Jocke vår vän för livet.
Saknar ord, förlusten känns overklig. Du var den fasta punkten för så många. Ärlig rak och en riktig vän. Alltid glad, såg alltid till allas bästa. Du höll koll i leden så ingen vart efter. Våran stigfinnare och polstjärna.
Jag fick den tragiska nyheten i lördags strax innan namncermonin för Hugo, flaggan vajade på halv stång under hela ceremonin. Hugo fick ett träd som vi planterade detta träd blir även ett minne av dig. En ek med stort grenverk som kan ta in alla under sin skyddande krona.
Fick äran att känna dig i nästan 8 år innan detta. Senaste året har kontakten varit lite mer sporadisk som vi sa på telefonen sist vi prata.
-det blir så med familj och arbete som tar all tid, vi tar igen det i sommar - var det sista du sa.
Den sommaren fick vi aldrig.
Kommer alltid titta efter sladdspår i gruset, som du brukade göra när du var förbi och vi inte var hemma.
Tack för den tiden vi fick med dig. Resorna till Norge, till Norris kåk i Vemdalen, alla fester och andra upptåg. Du var med första dagen jag träffade min fru och när vi gifte oss. Tyvärr fick du aldrig träffa våran son Hugo, men han kommer att veta vem du är. Du kommer att leva vidare i våra hjärtan resten av våra liv.
Minns första resan till Norge, Du, Freppa, Madhonda och jag, även Norris skulle vart med på denna, men av olycka anledningar inte kunde. Vi tog ett pittstop i våran stuga i Jämtland. Du träffa Jämtlansgänget och blev bjuden till jaktkåken för alkoholintag och älghjärtsgryta. Vet att du blev väldigt berörd av denna resa och de du träffade. Där du i Jockemanér, satte stora spår i alla mina vänner.
På kvällen var du i ditt vanligta esse, du satte dig på knä, stödd med ena armen mot baksidan på en pinnsoffa, lagom rund under fötterna för att klappa hundvalpen Jack. 2 timmar senare var hunden borta men Jocke stod kvar på knä och sov. Givetvis fick vi lyfta bort gammlot efter det då benen toksomnat.
Sen fortsatte vi till Norge som blev en av min bästa resor någonsin.
Även Freppa hade änglavakt på denna resa.
Vemdalsresan tillsammans med Dig, Lasker, Ann-Sofie, Norris, Charlotte ocj Jagdär vi trackade Mike i x antal timmar via mobiltelefonen och fick jaga stagriktare till hyrskotern efter det att du promt skulle köra över den alldara största snövallen.
Inför hojresorna köpte du med extra kedjesmörj till mig för att jag notoriskt glömde detta. Du skällde alltid lite lagom, aldrig av elakhet utan alltid med glimten i ögat och av omtanke.
Jag hoppas och tror att du vet hur mycket du har betytt för oss och så många andra och att du alltid är välkommen och kommer föralltid att finnas i våra liv.
Vi tänker på dig, du är enormt saknad.... Vi minns dig för den du var, inte för att du lämnat oss.
Stefan, Charlotte (Busatjejen) & Hugo
Ps. När du behöver tillbaka dina stövlar vet du var de finns. De kommer alltid stå att och vänta på dig.
Bilder från första Norge resan
Norge resa 2
Jocke var alltid den ständiga kocken
Hårding gänget AKA JollyrogerMC
Åren tog ut sin rätt. Resan var ett ständigt kisstop då gamlots blåsa inte var var den varit.
Vemdalen
Ett stycke stag för riktning.
Radarparet Lasker och Jocke.