Galna polis och trafikhistorier

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Ingen Polis, men tull historia

En kompis hade skaffat sig en Yamaha Rd 125:a
hans mamma var svensk & pappa var dansk, han bodde hos sin mamma, men åkte till sin pappa varannan helg

på vägen hem en helg, så blir han invinkad av tullen i Helsingborg, där dom vill titta närmare på hojen, då dom misstänker att han är en knarkurir, då dom sett han & hojen lite för ofta & utan packning.

tulltjänstemännen tar av lampor, sadel, kåpdelar tanken tas av & synas invändigt, luftbox mm mm ..

efter 2-3 timmars väntande, så anser tulltjänstemännen att dom är färdiga.

Så, nu kan du sätta ihop din hoj & åka !!!!!!!! så han fick snällt stå & sätta tillbaka allt själv

VAFAN... hade det varit jag, så hade jag blivit skogstokig(som turken) & tamefan krävt att dom satt ihop den igen.

suck

Ja fyfan sånt där blir man ju galen på.:mad:

ingen motorcykel men när man körde moped,

Kör i maj månad mopeden till skolan i hjälm tjocktröja och shorts eftersom det e varmt,
Mopeden var trimmad rätt hårt med effektrör och portad cylinder o en större förgasare och andra variator komponeneter, så den lät mer än vanligt,

När ja kom fram till skolan skulle ja köra runt för att parkera mopeden, men ser en polare där så stannar och pratar lite i 10 min tills vi inser vi redan börjat, så drar snabbt på hjälmen men glömmer knäppa den..

runt hörnet står där en snut och vinkar in mig, jag tar av hjälmen medans han pratar och hör nte vad han babblar om alls och sen knäpper han till mig på axeln och säger "Hörrudu!" och ja varpå frågar "förlåt sa du något?" "ja de kan du ge dig på, du har en oknäppt hjälm" jag kommer o på ja glömde knäppa den och skäms oerhört, han ger moralsnacket om att en oknäppt hjälm utffyller samma syfte som att inte ha någon och att de e samma böter, men ja ser min polare gå längs gården och ropar på honom högt, han kommer fram och vittnar till att jag kört hela vägen med knäppt hjälm och tog av den för o prata och sen glömde knäppa den när ja skulle köra runt och parkera,

Polisen säger då "jaha du! och de vill du jag ska tro på, den har ja hört förut och det blir samma svar här, det blir böter helt enkelt" jag blir förbannad och säger "men jag menar faktiskt allvar jag har kört ända vägen hit med knäppt hjäm och glömde knäppa den runt hörnet"
"du!.. det skiter jag fullständigt i för du körde endån med oknäppt hjälm den lila biten i varje fall!"

och eftersom de inte fanns någon mening så blev det böter på 1500 och en kass dag av det hela,

snuten struntade alltså i att mopeden var trimmad, hade blåa dioder och tro fan han skulle fortsätta gorma om hjälmen

Var det på en parkeringsplats? Isf hade jag lätt käftat emot, för du har inte hjälmtvång på en parkering vad jag vet.

Last edited:

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Detta är en liten epa-historia ( enda bra jag har att bidra med för tillfället, gillar inte åka hoj på vintern, OCH några andra har ju dragit ut lite specialberättelser också ). Någon moderator får väl radera om det är alldeles för olämpligt :tummenupp

I alla fall, det var vinter och jag plus några polare var inne och gled på byn en lördagsnatt. Vi stod på en parkering och en epa-förare lade ett par schyssta sladdar med sin lite halvlagliga epa. Självklart råkar farbror blå glida förbi och dom tittar lagom roade på oss medan de fortsätter. Tur för han som sladdade, för han var tvungen att byta rotor i motorn för att få den till laglig hastighet :gnissla. Lite svårt när polisen står och tittar på :D

I alla fall, jag drog lärdom av situationen och lät sprinten glida ner i växellådan så jag fick tvåväxlat, för säkerhets skull. Vi gled sedan vidare i ett fint litet tåg mot mackdistriktet. Jag hamnade längst bak i ledet. Självklart åkte jag med häng när vi gled förbi mackarna. Tänkte inte på det efteråt men ingen av de andra gaasade nå... Plötsligt gormar min passagerare att jag ska svänga in på en mack eftersom det står ett par snubbar där han vill snacka med... Sagt och gjort, jag vänder runt bilen med ett riktigt fint ställ och när jag vänt runt 180 grader står snuten precis bakom med blåljus och tamejfan allt annat de kan sätta på...

Lite sådär smått panikartat glider jag in på parkeringen och ställer bilen. Polisen parkerar en liten bit bort och tar god tid på sig att kliva ur bilen och sträcka på sig. Min polare hoppar ur bilen för att uppehålla poliserna en aning medan jag börjar pilla lite med en liten vippbrytare till varvstoppet, sprinten var ju redan i. Men till min förvåning var den jävla vippen borta, helt borta :va. Den borde legat bakom luckan till säkringarna men där var den ej. Till sist måste jag hoppa ur bilen innan poliserna förstår vad jag håller på med, vilket jag nästan tror att de redan har gjort...

Hoppar ur och den ena polisen kommer fram och gormar i ansiktet "Hur foRRT går den dära då!!???? Jag hostar ur mig att den går 50 eftersom varvspärren tyvärr precis gick sönder. "AHA de låter faan inge bra de, blir allt en provtur höRREDU!!". Sagt och gjort, han åker iväg och varvar ur på tvåan och 30 gick de ju inte. Han kommer tillbaka, dock lugnare nu eftersom han fått köra min pärla ( eller kanske för att han tatt en olaglig epa :D ). de blir snack, jag drar min lilla ursäkt om varvstoppet och dom tror väl vad de vill om det, men ingen kommentar. Traktorn ska dom förstås ta med sig till stationen för besiktning. Samtidigt ringer de efter min farsa eftersom de ska hålla "förhör" och jag var under 18... Kul, klockan 1 på natten... Medan vi väntar kläcker den snällare av poliserna ur sig att jag ska plocka ur mina saker ur bilen, stereo och sånt, så de inte försvinner när traktorn står på deras gård(?). I alla fall så tog jag min chans. Istället för att skruva ur radion la jag mig på golvet och började rota efter den förbannade vippen. Jag ligger där och bökar en bra stund och ena polisen kommer fram till mig och "frågar vad jag håller på med?" Ni sa att jag skulle skruva ur stereon sa jag... "Najj ja mena bara att du skulle pilla bort fronten på den eller så...". Ahaaaaa, då sätter jag tillbaka det här jag lossat då svarade jag.

Plötsligt hittade jag vippen och slog om den fort som attan och gömde den igen. Klev ur traktorn och ena polisen kom och skulle köra iväg med den. Han åker iväg medan den andra polisen står kvar och väntar på min ffasha. Då hörs det fina blöddret från bilen med varvstoppet på tretusen varv medan polisen försöker acca bilen ur rondellen en bit bort... Jag och polarn börjar "tänka högt" med varandra och säger "ooops spärren gick i nu igen... hoppas inte tändningen brinner upp nu.."

Polisen blir skitnervös av vårt snack och börjar prata i radion med den andra polisen. Han får inget svar och fortsätter gorma om både det ena och det andra. Till sist säger han bara "kom tillbaka med traktorn, den verkar gå lagligt". Efter en stund kommer han tillbaka och ger tillbaka bilen. Jag får en tusenlapp böter för sladden och lagom när pappa nyvaken kommer står jag där redo att åka, och sa "Nä de blev inget, de ordnade sig :tummenupp ". Han snackar med polisen och åker iväg hem igen. Polarn o jag puttrar vidare hemåt, saktare än någonsin :D Efter en bit börjar vi tokgarva och dividerar om händelsen.

Hade traktorn blivit exponerad för en besiktningsman hade han hittat: enkel v-låda, inga bromsar bak, elektronisk varvspärr, min lilla sprint, öppningsbara bakdörrar, för litet flak, rost, inga spolare osv :D

Antingen så släppte de traktorn för att den "plötsligt ihoppade" spärren bekräftade min story och då helt missat min lagom diskreta räddningsauktion, eller så ville de inte åka med traktorn 3 mil till stationen :D Aja de var jävligt nära att traktorkort och mc-kort strök med där för olovlig körning :Bugar

Tur att det finns en del poliser som har noll koll på fordon i alla fall. Även fast varvspärren var i så var den ju tokolaglig :rolleyes:

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Ett par stycken
var och handlade idag och var tvungen att köpa detta lego set till lill grabben,
så om några år kan han säkert dra några egna historier här med :D

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
I början av April 1985 köpte jag min DT125LC , det enda problemet var att jag skulle köra upp i slutet av April. Kunde jag låta den där fina röda vita vätskekylda 125:an med hela 16hk stå i garaget vänta?

Självklart inte:yoparty
De små turerna i närmaste skogen blev snart längre turer.....:)

Hur som helst, måndagen 2dgr innan jag skulle köra upp så körde jag bakvägen till Barkarby crossbana (bakom DN/Ex tryckeriet i norra Sthlm för den som undrar). Låg i 50km/h, vilket var rätt hastighet, helt plötsligt möter jag en bumse som efter att han möte mig stannar,vänder och börjar köra efter mig:va. Pulsen slår i taket.

Hur som helst så blir jag stoppad, han säger: -Får jag se på körkortet! Jag: - Ehhh, jag har inget körkort, men jag har lämplighetsintyg, å jag ssssskkkkkka köra upp på onsdag... Han: - Va! Ha´ru inget körkort? Å du skall köra upp på onsdag, va fan gör du här då? Efter det kom en massa frågor typ vad jag bodde, vad jag hade för kompisar, idrottade jag, skötte jag mig i skolan osv.

Efter 5 min av snack så sade han plötsligt: Nä, du vi gör så här. Om du INTE klarar uppkörningen på onsdag så kommer jag att skicka bot på olovlig körning, å du kan säga farväl till lämpen ett tag. Om du däremot klarar uppkörningen så släpper jag det här, har du uppfattat detta? - Å du, DU LEDER HOJEN HEM! Jag sade så klart ja på båda frågorna och påbörjade 4km hemknuffning!

Hur gick det på uppkörningen undrar ni säkert? Ja, det var ju inte världens bästa uppladdning inför en uppkörning, "viss" press var det liksom:tungan. Men det gick bra, fick lappen och slapp böterna - ihaaaaa!

ohrna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Fighterblade 900
Ibland har man tur

På valborgsmässoafton 2009 köpte jag en 600 gixer, en 00a tror jag det var, sista 600 med "fet röven" :)

Hur som helst, jag hade åkt över till grannbyn för att visa upp nyförvärvet för polarna. När jag sedan skulle åka hem, tror klockan var runt 21 för det hade börjat skymma på, så bestämde jag mig för att ta en kurvig 70 väg hem för att känna på hur maskinen trivdes i kurvorna. Jag åkte väl inte överdrivet fort, höll lite styvt 100 blås. Eftersom vägen är kurivg blev det mycket växlande och micron systemet som satt på fick verkligen sjunga ut :)

Precis när jag går ut ur en kurva och ska dra till på 3:an så får jag se en kraftigt förfriskad (det va ju valborg) herre på trampcykel mitt i vägen, så jag arbryter och sänker ner mig till 50 när jag passerar honom. Tror ni inte att farbror blå stod 200 m längre fram och sköt med lasern precis då? :D

Spaden kom ut och jag fick svänga in för en pratstund. Trots att dom hade hört mig i flera kilometer kunde dom inte ge mig någon bot :tummenupp

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Avslutade dagen med ett spinningpass. När jag kom ut lagom trött och startade hojjen noterade jag att det var dags att tanka. Lika bra att ha det gjort så jag slipper göra det imorgon bitti. Betalade med kortet i automaten och tankade. Körde hem och ville bara få i mig mat och sova. Kör ner i mitt garage, nerför den branta rampen och parkerar. Något saknas. Faaan! :mad: Ryggsäcken står kvar på macken vid pumpen. Detta är Shell på Norr Mälarstrand i Sthlm med mycket rörelse. Får panik då allt ligger i väskan såsom plånbok, mobil och nycklar hem samt några viktiga arbetspapper som inte får komma i fel händer.

Startar hojen och kör uppför rampen, stannar som vanligt och drar i snöret. Tappar fotfästet (når inte ner med båda fötterna ordentligt). Lägger hojen och den åker kana nerför rampen. Den nytankade och toppfyllda tanken läcker ut bensin och paniken ökar... Jag försöker lyfta upp den 240 kilo tunga blöta hojen och bara glider på det blöta underlaget. En taxichaufför ser detta och hjälper mig. Han spolar av hojen åt mig i biltvätten i garaget och öppnar sedan porten åt mig så att jag kan åka ut utan att behöva stanna.

Kommer ner till macken och självklart finns inte ryggan där. Går in på macken panikslagen och frågar. Då får jag reda på att farbror blå hade fått utryckning på den misstänkta svarta ryggsäcken då det kunde röra sig om sprängmedel!!!
Jag fick låna telefon och ringa polisen. Jag blev kopplad till bilen som var påväg hem till mig för att lämna min rygga med de svettiga träningskläderna i. De vände och kom till macken och gav den till mig och tjejpolisen sa att jag hade en häftig hoj.:krama De påpekade att jag luktade mycket bensin. :D

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Ett par stycken
Avslutade dagen med ett spinningpass. När jag kom ut lagom trött och startade hojjen noterade jag att det var dags att tanka. Lika bra att ha det gjort så jag slipper göra det imorgon bitti. Betalade med kortet i automaten och tankade. Körde hem och ville bara få i mig mat och sova. Kör ner i mitt garage, nerför den branta rampen och parkerar. Något saknas. Faaan! :mad: Ryggsäcken står kvar på macken vid pumpen. Detta är Shell på Norr Mälarstrand i Sthlm med mycket rörelse. Får panik då allt ligger i väskan såsom plånbok, mobil och nycklar hem samt några viktiga arbetspapper som inte får komma i fel händer.

Startar hojen och kör uppför rampen, stannar som vanligt och drar i snöret. Tappar fotfästet (når inte ner med båda fötterna ordentligt). Lägger hojen och den åker kana nerför rampen. Den nytankade och toppfyllda tanken läcker ut bensin och paniken ökar... Jag försöker lyfta upp den 240 kilo tunga blöta hojen och bara glider på det blöta underlaget. En taxichaufför ser detta och hjälper mig. Han spolar av hojen åt mig i biltvätten i garaget och öppnar sedan porten åt mig så att jag kan åka ut utan att behöva stanna.

Kommer ner till macken och självklart finns inte ryggan där. Går in på macken panikslagen och frågar. Då får jag reda på att farbror blå hade fått utryckning på den misstänkta svarta ryggsäcken då det kunde röra sig om sprängmedel!!!
Jag fick låna telefon och ringa polisen. Jag blev kopplad till bilen som var påväg hem till mig för att lämna min rygga med de svettiga träningskläderna i. De vände och kom till macken och gav den till mig och tjejpolisen sa att jag hade en häftig hoj.:krama De påpekade att jag luktade mycket bensin. :D

Vilken jävla jobbig dag :tungan

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
På valborgsmässoafton 2009 köpte jag en 600 gixer, en 00a tror jag det var, sista 600 med "fet röven" :)

Hur som helst, jag hade åkt över till grannbyn för att visa upp nyförvärvet för polarna. När jag sedan skulle åka hem, tror klockan var runt 21 för det hade börjat skymma på, så bestämde jag mig för att ta en kurvig 70 väg hem för att känna på hur maskinen trivdes i kurvorna. Jag åkte väl inte överdrivet fort, höll lite styvt 100 blås. Eftersom vägen är kurivg blev det mycket växlande och micron systemet som satt på fick verkligen sjunga ut :)

Precis när jag går ut ur en kurva och ska dra till på 3:an så får jag se en kraftigt förfriskad (det va ju valborg) herre på trampcykel mitt i vägen, så jag arbryter och sänker ner mig till 50 när jag passerar honom. Tror ni inte att farbror blå stod 200 m längre fram och sköt med lasern precis då? :D

Spaden kom ut och jag fick svänga in för en pratstund. Trots att dom hade hört mig i flera kilometer kunde dom inte ge mig någon bot :tummenupp

HAHAH tur du hade där :D

Shimra

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Gixxer 750-97 Gixxer 1000 k5
Glad att kortet är kvar!!!

Var ute och körde en repa i torsdags.
Åkte på motorvägen vid Bålsta mot Enköping. Och precis när jag kommer på motorvägen så kör jag om min syrra och tjej som är på väg hem från jobbet, så jag åker jämsides med dom ett tag innan jag gasar på.
Dom bilarna som jag hann köra om kan räknas på en hand, så det var ganska lungt.
Så jag gasar på och kör väl kanske i ca 190 ett par km innan jag slår av, det var solnedgång så man såg inte så himla bra.
Efter ca 1mil så kommer det upp en svart S60 jämsides med blåljus påslaget och pekar in mot väggrenen, så det var bara snällt att stanna.

Stängde av hojen och tog av hjälmen. Såg körkortet försvinna långt bort:(
Polisen kommer upp på insidan och vill se körkortet så jag ger han det.
När han inte tog nyckel och körkortet och satte sig i sin bil så började jag ana att jag kanske kunde klara mej.
Han började konversationen med klassikern "Det gick lite fort det där"
Sen frågade han lite om det var min hoj, hur många turer iår osv.
Fortsatte med att förklara för mej att jag skulle bli av med körkortet och skulle inte få fortsätta mina 48h man brukar ha på sig.

Efter nån minut så åker syrran och tjejen förbi i bilen och stirrar, dom var lite smånervösa:)
Efter mycket om och men så säger han att det var min turdag, varpå jag svarar "turdag? jag åkte ju fast"
Så han skickade iväg mej med en varning och sa "jag vill inte se dig på vägarna i dom här hastigheterna på denna hoj igen"
Det första som dök upp i mitt huvud var "det gör ju inget, jag ska ju köpa ny hoj":) Men jag bet mej i tungan...

Kom iallafall undan utan böter och med körkortet kvar.

BudSpencer

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2011
Hoj
Ingen för tillfället
Hmmm...

nej jag för tänar fan skit, ska skriva order refug 100 gånger här som straffen var på den gamla goda tiden i skolan

refug regug refug refug regug refug refug regug refug refug

nu har jag sonat mitt straff men känne mig ändå som en hobbynorsk

regug?

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Ttrååd lyft!! Ingen som har några historier eller andra erfarenheter rikare nu när säsongen varit igång någon månad eller mer??1 (beroende på vart man bor) Kom igen...skriv! :banana

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Ett par stycken
Jag fick ett paket från tyska tillverkarna av bobbycar för ett par dagar sedan,
dom hade sett en gammal video vi spelade in för ett par år sedan och vill nu att vi ska göra en film som dom kan ha som reklam rulle på deras hemsida för att visa hur bra deras produkter är.

Så DHL kom med ett par kartonger och lite promotion produkter och hornen växte direkt,

jag joggade ut till förrådet och hämtade bogserings lina, kamera utrustningen och plockar på mig 2 st bobbycar som jag lite otympligt åker iväg med på hojjen till polaren.

Vi drar sedan till vårt ställe där vi gjort dom tidigare filmerna för lite inspiration och på vägen dit åker jag om en polisbil som krålar fram i ca 40 på 90 väg som genast hakar på oss,

jag förväntar mig ljus och en moral predikan om att man inte får åka med last hursomhelst på hojjen men inget händer,

det går 1 km, 2 km , 3 km och dom är fortfarande precis bakom mig och nu närmar vi oss platsen vi ska till.

Jag blinkar fint svänger in och dom efter

Då tänker jag, fan jag måste fråga om det är något dom vill och innan jag hinner prata hoppar båda sherifferna ur bilen och frågar:

Är det ni som spelar in dom där bobbycar filmerna här borta ?

- eehh, mjaa det kanske det kan vara,

Dom är mycket underhållande säger då ena polisen medans den andra mest står där och är tuff och han frågar om vi ska göra en ny igen,

Det blev en trevlig liten pratstund kring detta som omväxling,
jag frågade om han ville dra bobby car efter snutbilen men det var inte så aktuellt, lite synd för det hade kunnat blivit en skön twist i rullen =)

http://www.youtube.com/watch?v=1o6fC9JHocU

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Så ni visar hur bra produkterna är genom att köra sönder den? xD Hahahaha klockren historia och film iallafall!

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Ett par stycken
Så ni visar hur bra produkterna är genom att köra sönder den? xD Hahahaha klockren historia och film iallafall!

Denna rulle jag visade här är den gamla filmen, den första vi gjorde,
nästa ska gå fortare :D

men vi får inte visa på film att den är trasig bara, det var ett av kriterierna för sponsring.

Nu måste jag bygga dessa så dom blir mera tåliga och tyngre,
Om någon är överjävlig på detta så hojta till, eller om någon vill försöka köra snabbare så går det bra med, gratis bobbycar till den som försöker på film :D

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
Kommer i en rätt hög fart och ser poliser långt fram i en kontroll plats ser polisen går ut i vägbanan och vinkar in mig jag slår av på gasen och börjar bromsa och kör in med laglig fart (blinker och allt). Kommer en fram med en laptop som knappar in regnr. och säger till mig -"Kommer en strax till dig" (de va rätt många i den kontrollen)
Fram kommer det en ganska lång kvinnlig polis och ber mig visa körkort o reg bevis. jag plockar fram allt och hon är hur trevlig som helst, fråga mig om jag köpte den helt ny osv, sa att hon själv kör mc på fritiden. Sen sa hon till mig
-"Ta de nu lungt, Jag såg dig komma med rätt hög fart vid viadukten, men idag kör vi inga fartkontroller så du hade turen med dig."
Då hon såg rätt bra ut så slänger jag ut mig
-"Jag skyndade mig då jag såg dig"
Tror det är den bästa komplimangen hon fått på jobbet då hon blev röd i ansiktet och log mot mig.

waga95

Guest
Det var första sommaren med moppen!
Jag hade en svart och kromad Puch monza som jag hade byggt upp själv vinterna därpå.
Hade borrat upp ljuddämparn riktigt rejält så den hördes ju ganska bra när man kom där i 50-55.
Precis nedför en kurvig backe ser jag polisen med blåljusen på, och jag tänker "helvete det var det". :näsblod
Hade ingen egentlig chans att fly då det bara är en stor raksträcka med några backar som är i 90 grader.

Jag rullar in bakom polisbilen sakta som fan för att kanske slippa indraget lämp.
Går 20 sekunder men dom kommer fortfarande inte ut från bilen.
Så jag går fram och frågar va det var.
Då säger dom att dom precis hade stoppa en bil...och att det inte hade nåt med mig att gö. :huvet
Så fort jag hörde det så kastade jag mig upp på moppen lite diskret och for iväg!!! :tummenupp

Bifogat

• DSC03094.jpg
    DSC03094.jpg
    263.6 KB · Visningar: 145

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Polisen som stannade mig häromnatten.
Eftersom jag inte ser mätaren på natten (inge ljus) så går jag på motoröra.
Gissningsvis låg jag runt 140.

Tänkte iaf att det skulle bli dyrt.

P- Tjena.
J- Hej hej.
P- Du jag stannade dig bara för att ditt bakljus har slocknat så du syns knappt.
J- Ofan nu igen =/
P- Ville bara informera om det så du inte blir påkörd bakifrån.
J- Okej =) Tack tack-
P- Lungt, trevlig tur nu.

Sen åkte han =D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...