Eller så struntar du i den länken, köper in de oljor du är intresserad av samt en duglig så kallad viskometer (femhundra tusen till fem mille beroende på hur ball du vill vara bland tribologer) och mäter själv - och upptäcker att vissa oljor inte alls har den viskositet de bör ha enligt sitt produktblad (Peter Verdone's lista är en sammanställning av information från just produktblad).
Skämt åsido, Verdone's lista är en bra utgångspunkt eftersom den visar precis de data du kommer att få från oljetillverkarna, men sammanställt på ett ställe. Som någon redan nämnt, strunta i det intetsägande W-systemet och fokusera i stället på viskositeten vid 40 grader C, det är ungefär den framgaffeltemperatur du får vid bankörning och viskositeten vid den temperaturen finns tillgänglig från alla tillverkare (om inte, välj annan tillverkare).
En -08 ZX10 har Kayaba-gaffel original och därför sannolikt Kayaba's vanliga 01-olja. Om du är nöjd med din gaffels nuvarande funktion, välj något med samma viskositet. Om du vill ha mer dämpning, välj något med högre viskositet. Om du vill ha mindre dämpning, välj något med lägre viskositet.
Notera att de flesta bra och dyra oljor har relativt låg viskositet, detta är en lättare utgångspunkt för de som också vill skapa en olja med högt viskositetsindex (= en olja som ändrar sin viskositet så lite som möjligt från låg till hög temperatur).
Låt dig dock inte frestas till att använda en stötdämparolja med extremt högt viskositetsindex. De oljorna saknar tyvärr vissa friktionssänkande tillsatser som bör finnas i en bra framgaffelolja. Det finns endast ett fåtal oljor på marknaden som är dugliga både i gaffel och stötdämpare, till exempel Öhlins 1309.