Gamla filmer.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tjena. Tänkte starta en tråd där man kan nämna och diskutera, (kanske inte är så mycket att diskutera egentligen) och kanske efterlysa gamla filmer, som man såg när man var ung/liten. Kan ju bli ganska brett, med tanke på den breda publiken Sporthoj har. =) Och om någon skulle kunna tipsa om någon butik, eller onlinebutik, som säljer gamla filmer, så vore det ju super. Är många jag skulle vilja köpa, men som till exempel CDON inte har inne.

Jag är mycket väl medveten om att dessa filmer kanske inte är så bra idag, som de var då, men det skulle ju ändå vara skoj att se dom igen. =)

Börjar med att nämna The Cage 1 & 2, med Lou Ferrigno. Minns egentligen bara några sekvenser, och det var när självaste Lou fick en kula i tinningen i något krig, och att han sen blev fighter. =) Han hade en farmor/mormor som han kallade Ma, tror jag. =) Dessa skulle jag vilja ha i hyllan.

Sen en film jag bara kommer ihåg titeln på, och det var Night Hunter, alt Nighthunter. Den kommer jag ihåg att jag glodde hejdlöst på, men har helt glömt handlingen och medverkande. Minns bara VHS-kassetten med handskrivet NIGHTHUNTER med stora bokstäver. =)

Commando var väl också en film som gick på repeat, och den minns jag mer av.

Dead Zone alt Deadzone, av Stephen King. En snubbe som krockade med sin bubbla, och efter det kunde han "se" folks minnesbilder när han kom i kontakt med dom.

Haha, sen har vi ju Korpen Flyger och Korpens Skugga, men dessa har jag faktiskt hittat på DVD, och de var minst sagt skitdåliga nuförtiden. =)

Så, ös på med era filmminnen, jag är säker på att flera kommer att känna igen de filmer som dyker upp. =)

Men vi kan väl skippa allt snack om att man är värdelös eller dum i huvet bara för att man inte gillar en viss typ av filmer, eller vad säger ni? ;)

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Örnnästet. Kanonerna på Navarone. Hjältarna från Telemarken. King Frat. Django (originalversionen då alltså) med Franco Nero. Detta är några exempel som jag gillar, och borde gå att fixa på nätet. Och ja......DET VA BÄTTRE FÖRR.:yoparty Fan.....glömde ju Fäbodjäntan.

Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Örnnästet. Kanonerna på Navarone. Hjältarna från Telemarken. King Frat. Django (originalversionen då alltså) med Franco Nero. Detta är några exempel som jag gillar, och borde gå att fixa på nätet. Och ja......DET VA BÄTTRE FÖRR.:yoparty Fan.....glömde ju Fäbodjäntan.

Justja, Kanonerna På Navarone, och Soldier Blue. Kult. =)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Deadzone var väl den med Christopher Walken?

The Last Dragon har ju rullat några gånger i den gamla VHS-bandspelaren... :hihi

Ja, nu när du säger det, det är klart att det var Christopher Walken. :)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Sen kollade jag mycket på en som hette Dead End. En australiensisk film som handlade om ett par som åkte på drive-in-bio, och blev kvarhållna där inne ett bra tag. Var som ett helt samhälle därinne. Men tillslut lyckades han hoppa med bilen över staketet och fly. :)

jetson

Guest
Mitt namn är Nobody

Har dock för mig att det stod "Ingen är som Nobody" på fodralet, är iaf den första riktiga filmen man har minnen från och höra den där låten är ju extremnostalgi.

14 tum stor TV och VHS, det va grejer det :tummenupp

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Finska vinterkriget och fortsättningskriget. Härliga mastodontrullar med hårda pojkar från karelen!

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Nu blaser vi snuten.

Brukade lana den av min morbror pa VHS, maste ha sett den 20 ggr :)

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Young Master, med Jackie Chan. Nån som minns den? :) Då var han bara en slyngel.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Finns ju ett gäng :)
Men om man ska försöka att inte nämna de allra kändaste eller titlar från gamla actionhjältar får det bli följande. Kan även bjuda på vad som fastnade på näthinnan när man kikade på dessa som ung :)

If Looks Could Kill (1991) (James Bond Jr. typ)
Armed and Dangerous mer känd i sverige som Ärthjärnan: Beväpnad och livsfarlig (1986) (John Candy på motorcykeln som spottar svartrök + tradarn' som manglar bilar)
Who's Harry Crumb? (1989) (John Candys alla förklädnader)
Weird Science (1985) (Stekhet brud och en massa galenskaper, väldigt oförutsägbar och underhållande)
UHF (1989) (Parodikungen Weird Al!)
The Blob (1988) (Blodig och slemmig så det härliga slår till!)
Mobsters (1991) (hårda hattgubbar pangar ihjäl varann)
Maniac Cop (1988) (Läbbig muskelsnut goes bananas!)
Superstition (1982) (sågbladet som en okänd kraft slungar iväg mot prästen)
My Bloody Valentine (1982) (Läskig mördare i gasmask + hjärta i en godislåda)
King of the Kickboxers (1990) (stenhårda fightingscener, lite mer våldsam än andra filmer i genren)
Mission of Justice (1992) (nunchackas scenen var feeeet, lite mer våldsam än andra filmer i genren)
Road House (1989) (Frän Swayze tar inte skit från nån)
Tremors (1990) (Läbbiga och coola monster underjorden och en rolig duo i Kevin Bacon och Fred Ward)
The Guardian aka Djävulens Barnvakt (1990) (Barnasiktena i trädet!)
Handen som Gungar Vaggan (1992) (Blonda bruden var snygg och en riktig bitch)
Death Becomes Here aka Döden Klär Henne (1992) (skön svarthumor, men som liten hade jag sagt rolig på ett annorlunda sätt)
Killer Klowns from Outer Space (1988) (Läskiga och tuffa clowner!)
The Monster Squad (1987) (såg aldrig som liten men nämner den ändå för den har lite av ett kultstatus)
Colors (1988) (hårda snutar, hårda knarklangare, pang pang)
From Beyond (1986) (såg aldrig som liten men nämner ändå)
Re-Animator (1985) (såg aldrig som liten men nämner ändå)
Creepshow (1982) (Slemmet i sjön!)
Legend (1985) (Djävulen!)
The Secret of my Success (1987) (allmänt skoj och lite sexig?)
Problem Child 2 aka Busungen 2 (1991) (när alla spyr i karusellen)
Silver Bullet (1985) (halshuggningen!)
Howard the Duck (1986) (monstret från rymden och gubben som skjuter elektricitet)

Osv...

Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Haha, 48 timmar går på 4:an nu. Takes me back!!

Smagatusk

Guest
Finns ju ett gäng :)
Men om man ska försöka att inte nämna de allra kändaste eller titlar från gamla actionhjältar får det bli följande. Kan även bjuda på vad som fastnade på näthinnan när man kikade på dessa som ung :)

If Looks Could Kill (1991) (James Bond Jr. typ)
Armed and Dangerous mer känd i sverige som Ärthjärnan: Beväpnad och livsfarlig (1986) (John Candy på motorcykeln som spottar svartrök + tradarn' som manglar bilar)
Who's Harry Crumb? (1989) (John Candys alla förklädnader)
Weird Science (1985) (Stekhet brud och en massa galenskaper, väldigt oförutsägbar och underhållande)
UHF (1989) (Parodikungen Weird Al!)
The Blob (1988) (Blodig och slemmig så det härliga slår till!)
Mobsters (1991) (hårda hattgubbar pangar ihjäl varann)
Maniac Cop (1988) (Läbbig muskelsnut goes bananas!)
Superstition (1982) (sågbladet som en okänd kraft slungar iväg mot prästen)
My Bloody Valentine (1982) (Läskig mördare i gasmask + hjärta i en godislåda)
King of the Kickboxers (1990) (stenhårda fightingscener, lite mer våldsam än andra filmer i genren)
Mission of Justice (1992) (nunchackas scenen var feeeet, lite mer våldsam än andra filmer i genren)
Road House (1989) (Frän Swayze tar inte skit från nån)
Tremors (1990) (Läbbiga och coola monster underjorden och en rolig duo i Kevin Bacon och Fred Ward)
The Guardian aka Djävulens Barnvakt (1990) (Barnasiktena i trädet!)
Handen som Gungar Vaggan (1992) (Blonda bruden var snygg och en riktig bitch)
Death Becomes Here aka Döden Klär Henne (1992) (skön svarthumor, men som liten hade jag sagt rolig på ett annorlunda sätt)
Killer Klowns from Outer Space (1988) (Läskiga och tuffa clowner!)
The Monster Squad (1987) (såg aldrig som liten men nämner den ändå för den har lite av ett kultstatus)
Colors (1988) (hårda snutar, hårda knarklangare, pang pang)
From Beyond (1986) (såg aldrig som liten men nämner ändå)
Re-Animator (1985) (såg aldrig som liten men nämner ändå)
Creepshow (1982) (Slemmet i sjön!)
Legend (1985) (Djävulen!)
The Secret of my Success (1987) (allmänt skoj och lite sexig?)
Problem Child 2 aka Busungen 2 (1991) (när alla spyr i karusellen)
Silver Bullet (1985) (halshuggningen!)
Howard the Duck (1986) (monstret från rymden och gubben som skjuter elektricitet)

Osv...

Fan, du la ner lite tankemöda där! Uppskattas! Ska ta mig en trip down memory lane när tid ges.

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Trodde denna lista skulle börja med "Easy rider"... Det här är ju precis "up my alley". På jobbet så kallar de mej för B-films-kungen. Det hela började väl nån gång i mitten på åttitalet när man skaffat sin första VHS bandare (när man slutade hyra MovieBox i en container på Shell) och sett alla filmer på topplistan. Jag och polaren började med att försöka se de SÄMSTA filmerna man kunde hyra. Jag är fortfarande kvar i det träsket...... Min "watchlist" är IMDB bottom 100... Ett bra sätt att hitta riktigt kass filmer är att kolla på Mystery Science Theatre 3000, MST3K.

Annars kan vi väl alltid slänga in lite kultfilmer som tex Canonball run, Convoy eller varför inte Tales from the dark side. Tänk Lesslie Nielsen i en skräckfilm!

Nån som gillar Bad taste?

/Johan

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj