Så, vad tar jag med mig från detta? JO, följande:
1. Det är coolt med en riktig racer! Allt som är kompromisslöst är ALLTID bättre än uppsnofsade kompromisser. ..............
Ge oss lite detaljer om maskinen
1. Hur mycket effekt plockar man ur en sådan maskin ?
2. behöver den plockas ner i molekyler och sättas ihop igen efter varje rejs ?
3. Är "allt" i en sån maskin svindyra übermaterial ?
4. Vad kostar en sån maskin (om de går att köpa) ?
Ge oss lite detaljer om maskinen
Hur mycket effekt plockar man ur en sådan maskin ?, behöver den plockas ner i molekyler och sättas ihop igen efter varje rejs ? Är "allt" i en sån maskin svindyra übermaterial ? Vad kostar en sån maskin (om de går att köpa) ?
GP-Maskiner har ofta en historia.
Så lite av vad hojen Mozz körde:
................
Så, vad tar jag med mig från detta? JO, följande:
1. Det är coolt med en riktig racer! Allt som är kompromisslöst är ALLTID bättre än uppsnofsade kompromisser. Jag ser det som så här: Tänk er en som utbildar sig till kirurg, och under hela utbildningstiden fått operera med en enkilos Bowiekniv (för er som inte vet vad det är, så är det en sådan som Chrocodile-Dundee har, alltså ett stort as till kniv) Kirurgen gnager på, och det funkar fint, hen blir riktigt vass på att kirurgera.
Så en dag, när hen ska göra ett kinkigt ingrepp i hjärtat på en 12-årig flicka, så blir hen presenterad med en skalpell! Och kirurgen blir alldeles till sig! Kan det vara sååååå vasst, såååååå precist, såååååå lätt, sååååååå smidigt!!!! WOW!!!! Och när hen sedan får gå tillbaka och operera med Bowiekniven, så blir inget riktigt sig likt igen; det är trögt, segt, lojt... fortfarande bra i de raka långa snitten, men i krökarna.....
2. Det är en viss omställning att ena minuten köra en hoj på 70 kg, och i nästa sekund en 160 kg kluns! Det tar ett par krökar innan man kommer tillbaka till att svänga tiiiiidigt för att hinna in till apex; det är inte bara att knycka till i styret och svänga!
3. Man får köra lite annorlunda, liksom fort in, fort ut på något sätt...
4. Depån är FULL av glada människor!!!! OJ vad mycket glädje och värme jag mött i detta projekt; fans, vänner, konkurrenter, Nordgren Racing, kort sagt sååååå många har deltagit med såå stor glädje. Detta var kul!
5. Jag är FULL av beundran för de som kör två klasser varje racehelg och kan hålla fokus på båda. Att grensla 125:an efter att ha utkämpat seriösa battles i Superstock 600 var lite mer än jag mäktade med! Jag har inte andlig kraft att gå på hörntänderna fyra gånger per dag under sammanlagt 70-75 varv!
6. Det är omkörningar, striden som gör racing ballt! I 125-heaten hade jag ensamma race båda dagarna. Inte kul. Att battla är kul!
7. Det är svårt att vika undan storlek 45 på racepjucken!!!
8. Att väga in på 166 kg, när lägsta tillåtna ekipagevikt ligger på 136 kg, är INTE en fördel!
Oj vilka fina bilder - vem har tagit dem?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |