Letade lgh i 3 månader innan jag hittade en som var "prisvärd" nog för mig, då i Sthlms innerstad. Mäklaren försökte in i det sista mjölka mig på mera pengar och hävdade att en "okänd" intressent som lagt senaste budet innan mig inte gick o få tag på men om jag gick upp mera så skulle lgh vara min. Har aldrig varit med om att bjuda över sig själv sa jag och sa att mitt bud står etc. Hon ringde upp efter 5min och sa att lgh var min. Den värsta uppgången var nog på en lhg i centrala Sthlm på 1:a 35kvm, inget speciellt med den, ganska liten, ok skick, halvpunschig planering. Utropspris på 950,000 tror jag. Dagen efter visningen ringde jag för att kolla budgivningen och då hade någon ringt och lagt ett bud på 1,4Mkr rakt av (40,000/kvm). Det bevisar ju hur kåta folk är på att bo centralt. Det är helt sjukt helt klart.
Alla de mäklare jag varit i kontakt med (och det är många) har mer eller mindre varit lite fula och giriga. Det är bara o inse att det är säljarens marknad idag, väldigt svårt att hitta en lgh i Sthlm idag, om man är ung och/eller nyexaminerad med första jobbet etc... Inte ens en 1:a har man ju egentligen råd med.... men man tar sig det.
Tror att det kommer ske en hyfsad stor reglering när räntorna går upp igen. Då märker alla "carpe diem" storfräsare att de inte har råd längre och blir tvugna att sälja av.