Gamla racerbanor

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Om det var så här gamla banor såg ut m a p avåknignszoner så är frågan om man ngnsin skulle vilja köra där.
[YOUTUBE-ID]jAsOXxZv4fE[/YOUTUBE-ID]

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
betald
vet att det funnits en bana mitt i Norrköping (80talet???) men kan inte hitta nått på den. Var där när jag var liten en gång. Vet inte om det var parad körning eller om det var race. Rakan löpte i alla fall längs hanmen. Är det någon som vet mer?

björn

edit efter att ha pratat med mamma, har vi kommit fram till att det borde vara våren 86 men det är lite oklart. Det var bara bilar man tävlade med och depån var även belägen i hamnen.

vet inte om det är samma tillfälle som jag tänker på, men jag åkte tillsammans med en morbror på en bana runt hamnområdet i en liten colt, som reklam för en lokal återförsäljare. vill minnas att det var bla. camaro cup mfl. som körde ett stadslopp, kommer även ihog ett starkt intryck av att kenneth hannsen var ute och värmde upp en rc. sierra eller något sånt när vi var på banan (villt vrålandes och sladdandes):yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
På det idag bebyggda Skarpnäcks gärde låg tidigare ett flygfält men även Stockholms sista "riktiga" motorbana. Jag minns att jag läst att det även kördes boardtrack där på 20-talet. Jag vet inte när banan försvann men den låg iaf där på 40-talet har jag läst.

/j

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag minns att jag läst att det även kördes boardtrack där på 20-talet. Jag vet inte när banan försvann men den låg iaf där på 40-talet har jag läst.

/j

Läst och läst...
Du stod väl där och hängde när det kördes boardtrack, och förbannade att du inte var ung nog att vara med...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Såg ju riktigt rolig ut.... men gissar att den är borta. Sökte på Eniro men hittade inget... men det är nog jag som är kass :D

Prova Hitta.se
Skitlätt....
Sök på Hällered så hittar du den här..

Bifogat

• Hällered testbana.jpg
    Hällered testbana.jpg
    114.6 KB · Visningar: 671

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj