Nya åket
![]()
Nya åket
![]()
Kommer den direkt från Landstinget eller hur fick du tag på den? Tycker den ser förbaskat fräsch ut i mörkret på bilden.
Vad kostar en sån pjäs?
Är det 3l eller 2,5l?
Jag hade en 2,5l sedan ett tag... åkte väldigt kungligt måste jag säga...![]()
Riktigt najs! Regga som lätt lastbil?
Undrar om man inte skulle kunna bygga en lien bäddbar koj däri. Vore ju en bra grej för att få slippa paya vandrarhem när det är övernattning..
Får väl bli en fällsäng (som de som sitter i sovvagnar i tåg och färjehytter.) eller en hängmatta om hoj och verktyg och bagage ska in.
Ska du lacka hojen i bilens färger, eller tvärtom? Allt för den där proffsiga looken alla eftersträvar.. ;P
Vad är det för fördelar med att LB-regga bilen? Antar att B-kort räcker oavsett!?
Snygg kärra!
Jag hade oxå velat ha en egen ambulans![]()
Vad är det för fördelar med att LB-regga bilen? Antar att B-kort räcker oavsett!?
Snygg kärra!
Jag hade oxå velat ha en egen ambulans![]()
Liten uppdatering : Ramverket under nya golvet klart, golvet på plats och gummimatta ilagdKvar att göra är uppkörningsramp och ett transportstöd för framhjulet, sen är den klar för sommarens bandagar..
Hur är den byggd den där, är det förlängd hjulbas? Kruxet är om det är gammalt o slitet så kan du få spännande haverier =) Spanade in en gammal 960 limousine back in the days när jag mekade och där hade kardanen fått ett eget liv (något gav med sig). Resultatet blev utökad kardantunnel en smula (farthinder inne i bilen) klöv lådan, kommer inte ihåg hur det gick med bakvagnen men det var nog minsta bekymret där
Nåväl, se över ekipaget ordentligt, även om golvet är förstärkt så finns risken att det blir tråkigheter om kardanen sliter/böjer sig och det står en stackars hoj ovanför...
EDIT: Nu såg jag första bildenHur mycket är den förlängd, står det i papperna? Bara nyfiken.
Testat att lasta i två hojar?
Den är förlängd 70 cm.
Bilen verkar vara i bra skick, inga missljud eller vibrationer alls faktiskt men bilen ska kollas igenom ordentligt innan sommarens körningar.
Om ett stödlager körs så länge att det trasar sönder kardantunneln så är det mer ett ägarrelaterat problem än ett inbyggt bekymmer i konstruktionen. De låter illa LÄNGE innan det rasar..
Den är förlängd 70 cm.
Bilen verkar vara i bra skick, inga missljud eller vibrationer alls faktiskt men bilen ska kollas igenom ordentligt innan sommarens körningar.
Om ett stödlager körs så länge att det trasar sönder kardantunneln så är det mer ett ägarrelaterat problem än ett inbyggt bekymmer i konstruktionen. De låter illa LÄNGE innan det rasar..
QUOTE]
Har varit med om stödlager som utan missljud eller någon bautabelastning på ren landsväg exploderade och slängde bort sitt innehåll (kulorna) i fronten på bilen bakom. Nu hade väl det stödlagret varit med i 42300 mil vid tillfället...
Inga problem för övrigt, bara montera dit nytt stödlager och köra vidare.
Den är förlängd 70 cm.
QUOTE]
Har varit med om stödlager som utan missljud eller någon bautabelastning på ren landsväg exploderade och slängde bort sitt innehåll (kulorna) i fronten på bilen bakom. Nu hade väl det stödlagret varit med i 42300 mil vid tillfället...
Inga problem för övrigt, bara montera dit nytt stödlager och köra vidare.
Min har gått ca 41000 mil men lite osäkert pga att mätaren är utbytt..
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |