Overkligt.
En broder har fallit.
Inför kvällens Birka dök Fafa oväntat upp med ett glatt leende på läpparna, då som vanligt började det krypa i ADHD-nerverna och analklådan växde hos folket som vankade om NÄR var det dax för lite bilrace..
Ok, tänkte jag, precis som med otåliga glin måste dom aktiveras, vi kör en Bogan lite lungt och stilla sådär som bara vi kan, innan nattens nöje börjar...
På tillbakavägen hände just det som inte fick hända.
När jag kommer över ett krön ser jag bara ett dammoln,...nej... det är inte sant, får av mig hjälmen slänger mig ner i diket och och hör att han andas, han har puls, jag ropar till han att han ska kämpa satan, hjälp är på väg, och på nått sätt får jag för mig att han hör min förbannade röst skälla på honom som jag brukar göra...
När ambulanshelikoptern lämnde stället visste jag att han levde, detta är inga problem, problem kommer han dock få när jag tar han i örat igen för att han ramlat, precis som vi gjort förr.. men just nu är han i goda händer på utbildad personal och kommer få förstklassisk vård..
Fafa lämnade oss någonstans i luften påväg mot KS.
Fafa kom fram till mig en solig vårdag 2002 och bräkde på blekingska om att fick åka med oss på en liten tur med sin svartmålade Gamgixxer stripad med No´mam racing..
Nej...inte en skåning tänke jag som ska bräka.. ok, åk sist i ledet och håll dig undan med ditt vrak..
Några månader senare stod han och skällde på mig när jag utav ren lathet la ZX12an i diket i 28km/h ute vid Kårsta..
"Va fan håller du på med?" sa han som bara Fafa kunde säga..
På den vägen har det varit, vi har skrattat tillsammans, vi har käbblat och hetsat, åkt skidor , kryssningar, varit på fester och som alltid har det slutat med Fafa sover..
När jag fick träffa dig en sista gång inne på KS låg du där, precis som du hade somnat.
Ahh..Fafa sover, det är min sista sinnesbild jag föralltid kommer bära med mig, och känslan av att du kanske hörde min förbannat irriterande röst när du låg där ute på din favvoväg Bogan..
Vila i frid Fafa, du kommer föralltid vara saknad.
---------------------------------------------------------------
Hail to Fafa... vi var ngra få som gjorde det Fafa velt, vi har hinkat bira på Anchor, placest han otast hmande på, antastat damer, ( inte Mick, hane skötsam Fjoll) lyssnat på metal och höjd ett par glas till din ära, vinglat till Donk och smetat en meny..nu blir det sussa precis som Fafa och garanterat vakana helvitsbakis imorrn.. jag hoppar dock över fafas bakis spezial, oxfilepizza med beasås..fifan..
Tribute to Fafa..you maddafakk, jag så åt dig att kämpa din jävle, jag hade inte jävlats klart med dig än...
Gotland Juni-08