Tips till Egmont.
Titta gärna på hur Kanadensiska VerticalScope hanterar sina sidor under namnet "Motorcycle.com" med en mängd stora och välkända forum.
Jag har varit medlem och moderator på Ducati.MS i över 10-år och där ger man medlemmarna optionen att "köpa sig fri" från reklamen som ligger i marginal och i banner för 10-20$ USD per år. Detta ger även medlemmen access till email funktion, kunna lägga in köpes/säljes annonser och man får ha mer information och länkar i sin signatur. Majoriteten av seniora medlemmarna väljer att köpa detta, men väljer också att gå in på din sida som heter "Sponsors" när de skall ha grejer till sin hoj.
Som det är nu på sporthoj är det otroligt mycket reklam.
Detta är ett problem för många, som jag, som då och då tittar på sidan under arbetstid. Det är omedelbart synligt för alla som sneglar på min skärm att se att jag inte är på en "arbetssite, vilket minskar mina besök på Sporthoj under arbetstid och således exponeringen av reklam.
Så kort och gott så motverkar "Site ownership", "Brand the site" eller vad fagerund man nu kallar det reklampaket som tidigare KTM och nu Honda har köpt, att man kommer och besöker sidet på pc under normal kontorstid. Och kvällstid så blir det ju oftast på platta eller mobil man tittar.
Skulle vara intressant att se på statistiken över besökare per browser dagtid kontra kvällstid.
EDIT: Det massiva reklamen har precis gjort att jag i skrivande stund installerat Adblock plus, vilket gör att jag kan surfa utan att utsättas för Egmonts massiva reklamer.