor för streetfigtersstyre

Status
Ej öppen för fler svar.

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Streetfightergaffelkronor

Japp vi kommer att köra en serie om 5st streetfightergaffelkronor till R1 98-01. Priset blir 1995kr + frakt (70kr). Dom kommer att gå att få med 22mm och 28mm raiser (fatbar). Bilder på kronorna kommer så fort första kronan är klar. Ni som är intresserade PMá mig. Ingen bindande beställning fören kronorna är tillverkade.

//Roger
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
gixxer_1255 skrev:
Japp vi kommer att köra en serie om 5st streetfightergaffelkronor till R1 98-01. Priset blir 1995kr + frakt (70kr). Dom kommer att gå att få med 22mm och 28mm raiser (fatbar). Bilder på kronorna kommer så fort första kronan är klar. Ni som är intresserade PMá mig. Ingen bindande beställning fören kronorna är tillverkade.

//Roger

Alt för dyrt, tycker jag!!! :kocko en styrkrona från en riktig tillverkare koster 1400.- eller 150.- euro! och dom är testade samt får man garanti!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
leo skrev:
Alt för dyrt, tycker jag!!! en styrkrona från en riktig tillverkare koster 1400.- eller 150.- euro! och dom är testade samt får man garanti!
Du får gärna berätta vart man köper en styrkrona för dom pengarna.
Billigaste fighter-styrkrona till en R1 jag sett gick på 2395:- och det var på rea/utförsäljning. Annars ligger dom på ca. 2700-3000 Skr.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
leo skrev:
Alt för dyrt, tycker jag!!! :kocko en styrkrona från en riktig tillverkare koster 1400.- eller 150.- euro! och dom är testade samt får man garanti!

Strax under €200 är ett mer verklighetsbaserat riktpris för en styrkrona av bra kvalitet, sen tillkommer fraktkostnaden.
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
styrkrona

Tysken skrev:
Strax under €200 är ett mer verklighetsbaserat riktpris för en styrkrona av bra kvalitet, sen tillkommer fraktkostnaden.

Titta under http://www.ebaymotors.de der är många riktiga butikker som säljer deras vara der! f.eks streetfightersshop har styrkrona för alla hojar för bara 149.- euro och man kan väljer mellan abm eller lucas! och frakt priset ligger på omkring 150.- --jag tycker att det är jatte bra at dom killarna kan fixa de styrkronor, men de kan inte säljer dom till en pris der är dyrare end orginal superbike styrkronan! jag tycker att 1000-1200.- är max vad de kan tar för deras styrkrona!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Billigaste jag hittade på E-bay var för 149 Euro + 20 euro i frakt. (räknade inte med dom begagnade styrkronorna som fanns).
Då ingick inte risers.
Köper du riserserna separat så kan du lägga på 500 SKr i butik i Sverige.
Annars låg priserna runt 169-179 Euro + 20 euro i frakt.
Lyckades inte hitta en R1-krona där heller.

Så ett pris på 1000-1200 som du tycker det skall vara är inte realistiskt.
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
leo skrev:
Alt för dyrt, tycker jag!!! :kocko en styrkrona från en riktig tillverkare koster 1400.- eller 150.- euro! och dom är testade samt får man garanti!

Anledningen till att priset blev 1995kr är att vi inte sysslar med välgörenhet.
Det tar lite tid att mäta, rita och programmera, och materialet kostar en också en slant. Priset går kanske att justera lite beroende på hur många beställningar vi får. En skillnad på våra kronor och "riktiga" kronorna är att våra är frästa 7075 T-6 aluminium och dom "riktiga" är oftast gjutna. Sedan kan man få raisers för fatbar-styre om man vill, det kostar inget extra. Men om du tycker att vi är för dyra så kan du ju köpa en "riktig" gaffekrona med garanti någon annanstans. Och när det gäller E-Bay priser på 149€ så är det utgångspriset i auktionen och jag tvivlat på att du får dom för det priset.
 

HanneZ

Guest
Jag är ev. intresserad av en krona till R1 -99 men först lite senare i höst!
 

Micke_R

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Jag ska köpa en ny krona till min GSX-R 1000 -03 och kan man få en gjord så låter ju det lockande...
Kan man få den Eloxerad också? :)
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
SlowDog skrev:
Hur går det med kronorna ??

Det går bra, jag lägger ut en 3D bild på kronan på någon vecka.
//Roger
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Gaffelkronor

Jag tömde garaget på gaffelkronor och lämnade dom till min kollega med fräsen, han håller nu på att rita av dom i cadprogramet så snart kommer det 3d- bilder på hur dom ser ut.

Han ritar nu på följande kronor:
GSXR 750 85-87
GSXR 1100 86-88
GSXR 750 90-91
GSXR 1100 93-94
GSXR 750 96-99
Yamaha R1 98-01

Och som jag skrivit tidigare är en föstaserie om 5st R1 98-01 gaffelkronar planerad.
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
www.bike-design.be säljer till i stort sett alla hojar. Kompletta kit.
Dessutom har de massvis med prylar för optisk tuning t sporthojar.
Lysen t Streetfighters, hastighetsmätare, gaffelkronor, bromsar, avgassystem.
Osv, osv.

Jag bor i Belgien och här är det ruggigt stort med fighters och Bike Design är den i särklass största leverantören av delar till såna byggen här. Jobbar för övrigt som hojmek i Belgien och bygger därför en hel del hojar med delar från just sagda firma.

Daniel
www.supermotard-racing.com
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
3D bild på riserna

Här kommer ett smakprov på hur grejorna kommer att se ut, 3D-bild på R1 98-01 kronan kommer inom några dagar
 

Bifogat

  • Riser_1.jpg
    Riser_1.jpg
    29.6 KB · Visningar: 211

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
SlowDog skrev:
Hmm... nästan 300 Euro för ett kit gaffelkronor och sedan så är det samma bild på alla ?
Frakt och exp. avgift ?? moms ?

Inte så dyrt...

Hela toppkronan inkl styrinfästning. Inget borrande eller svetsande i originalkronorna vilket är vansinnigt till att börja med.
Fick in en hoj för ett par veckor sen som var borrad, bultad och svetsad. Kronan hade spruckit och grabben ligger på sjukhus. En djävla rysare att bli av med styret, han hade nästan krockat, kört på en trottarkant. Kom över den på hjulen men utan styret infäst på ena sidan kraschade han naturligtvis iaf.
En Fighter-krona med styrinfästning låter helt klart smartare.
Exp avgifter existerar bara i Sverige för övrigt. Finns inga företag utanför Svea som skulle överleva om de tog betalt för att sälja saker till sina kunder utöver för själva varan då förstås.
21% moms i Belgien, skickar gör de var som helst för vanliga postavgifter. Det är ingen liten djävla firma det här. De drar iväg typ 100 paket om dagen till mcfirmor och privatpersoner runt om i Europa.
Typ 80% av dessa grejor är ombyggnads delar (+ en egen line av crashprotection till alla japs, djävligt snygga) av olika slag till sporthojar och fighters. Resten är bromsar, pipor osv för rejsing eller för den racehugade gatåkaren...

Jag känner ägarna ganska väl till denna firma så om det är nån som har frågor om nåt så kan jag förmedla kontakten så ni slipper snacka med ordermotagarsnubbarna. Dirk vet allt om allt vad det gäller bygga om japsar.

Daniel
www.supermotard-racing.com
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
ypvs skrev:
Inte så dyrt...

Hela toppkronan inkl styrinfästning. Inget borrande eller svetsande i originalkronorna vilket är vansinnigt till att börja med.
Fick in en hoj för ett par veckor sen som var borrad, bultad och svetsad. Kronan hade spruckit och grabben ligger på sjukhus. En djävla rysare att bli av med styret, han hade nästan krockat, kört på en trottarkant. Kom över den på hjulen men utan styret infäst på ena sidan kraschade han naturligtvis iaf.
En Fighter-krona med styrinfästning låter helt klart smartare.
Exp avgifter existerar bara i Sverige för övrigt. Finns inga företag utanför Svea som skulle överleva om de tog betalt för att sälja saker till sina kunder utöver för själva varan då förstås.
21% moms i Belgien, skickar gör de var som helst för vanliga postavgifter. Det är ingen liten djävla firma det här. De drar iväg typ 100 paket om dagen till mcfirmor och privatpersoner runt om i Europa.
Typ 80% av dessa grejor är ombyggnads delar (+ en egen line av crashprotection till alla japs, djävligt snygga) av olika slag till sporthojar och fighters. Resten är bromsar, pipor osv för rejsing eller för den racehugade gatåkaren...

Jag känner ägarna ganska väl till denna firma så om det är nån som har frågor om nåt så kan jag förmedla kontakten så ni slipper snacka med ordermotagarsnubbarna. Dirk vet allt om allt vad det gäller bygga om japsar.

Daniel
www.supermotard-racing.com

Kan inte du skaffa en egen tråda att försöka kränga dina prylar i????
I den här tråden försöker jag sälja mina prylar.

//Roger
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Ah...

Tja, för min del spelar det kvitta. Jag säljer inget utan trodde bara att ni nystade efter bra lösningar. Säljer Bike Design nåt så går det till Bike Design.
Här är fighter cirkusen ganska stor och jag råkar känna till en firma som sysslar exakt med vad tråden tog upp bla.

Inte meningen att tå-trampa...

Daniel...
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
ypvs skrev:
Ah...

Tja, för min del spelar det kvitta. Jag säljer inget utan trodde bara att ni nystade efter bra lösningar. Säljer Bike Design nåt så går det till Bike Design.
Här är fighter cirkusen ganska stor och jag råkar känna till en firma som sysslar exakt med vad tråden tog upp bla.

Inte meningen att tå-trampa...

Daniel...

Det är lungt, det var inte så allvarligt menat.

Roger
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
3D bild på R1 98-01 gaffelkronan

Här kommer en 3D-bild på R1 gaffelkronan, så nu är det när till produktionen är i gång.

Fler bilder på gaffelkronan
 

Bifogat

  • r1_98-01_komplett1_1.jpg
    r1_98-01_komplett1_1.jpg
    25.5 KB · Visningar: 519
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top