Galna polis och trafikhistorier

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Är ute och kör enduro med mina polare Håkan och Janne. Efter någon timma kommer vi ur skogen ut på en mindre grusväg. Vi ger järnet och ritar långa streck i gruset. Plötsligt dyker det upp en man längre fram på vägen som står och viftar med armarna. Normalt brukar vi inte stanna (det har aldrig lett till nåt gott) men den här mannen bär på ett gevär. Köra enduro är det roligaste som finns men det är inte värt att bli skjuten för.

Mannen presenterar sig som polis men han är civilklädd och inte i tjänst. Han ifrågasätter hur vi kunde missa skyltarna med privat väg, vi berättar att vi kom från skogen och inte har sett några skyltar. Då får vi en lång utläggning om hur terränglagen fungerar. Vi har redan listat ut att han är vrålförbannad över att vi har skrämt iväg varje tänkbar älg inom dom närmsta kvadratkilometrarna. Jannes KTM 950 Superenduro väsnas en hel del. När han äntligen är färdig tittar Janne på honom och säger lugnt:

-Du var ordningsman i skolan va?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
I en tråd här på sporthoj diskuterades bastus/badtunnor - jag smasha upp en till salu (samtigit var den efterlyst som stulen på Zatzy):D

Naturligtvis tipsades polisen - folk kan ju inte tänka:krama

Nu har jag blivit kallad till förhör misstänkt för stöld/häleri av en tomte vid polisen med hönsfjädrar och julgranskulor på axlarna...
"Stöld av bastu i lapplands inland typ":D

Det är är inga söta kärleksmail jag skickat till honom:såjaponken:kulspruta:hördu:finger:rofl:rofl:rofl:dummer:crash:argpådato

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Driva med Zatzy folket - men nu tar jag hand om polisen istället och driver dom till vansinne angående den här bastun

Man får säga vad man vill under ett förhör nämligen:2cool

Stegra

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2011
Hoj
Gsx R750, DR 650
Joo

Ens dåliga uppförande ska man väl inte skylta med, men jag kan väl delge några snälla :)

Körde hem en hojkompis nyköpta jänkare för ett antal år sen, han hade inte körkort just då, stor Ford kombi med stor v8:a avställd och obes. Men han hade lånat en grön skylt, från en kompis bilfirma, som vi hängde på när vi åkte iväg framåt kvällen.

Körde mitt på Folkungagatan när trafikljuset blev gult, gjorde en kickdown för att hinna, men det blev rött nästan direkt, och eftersom de blev litet en hjuls spinn så hängde jag mig på bromsen istället. Körde lagligt så gott som, så stannade fort, då hör jag hur nån låser bromsarna bakom, tittar upp i backspegeln och ser en polisbil bakom, som åker med låsta bromsar halvägs upp på trottoaren, och stannar nästan bredvid mig.

Tog några sekunder innan två aningen skärrade poliser kliver ut, jag kände mig lite skyldig så jag satt kvar och kollade att de gick bra, ena Polisen kommer fram och frågar vad sjutton jag höll på med, jo tänkte åka på gult men de blev rött så fort så jag ångrade mig, vad pysslar ni med?, P såg lite lättad ut, "fan vi såg din gröna skylt och tänkte kolla upp dig, så vi trodde du såg oss och tänkte försöka sticka", "så vi gav fullt för att komma ikapp", "du vet väl att du inte får köra med grönskyltat på kvällen", "är de din bil?"
Vadå inte ha grönskylt sa jag, nä har inte den blekaste, de är hans bil (peka på kompisen), jag är bara chaffis den är precis nyköpt, svarade jag lite ödmjukt, "jaha har ni papper på den" undrade P, ja de är klart vi har papper sa min kompis, P kollade lite på kvitto och mitt körkort, och började säga nåt om vad som gällde med grönskylt...
Vilken tur att de inte gick nån på trottoaren avbröt jag lite försynt, P såg ganska förlägen ut och gav tillbaks mitt körkort med ett "kör direkt hem nu, man får inte åka omkring med grönskyltat på kvällarna"

Tror båda P åkte hem och böt kallingar :ajjabajja

På väg från jobbet med hojen för några veckor sen, då stod en polis vid Handen Centrum och vinkade att jag skulle köra in till kanten, jag vinkade tillbaks att jag inte hade tid, han såg väldigt paff ut när jag lugnt körde förbi, de kom inte efter heller :va

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
XJ6N
Galen och galen... Åkte till AVA-Mc för att köpa en ny reg.hållare för min gick av och tog hojen dit för att kolla att den passade hojen innan jag köpte den. Åkte dit med bror och han efter på sin hoj, efter lite knep och knåp hittar jag en som passar och vi beger oss hemåt. Vi kör ut från parkeringen utanför och tar till vänster och när vi kommer till T-korsningen där det blir 70 (vet ej vad vägen heter) så ska vi ta till höger. En 50m ifrån korsningen så ser jag två poliser och tänker att nu får jag en böter för avsaknad av reg.skylt. Jag hade reg.plåten i ryggsäcken men vem vet, kanske polisen hade en dålig dag :gnissla Vi glider upp och ska ta höger där det är väjningsplikt, där står två bilar där en har kört in i den andra bakifrån, inget allvarligt men den bakre som kört på den främre droppade olja så poliserna var där för att dirigera trafik.
Dom reagerade inte ens på att vi gled förbi :)

Jag har haft b-kort i 3,5år och MC i 6mån och för 1 månad sen blev jag stannad för blåskontroll, annars har jag aldrig blivit invinkad :rolleyes:

En lite mer rolig händelse var dagen jag tog körkort så fick jag köra hem hojen (körde upp med körskolans hoj) så kommer jag puttrandes mot Brommaflygplats, bakom Brommablocks och det har slagit om till rött så jag motorbromsar fram när en mörk, nedsänkt BMW kör om mig för att svänga höger, med bakrutan på deras högersida nere och en person hänger halvt ut genom den och skriker något som låter "BRAAP BRAAP!" Efter som jag hade precis klarat uppkörningen så hade jag reflexvästen med "Övningskör" på mig fast ut och in, vilket man såg i genom så vet jag inte om det var för det, om det var något med PimpStar eller att jag körde hoj... Ännu ett mysterium... :wiggle

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring