Utskälld
Vi åkte hoj på väg hem från en trevlig helg på High Chaparral, för många år sen.
Vid Landvetter kom vi ikapp en röd saab ,Civil polis !! skit detgick lite för fort .jag varnade dom andra i gruppen och gled förbi.
Lite längre fram vid motet såg jag en MC polis !! ,Men det var civilpolisen som tog in mig vid kallebäcksmotet.
Vi stod där å snackade lungt hastighet var det ingen fara med ,det var ju bara min reg skylt som inte var laglig sa dom . 10x5 cm Snyggt på Duccen
sa jag.
Då kommer Mc polisen in, han börjar skälla innan han fått ställt Hojen på stödet, nära på å välta. Skriker till en av civilpoliserna ta hand om kunden jag har med mig in här. !!
Och så börjar det.
MC POLISE: NU SÄTTER VI DIT DEN JÄVELEN SKRIKER ,HAN TILL DEN ANDRA POLISEN,HAN ÅKTE SÅ MED SKYLTEN I FÖRRA VÄCKAN NÄR EN KOLLEGA TILL MIG TOG HAN PÅ HISINGEN.
jAG TAR HAND OM DEN JÄVLEN SA HAN IGEN.NU SKALL DU FAN FÅ.
DET FINNS SÄKERT MASSOR MED FEL PÅ DEN HÄR PLASTRAKETEN.
HAN GORMAR Å SKRIKER VIDARE
,KOLLAR PÅ RADION MED SIN ANDRA KOLLEGA PÅ MC ,Han får ett negativt svar av kollegan.
JAG:LETA PÅ DU HOJEN ÄR NY!! DU ÄR JU EN STOR SKAM FÖR HELA POLISKÅREN SÅ SOM DU BETER DIG, PÅ DET VISSET MED MASSOR AV FOLK SOM SER PÅ .TA Å ÄT NÅTT SÅ DU FÅR UPP SOCKRET Å SLUTA BETE DIG SOM ETT SVIN.Skriker jag tillbaks.
Då säger den andra civilpolisen ,kom hit , vi sätter oss på motorhuven ,skit i han MCpolisen ,
Civilpolisen kollar i lagboken å frågar vilket paragraf skal vi ta?
Ta 56b säger jag,( saknad nummerskylt)!! nä den här är bättre säger han då. Flygade besikning = ombesiktning kommer ej ihåg nr.det blir billigare
.
Sitt kvar här å säg inget, efter en liten stund kommer han och Mcpolisen tillbaka med papperen och tro mig Mcpolisen ber om ursäkta till mig för att han brusade upp så ,vi har inte ätit lunch i dag
Jag kunde inget annat änn å skriva på 180kr för en ombesiktning i stället för 600kr
Det är säkert dyrare att åke fast med miniskylt i dag=saknad nr-skylt
Kan ej ta med alt ,,detta är bara en del av alt vi sa till varandra.
,