Mr. Burton
Trasig
Ingen Polis, men tull historia
En kompis hade skaffat sig en Yamaha Rd 125:a
hans mamma var svensk & pappa var dansk, han bodde hos sin mamma, men åkte till sin pappa varannan helg
på vägen hem en helg, så blir han invinkad av tullen i Helsingborg, där dom vill titta närmare på hojen, då dom misstänker att han är en knarkurir, då dom sett han & hojen lite för ofta & utan packning.
tulltjänstemännen tar av lampor, sadel, kåpdelar tanken tas av & synas invändigt, luftbox mm mm ..
efter 2-3 timmars väntande, så anser tulltjänstemännen att dom är färdiga.
Så, nu kan du sätta ihop din hoj & åka !!!!!!!! så han fick snällt stå & sätta tillbaka allt själv
VAFAN... hade det varit jag, så hade jag blivit skogstokig(som turken) & tamefan krävt att dom satt ihop den igen.
suck
Ja fyfan sånt där blir man ju galen på.
ingen motorcykel men när man körde moped,
Kör i maj månad mopeden till skolan i hjälm tjocktröja och shorts eftersom det e varmt,
Mopeden var trimmad rätt hårt med effektrör och portad cylinder o en större förgasare och andra variator komponeneter, så den lät mer än vanligt,
När ja kom fram till skolan skulle ja köra runt för att parkera mopeden, men ser en polare där så stannar och pratar lite i 10 min tills vi inser vi redan börjat, så drar snabbt på hjälmen men glömmer knäppa den..
runt hörnet står där en snut och vinkar in mig, jag tar av hjälmen medans han pratar och hör nte vad han babblar om alls och sen knäpper han till mig på axeln och säger "Hörrudu!" och ja varpå frågar "förlåt sa du något?" "ja de kan du ge dig på, du har en oknäppt hjälm" jag kommer o på ja glömde knäppa den och skäms oerhört, han ger moralsnacket om att en oknäppt hjälm utffyller samma syfte som att inte ha någon och att de e samma böter, men ja ser min polare gå längs gården och ropar på honom högt, han kommer fram och vittnar till att jag kört hela vägen med knäppt hjälm och tog av den för o prata och sen glömde knäppa den när ja skulle köra runt och parkera,
Polisen säger då "jaha du! och de vill du jag ska tro på, den har ja hört förut och det blir samma svar här, det blir böter helt enkelt" jag blir förbannad och säger "men jag menar faktiskt allvar jag har kört ända vägen hit med knäppt hjäm och glömde knäppa den runt hörnet"
"du!.. det skiter jag fullständigt i för du körde endån med oknäppt hjälm den lila biten i varje fall!"
och eftersom de inte fanns någon mening så blev det böter på 1500 och en kass dag av det hela,
snuten struntade alltså i att mopeden var trimmad, hade blåa dioder och tro fan han skulle fortsätta gorma om hjälmen
Var det på en parkeringsplats? Isf hade jag lätt käftat emot, för du har inte hjälmtvång på en parkering vad jag vet.
Last edited: