Förra året såg jag en hoj väldigt lik min i samhället när jag åkte ensam, vilket för övrigt är rätt tråkigt men avkopplande för det mesta...
tänkte att jag åker väl efter lite på avstånd bara för skojs skull, men jag var så pass långt bakom så jag petade ner och körde efter och färden gick genom en trafikljus-korsning där det var grönt länge så man slapp bromsa, vad jag inte såg då var att en bit innan korsningen åt höger så kom en mc-polis och givetvis fick jag honom efter mig,
som tur var så hade jag saktat ner men blev stoppad och han sa att han inte visste vem av oss som kört så in i helvete för han hade lite problem att komma ifatt och hojarna var väldigt lika,
iaf så hade den andre försvunnit och Polisen kunde inte ta mig pga. hastigheten ...men dock pga. skylten, som var vikt uppåt på mitten... = böter
funderade när han kom upp jämsides om jag skulle dra...men nääää det kan man ju inte göra
En vecka senare mötte jag andra snutar på väg upp åt Linköpingshållet, denna gång med bilen...utan framskylt
de vände fan så jag trodde de skulle köra av vägen, sen drog de sin "good cop - bad cop" rutin eller nått...men jag bara garva ...o tänkte..fan 1500 bagis igen
det som var något pinsamt då var att jag hade barnen i bilen och skylten låg på golvet bak... vi satt ju alla kvar i bilen så när sheriffen började klaga på avsaknad av skylt visar lillgrabben upp skylten för polisen
bara sådär för att vara snäll och i all välmening men nu kunde jag ju inte skylla på att ha tappat den eller nått sånt... förrädare lol
men hellre 1500.- fattigare än utan lapp
eftersom jag har lite svårt ibland o hålla den precisa hastigheten framför kamerorna...
onödig bromsning är ju bara ett slitage på klossar och miljö