Galna polis och trafikhistorier

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En vårdag i slutet på 60-talet var det dags. Nu skulle hojen besiktigas. Jag skruvar ur bottenpluggen för oljebyte, rusar iväg till Skandia några 100 meter bort och betalar försäkringen, tar bort fatet med gammal olja när jag kommer tillbaka, drar i bottenpluggen och drar ivag upp mot Kävlinge från Lund. BMWn är inte riktigt i form sackar på väg ut ur Lund men kommer igen när jag växlar ner. Jag kommer några km norrut innan den säckar ihop för gott. Djävlarns, ja har ju glömt fylla på olja. :huvet Nåja efter några 100 meter ligger en mack där jag handlar olja, fyller på och drar vidare. Försiktigt för jag undrar över hur mycket stryk motorn fått. Då blir jag givetvis, inhalad av en polisbil. Första frågan: Är den besiktigad? Ja ljuger jag. Då ska vi kolla lite. Och anteckningsblocket börjar fyllas. Är den besiktigad? Ja ljuger jag. Mera anteckningar. Är det verkligen besiktigad. Nej jag skulle upp till Kävlinge för delar till besiktningen. Är du inte riktigt klok, nu hade vi kunnat ställa till det riktigt för dig. Nu kör du försiktigt, hämtar delar och åker och besiktigar den. Kunde jag få den där lappen så jag vet vad jag ska rätta till? Han stryker omsorgsfullt över signaturen och ger mig lappen. Det blev inga anmärkningar på besiktningen. Motorn, ja det blev bara en ny kolv och en borrad cylinder. Kullagrena hade klarat sig.

Jag är en fin sommareftermiddag på väg från Arild till Lund för att jobba. Det rullar på som vanligt. Kommer fram till Asarum och drar ner. Och vid Kyrkan blir jag inplockad. Det gick lite fort det här. Hur fort gick det? Ja vi har mätt 65km/h. Vardå nånstans? Ja vi mäter uppe vid biblioteket. Inte bra köra så fort där om nån kommer från biblioteket. Jag accepterar. Vänder tillbaka och kollar, jo det var inte så smart med 65 eller tom 50 om nån kommit ut genom häcken vid biblioteket. Kör förbi dem igen, vinkar, drar ur Asarum och fortsätter till jobbet. :banana

Smagatusk

Guest
Stannade vid ett rödljus där det stod en mc-polis i andra filen, när det slog om till grönt gav jag järnet på ettan upp till 50.
Blev stoppad direkt, naturligtvis utan påföljd, han blev bara lite paff.

Undrar hur många plus du hade fått om ditt inlägg inte varit det första.

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
En av många... Lr varför inte två...

Nr 1. Under en brand en natt på stationen i Hbg så dirigerar dom om trafiken. Givetvis in på en av dom smalare gatorna i stan. Jag står i kön som ska ut från den här smala gatan. Blir bara med och mer irriterad att polisen inte låter oss komma förbi. Till sist ser jag min lilla lucka och drar järnet ner mot korsningen. Jag körde då en Honda Crx Vtec. Den mullrade ju rätt skönt (enligt mig) mellan husen. Polismannen stoppar mig givetvis.
-Tror du det här är någon jävla rallybana?!?
- Jag var bara ÖVERTREVLIG tillbaka o han blev skitsur och lät mig köra vidare

Nr2: Stod vid ett rödljus i Helsingborg, med min Nissan 200 med helbur o grejor. Jämsides kommer det upp en sporthoj. Givetvis vankas det race..
Vi drar iväg och sporthojen håller mitt tempo. När nålen närmar sig en 130-140km/h (50väg) så går ju herr lysande gul ut på vägen med lasern på magen. Bägge två stannar bredvid varandra. Herr lysande gul stänger av mc:n och jag vevar ner rutan. Jag frågar lite snällt om jag ska köra in (givetvis helt 100a på att kortet var dragit). Polismannen tittar bara surt på mig och säger -Kör du vidare FÖRSIKTIGT, jag har bara skjutit en av er...

PUST O FLÅS

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
SD-08, VMAX-97
Solskenshistoria

En från det glada 80-talet....
Höll på den tiden på att ta mitt KK. Min polare hade en "ny" GSX 750 ni vet (el det var kanske alldeles för länge sedan:) en av de första modellerna med 16" framhjul. Jag satt bakpå och vi var på väg fr Kristianstad till Claessons i bromölla (90-väg). Min polare körde fullt järn och hojen orkade väl en 190-200km/h m skjuts. Efter ett tag såg jag att "alla" mötande bilar flashade m heljuset men vi kunde inte upptäcka ngt skumt.... efter en kvart kanske uppmärksammade jag att en mötande billist pekade uppåt bakom sin ruta och när jag kikade upp över axeln såg jag polishellikoptern ca 50 m över huvudet. Jag klappade min polare på axeln och uppmärksammade honom på hellin. Han bromsade ner till ca 90 och efter kanske 10min dök det upp en MC-polis bakifrån m blinkande lampor. Min polare körde in på närmaste rastplats. MC-polisen parkerade ca 20-30m bakom oss, tog god tid på sig att parkera och knata över. Han hade visiret nedfällt tills han kom fram. Framme hos oss fällde han sakta upp visiret och inne i hjälmen såg jag det största flinet jag någonsin sett... Han sa: "hade jag haft en blomma hade ni fått den för snabbast idag" o garvade. Sen sa han: "Fan min R60 har extrautrustning på säkert 50 kilo o maxxar bara 140. Jag har jagat er sen utfarten från k-stad"
Polaren förlorade KK i ett år och jag var ännu mer peppad på att få mitt...

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Som tur var så var det en centrifug som delade vägbanonrna där vi möttes.

En sån här?
4482152650.jpg

Ska han få komma undan med detta? På SH?

Allvar? :brinnerup

Självklart inte :tungan

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
En sån här?
4482152650.jpg

Självklart inte :tungan

HAHAHA du jag har varit för länge i Norge och börja bli som dom tror jag:huvet

Hade helt tilt i huvudet stressad av jobbet, men det är fan ändå ingen ursäkt och jag kan gladeligen svälja all skit för den där för det förtjänar jag.

men den jävla trottaren som delar av två vägbanor mena jag i alla fall.

Fuck vad man skämms nu:död

HBSS

Guest
På väg hem från jobbet med min saab 900, nyligen "ombyggd" till pickup efter att någon slagit sönder bakruta, stålkastare och backspeglar. Blir stannad av en polisbil med 2 tjejsnutar och en snubbe. Ena tjejen kollar körkortet medans dom andra 2 inspekterar bilen. Fan också tänkte jag. Killen kommer fram och säger: -Jaaa vänster bakdäck har knappt något mönster. Förklarade att jag jobbade på en bilfirma och skulle byta däcket imorrn efter jobbet. Det nöjde dom sej med och jag fick åka.

En annan gång blev jag stannad i en plåtren volvo 142 med gigantiskt scoop som rymde en turbo. Då hade man såklart sjuk snutnoja. Polismannen nickar åt scoopet och frågar trevligt om jag håller på att bygga om den till rallybil. Svarade inställsamt javisst, blåste nykter och fick åka.

Här på landet är dom nöjda bara man är nykter:D Lider med er stockholmare som har Hamrén att tampas med.

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Ska han få komma undan med detta? På SH?

Allvar? :brinnerup

Nej jag för tänar fan skit, ska skriva order refug 100 gånger här som straffen var på den gamla goda tiden i skolan

REFUG REGUG REFUG REFUG REGUG REFUG REFUG REGUG REFUG REFUG

Nu har jag sonat mitt straff men känne mig ändå som en hobbynorsk

Blomkvist1986

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2011
Hoj
Honda VTR1000f
Hade övningskört med farsan några gånger och var bland de första gångerna i trafik (med bil) då han blev hungrig och bestämde sig för att vi skulle åka in till stan. Bara några hundra meter från parkeringshuset har polisen blåskontroll och han vinkar in oss.

Kör in försiktigt och vevar ner rutan och en relativt grinig gubbe kommer fram till mig. Frågar om jag har blåst förut och svarar bara nej och innan jag vet ordet av har han nästan tryckt in den i munnen på mig. Blåser och allt är ok då han frågar efter körkort. Hinner inte säga mer än "Nej jag har inget" då han börjar koka och blir nästan tokig. Jag sitter där lugnt och försöker få ett ord i vädret men han ropar dit någon Polis till och lagom när han kommer fram sticker far min ut huvet och skriker att vi övningskör.

Nu blir han nästan helt rabiat att vi inte sa något direkt, han springer genast och kollar övningskörningsskylten och sedan ska ju givetvis pappa min få blåsa också. Fram med alla papper och sedan får vi åka vidare. Stannar och äter och bestämmer oss för att ta en annan väg tillbaka. Givetvis har poliserna ställt sig på den vägen och får åka in igen.

En polis kommer fram, jag förklarar att vi redan har blåst för en timma sedan borta på Nygatan och jag håller på att övningskör. Den här polisen blir misstänksam, börjar ta fram mina övningskörningspapper då jag ser hur polisen som stanna oss tidigare kommer fram och säger att allt är ok.

Förutom det så lyckades jag få blåsa 7 gånger under tiden jag övningskörde, 2 gånger var när jag åkte med körskolan. Stannad 16 gånger totalt (alla under övningskörning och mitt första år med körkort) men aldrig vart något mer än det tyckte min bil var så risig så de trott att jag var pundare. Tufft att vara 18 år och äga en 240 som drar 1.2L/Milen när man levde på studiebidrag.

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Ett par stycken

Det är ganska många här nere som säger refug också så det är lugnt :D

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Tufft att vara 18 år och äga en 240 som drar 1.2L/Milen när man levde på studiebidrag.

Den enda av mina bilar polisen här i krokarna inte haft några misstankar emot var min ljusbruna 245:a -86. Dom vinkade medvetet inte in mig i sina kontroller! De vinkade in bilar både bakom och framför.. Den gick under radarn kändes det som :D
Annat var det med Sierran, micran, civic vti:n.. Passatjäveln är väl mer 50/50. Sierran* var värst, den stoppade dom oprovocerat bara för att.. Men jag har aldrig fått böter för något och ingen ombesiktning heller.

Bifogar en bild på bilen jag önskar jag aldrig sålt! :gråta

*på allt. särskilt att gå sönder, värre en pess-saten

Bifogat

• volvon.jpg
    volvon.jpg
    236.9 KB · Visningar: 521
Last edited:

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
Ja det är inte ofta man får vara 20 år gammal, och samtidigt moraltant mot 30+:arna, borde vara tvärtom (eller?). Men en hoj som är för högljudd eller felplacerad skylt är ju idioti, då blir man ju stoppad oavsett om man kör lagligt. Sen har kanske inte jag insett det häftiga med att provocera så mycket som möjligt ännu heller, är ju trots allt bara 20.

I övrigt så är ju de flesta polishistorierna underhållande, om än något överdrivna :rolleyes:

Ok jag kan då lova att mina inte är överdrivna som jag dragit här och jag tvivlar på att dom andras är det heller, varför skulle deras historier inte kunna va sanna när mina är det.

Sen har jag aldrig blivit tagen för att min hoj inte hållt måttet även om dom i vissa fall kunnat ja.

Det dom retat sig på mer är nog en som kommer och kör jämsides med höga bilar och bussar för att kunna nå upp och se om det finns några snygga brudar att flirta med :D

Angående hur min hoj är så sitter skyllten rätt men låter mycket ja. Andras hojar bör du skita i som min nu, tack.
Vi snackar polishisorier och skulle alla vara som dig så skulle vi inte ha den tråden som jag tycker är en av sporthojs mest roliga.

Så för att komma till ämnet igen villken ska jag ta, när jag fick åka polisbil eller när polisen låg i bakhåll och vänta på just mig :va

Tror jag tar bakhållet då :D

Tilbaka på den berömda gammla landsvägen från mig ner mot centrum :)

Denna väg åker det väldigt många hojar på varje dag på sommaren.
Det är ett rödljus precis utan för centrum sen en lång raka med en lång uppförsbacke med inga hus alls fören på toppen av backen.

Så folk brukar trycka fullt efter rödljuset och det låter en del. Jag har gjort det med men slutatde då jag kom på att det var roliagre att köra på ett hjul upp i ca 50 km/h och ännu saktare.
Men vist hände det att man gasa ibland också.

Summan av det hela är att folk som bor på berget retars sig på hojljudet och jag har blivit hotad med allt från polis till annat bara för jag råka bo där och kör där varje dag.

Men jag dämpade mina varv och valde andra växlar efter en jävla massa nävar i luften då jag faktiskt repekterade dom som bode där.

Sista gubben som vifta med en kvast efter mig stannad jag för, förklarade att det inte bara jag som åker där och att jag fatiskt lugnat mig och försöker repektera dom som bor där.
Det låter inte mycket när man kör på lågvarv på bakhjulet upp.
Han sa ok efter en het diskution där jag för visso inte kom överens om bakhjulsåkandet men där jag ändå lovade att köra ännu tystare tills han glädje.

Sen gick det en vecka med jäkligt fint väder ooch massa hojåkare ute.

Jag trodde det var lugnt men sen så står han där och hyttar med näven när jag kör 60 på 60 sträcka, börjar koka i mig men dämpar ändå farten lite till.
På vägen hem står han där igen när jag kommer på bakhjulet upp i backen i 40 på en 60 sträcka och han hyttar med näven och kan jag inte hålla tillbaka längre. Gav han mordblick och fingret och bara körde.

Dagen efter så står jag vid rödljuset och är full i fan och tänker gasa fullt i rent jävulskap men så började jag fippla med min mp3spelare då jag kör med musik i hjälmen.
det blir grönt och jag rullar iväg lugnt och ser nån skum bil stå gömd bakom massa buskar på toppen av backen.
Tanken på att det var polisen väktes så jag la mig bekvämt på hojen slog i semetsergasen och sträkte fram benen i viloläge över buren.

Vist fan var det polisen som stod där och jag bara börja garva och så vinka jag till dom när jag åkte förbi i 30km/h på 60sträckan fullt medvetn om vem som skickat dit dom.

Då till det roliga, satt en kvinnlig polis bakom ratten och hon luta sig fram över ratten och började skratta jättemycket.

Sen så stannade jag till strax efter jag kört förbi dom i en bussficka och kollade vad dom skulle göra.
Då åker dom förbi mig och ställer sig 150 m framför mig och jag tänker men va fan, så glider sakta förbi igen och vinkar och hon bara skrattar igen så vinkar hon tillbaka och sen åkte dom.

Sen dess var det inge mer kontroll på den vägen vad jag vet den sommaren, och jag såg aldrig mer till surgubben heller :banana

hahaha du måste vara riktigt BLACK efter alla böter och skit :D

och på tal om black,
nu säger man inte det i alla län i sverige men dom som inte vet vad det betyder i sammanhanget,

jag är black = jag är fattig

Jag var i kanada för ett par år sedan och hälsade på en polare och vi hojjade till niagara fallet,
när vi var där så fick vi för oss att vi skulle åka över gränsen till USA med och kolla läget,
närmsta avfarten var till Buffalo så vi brännde på dit.

Vi cyklade runt där lite och spana läget och precin intill buffalo ligger Southpark!
där tänkte jag, shit vad ballt här måste vi kolla runt lite,
stället kryllade av polis bilar och precis som i tv serien "COPS" så var det ett sånt riktigt white trash område vi hamnade i där husen längst vägarna har igen spikade fönster och 30 pers sitter på verandan och spelar banjo.

jag bestämde mig för att sakta ner lite för att se mer och krypkör lite långsamt,
och gör mad det där så är det lite av en drive by shoot varning tydligen så precis vid det huset jag var närmst då reste sig alla som satt där och såg lite anfalls benägna ut,
jag får lite sådär halv panik när jag väl inser själv situationen så jag ska gasa på men lyckas få stopp i stället av någon underlig anledning så hojjen la av,

polare satt i sin egen bubbla och tuffade på frammåt utan att lägga märke till att jag stannat,

ganska snabbt joggar det ner några från det där huset jag precis körde om och ena liraren frågar vad jag gör här och vad jag vill,

jag svarar "i am only passing through" typ

sen säger han, okay broo, do you got any spare change for me ?

och jag kläcker ur mig på lagom svengelska,
"Sorry bro, i am black!"

gissa vilken färg han var?:arsele

Klockrent:rofl

Last edited:

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Älskar dessa historietrådar!

Ja får väl lägga till en torr berättelse när man ändå är här då :)

Förra sommaren åkte jag var och varannan dag hoj till jobbet, och självklart samma sträcka som man mer än väl kunde utantill och till det drar man på sig "dumma" körvanor. Bor en bit untanför stan så har runt 1.5 mil med 2-1 väg tills man verkligen är i stan och kör, vilket även är den sträckan man rastar ut bettan på sista härliga växeln när man är sen som vanligt . Men när man når stan kmr trafikljusrace'andet och varje morgon mellan två ljus är de som vanligt bakhjulet som gäller, mellan dessa två trafikljus finns två bensinmackar på höger sida där vår älskade gri..., blå/vit står och tankar med samma fina ansiktsuttryck när man drar förbi varje morgon. :D

Nu till saken:
Denna morgon ståd de inte där och tanka vilket kändes lustigt, men i god tro står man på som vanligt i hopp om att de tar en kaffe på station i stället. Tar höger efter mackarna och ut kmr man på en härlig raksträcka som går förbi saab i Linköping, denna sträcka håller man stumt eftersom man är försenad...som vanligt. Denna morgon tar bensinen slut i slutet av denna sträcka och man måste då vrida bensinkran för att få tillgång till ca2-3 liter till att köra på. Gjorde inte detta utan skulle nyfiket se hur långt ja kunde köra när man märker att den hostar till......skulle inte gjorde deee! :huvet Hojen dör och fint svänger ja höger in på en annan väg mot jobbet och stannar vid kanten. När hojen har tystnat och ja på börjar vridandet på kranen hör jag hur ett par sirener viner och är påväg rakt mot mig, tankarna börjar snurra att den här morgonen kanske de ståd och lurade nån annanstans, HELVETE. Försöker starta hojen, men den vill inte. Försöker litet till, med den vill fortfarande INTE!! Börjar ta och springa med hojen för att komma längre från korsningen ( dom kanske missar åker & förbi :rolleyes: ) Springer fortfarande i hopp om att komma undan..ljudet kommer närmre. Nu är det svettigt, ja behöver körkortet i jobbet går tankarna..snälla låt mig komma undan just idag bara! Nu är de tjutande sirenerna i korsningen och jag vänder mig om för att se när de kmr in på vrålhäng i korsningen :brinnerup Herrejävlar tänker ja när en ambulans i fullfart viner förbi i korsningen, i samma ögonblick startar hojen igen och ja rundar hörnet in till jobbets bakgård. Där står kollegan med sitt vanliga flin och skakande på huvudet, han hade då självklart sätt allt och berättar glatt för de andra på arbetet om den lite roliga händelsen. :gnissla

• Gilla
Reaktioner: eha

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ok jag kan då lova att mina inte är överdrivna som jag dragit här och jag tvivlar på att dom andras är det heller, varför skulled eras historier inte kunna va sanna när mina är det.

Sen har jag aldrig blivit tagen för att min hoj inte hållt måttet även om dom i vissa fall kunnat ja.

Det dom retat sig på mer är nog en som kommer och kör jämsides med höga bilar och bussar för att kunna nå upp och se om det finns några snygga brudar att flirta med :D

Angående hur min hoj är så sitter skyllten rätt men låter mycket och andras hojar bör du skita i som min nu.
Vi snackar polishisorier och skulle alla va lagliga som dig så skulle vi inte ha det här att skriva om på en av sporthojs mest roliga trådar.

Så för att komma till ämnet igen villken ska jag ta, när jag fick åka polisbil eller när polisen låg i bakhåll och vänta på just mig :va

Tror jag tar bakhållet då :D

Tilbaka på den berömda gammla landsvägen från mig ner mot centrum :)

Denna väg åker det väldigt många hojar på varje dag på sommaren.
Det är ett rödljus precis utan för centrum sen en lång raka med en lång uppförsbacke med inga hus alls fören på toppen av backen.

Så folk brukar trycka fullt efter rödljuset och det låter en del. Jag har gjort det med men slutatde då jag kom på att det var roliagre att köra på ett hjul upp i ca 50 km/h och ännu saktare.
Men vist hände det att man gasa ibland också.

Summan av det hela är att folk som bor på berget retars sig på hojljudet och jag har blivit hotad med allt från polis till annat bara för jag råka bo där och kör där varje dag.

Men jag dämpade mina varv och valde andra växlar efter en jävla massa nävar i luften då jag faktiskt repekterade dom som bode där.

Sista gubben som vifta med en kvast efter mig stannad jag för, förklarade att det inte bara jag som åker där och att jag fatiskt lugnat mig och försöker repektera dom som bor där.
Det låter inte mycket när man kör på lågvarv på bakhjulet upp.
Han sa ok efter en het diskution där jag för visso inte kom överens om bakhjulsåkandet men där jag ändå lovade att köra ännu tystare tills han glädje.

Sen gick det en vecka med jäkligt fint väder ooch massa hojåkare ute.

Jag trodde det var lugnt men sen så står han där och hyttar med näven när jag kör 60 på 60 sträcka, börjar koka i mig men dämpar ändå farten lite till.
På vägen hem står där igen när jag kommer på bakhjulet 40 på en 60 sträcka och han hyttar med näven och kan jag inte hålla tillbaka längre. Gav han mordblick och fingret och bara körde.

Dagen efter så står jag vid rödljuset och är full i fan och tänker gasa fullt i rent jävulskap men så började jag fippla med min mp3spelare då jag kör med musik i hjälmen.
det blir grönt och jag rullar iväg lugnt och ser nån skum bil stå gömd bakom massa buskar på toppen av backen.
Tanken på att det var polisen väktes så jag la mig bekvämt på hojen slog i semetsergasen och sträkte fram benen i viloläge över buren.

Vist fan var det polisen som stod där och jag bara börja garva och så vinka jag till dom när jag åkte förbi i 30km/h på 60sträckan fullt medvetn om vem som skickat dit dom.

Då till det roliga, satt en kvinnlig polis bakom ratten och hon luta sig fram över ratten och började skratta jättemycket.

Sen så stannade jag till strax efter jag kört förbi dom i en bussficka och kollade vad dom skulle göra.
Då åker dom förbi mig och ställer sig 150 m framför mig och jag tänker men va fan, så glider sakta förbi igen och vinkar och hon bara skrattar igen så vinkar hon tillbaka och sen åkte dom.

Sen dess var det inge mer kontroll på den vägen vad jag vet den sommaren, och jag såg aldrig mer till surgubben heller :banana

Klockrent:rofl

:D Mohahaha va tyckte han om dig sen..."ja snackar me en idiot"

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
CBR600F fighter stunt
:D Mohahaha va tyckte han om dig sen..."ja snackar me en idiot"

Idiot????????????? :mad:

Har du problem med mig eller?

Inte fan vet ja vad han tyckte om mig men jag bode ju inte där så länge till innan jag drog till norge sen.

Men jag kan ärligt säga att jag repekterade omkringboende och körde verkligen lugnt med ljudet då jag själv vet att det inte är så kul att bo nära en väg med massa hojar som varvar ur total hela dagarna.
Men jag fick alla skit för dom femtielva andra hojarna som åkte där dagligen då jag råkade bo på fel plats och det var mig dom såg mest.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring