gammal??? coupe vs hoj

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
Mögel skrev:
Precis! Så det är ju jävligt löjligt att regga sig på ett forum som heter sporthoj.com och sen klaga på att folk kör för fort. :va
Ne då är det nog bättre att hålla sig till bike.se eller något liknande! :tummenupp

Exakt, helt rätt! :tummenupp



Klintan skrev:
Du ser det finns svar på allt :tummenupp

Alltid ;)
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
*suck* Som nån sa... varför ens gnälla om hastighetsöverträdelser om man kör sporthoj? Vem fan kör lagligt med en hoj som toppar 250+?

Finns självklart moralkakor som tycker filmerna är omogna och så.
Men jag måste bara nämna att tom min käre far, som verkligen följer lagen på alla sätt, jublade när GR körde ut från polisskolan och brände på slangen förbi bilarna :) Det är action det här! Sluta gnäll!
 

Jocke...

Jocke...
Gick med
18 Jun 2005
Ort
tumba
Hoj
Gsxr K5
GuW skrev:
Jag vet mycket väl vad du ansåg omoget, att jag skulle slanga hem och bränna en puck skivor.
Fast jag har reviderat min uppfattning, jag borde givetvis sälja dom och tjäna pengar på olagligheter, precis som GR själv.

Nu är jag inte sån...

sorry...kan inte låta bli...."säljer trim till moppefuckon"...är det inte olagligt att köra trimmad moppe?? Om du nu säljer trim till moppefuckona, tror du då inte att, dom går hem å trimmar sina moppar och sen kör med dom...Tjänar du inte då, indirekt, pengar på olagligheter? :va
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Jocke... skrev:
sorry...kan inte låta bli...."säljer trim till moppefuckon"...är det inte olagligt att köra trimmad moppe?? Om du nu säljer trim till moppefuckona, tror du då inte att, dom går hem å trimmar sina moppar och sen kör med dom...Tjänar du inte då, indirekt, pengar på olagligheter? :va

Men gud.. sen när blev det olagligt att sälja t.ex. drev eller förgasare? Okej jag skulle inte vilja möta en förälder till moppefucko_01 som upplyser en om att deras son nyss kört ihjäl sig pga en trimdel man sålt men nån måtta får det vara. Känns lite som det är en växande skara folk här på SH som blir mer och mer frustrerade för varje dag som går. Är det vädret som spökar? Okej bättre att ni projekterar er frustration på random SH'are än att ni spöar frugan MEN man blir trött på alla ni som tjatar och whinar och moralpredrikar. Det finns tillräckligt med poliser (eller gör det?). Kan alla sluta bete sig som kärringar nu.. tack

Tänk possitiva tankar.. snart är det vår.. peace :7peta
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Måste bara säga att jag beundrar piloten i z3:an för hans eminenta drivingskills. Sen var det ju rackarens så många tjusiga ord som nämnts i denna eminenta tråd. Många på SH har helt klar aldeles för mycket moral och fritid, bara så intresseklubben kan anteckna.

Passar även på att säga god natt! Over and out
 

FreddaGädda

Guest
Skulle hem till polarna för att köra fredagscruising i höstas. Där satt dom och tittade på sin nyinköpa GR4:a.. Såg tyvärr hela filmen.
Det stank verkligen uppgjort genom hela filmen. Dom bara "råkar" ha kameror överallt där de kör, som om dom skulle kunna räkna ut vart de jagade ska åka. Och bara råååkar ha en kamera exakt där hojen stannar i hojjaktssekvensen. Även om den inte hade haft en överhängande känsla av falskhet så skulle den ändå vara lika rolig som att läsa telefonkatalogen. Det tar 2 minuter innan man tröttnar.
Extramaterialet innehöll 20 sekunder roligt när det var full nude striptease. Och jag menar då damerna på scenen, inte de näckande fyllefinnarna med pottfrilla..

Frågade polarn vad han hade gett för filmen och fick svaret 300 kr. Det var svårt att hålla tillbaka en dålig kommentar om hans sätt att spendera pengar
 
Last edited:

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Fürstenhoff skrev:
Att säga att det är en skitfilm är att vara kritisk!! :tummenupp

Att säga att den är gjord av skittöntar grundas på vad då du inte känner någon av dom inblandade!! :va

:)

/Fürstenhoff.

va lång denna tråd har blev :rofl men det va cool musik på denna :pannkyss

Fürstenhoff hälsa matte från mej :tummenupp

vi får väll ha party nogon gång :squid

Robin Hood.
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
FreddaGädda skrev:
Skulle hem till polarna för att köra fredagscruising i höstas. Där satt dom och tittade på sin nyinköpa GR4:a.. Såg tyvärr hela filmen.
Det stank verkligen uppgjort genom hela filmen. Dom bara "råkar" ha kameror överallt där de kör, som om dom skulle kunna räkna ut vart de jagade ska åka. Och bara råååkar ha en kamera exakt där hojen stannar i hojjaktssekvensen. Även om den inte hade haft en överhängande känsla av falskhet så skulle den ändå vara lika rolig som att läsa telefonkatalogen. Det tar 2 minuter innan man tröttnar.
Extramaterialet innehöll 20 sekunder roligt när det var full nude striptease. Och jag menar då damerna på scenen, inte de näckande fyllefinnarna med pottfrilla..

Frågade polarn vad han hade gett för filmen och fick svaret 300 kr. Det var svårt att hålla tillbaka en dålig kommentar om hans sätt att spendera pengar
Trodde du att det var en faktadokumentär om buset i trafiken eller ? det är en film inget annat, klart det är uppgjort.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
BMW-scenen är som sagt bland det ballaste Jag har sett. :tummenupp
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
FreddaGädda skrev:
Skulle hem till polarna för att köra fredagscruising i höstas. Där satt dom och tittade på sin nyinköpa GR4:a.. Såg tyvärr hela filmen.
Det stank verkligen uppgjort genom hela filmen. Dom bara "råkar" ha kameror överallt där de kör, som om dom skulle kunna räkna ut vart de jagade ska åka. Och bara råååkar ha en kamera exakt där hojen stannar i hojjaktssekvensen. Även om den inte hade haft en överhängande känsla av falskhet så skulle den ändå vara lika rolig som att läsa telefonkatalogen. Det tar 2 minuter innan man tröttnar.
Extramaterialet innehöll 20 sekunder roligt när det var full nude striptease. Och jag menar då damerna på scenen, inte de näckande fyllefinnarna med pottfrilla..

Frågade polarn vad han hade gett för filmen och fick svaret 300 kr. Det var svårt att hålla tillbaka en dålig kommentar om hans sätt att spendera pengar



Haha, du är rolig. Fast på fel sett. Tror du verkligen NÅGON försökt lura i någon att det skulle vara autentiska biljaktscener? Det är en spelfilm, ingen dokumentär.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jocke... skrev:
sorry...kan inte låta bli...."säljer trim till moppefuckon"...är det inte olagligt att köra trimmad moppe?? Om du nu säljer trim till moppefuckona, tror du då inte att, dom går hem å trimmar sina moppar och sen kör med dom...Tjänar du inte då, indirekt, pengar på olagligheter? :va

Självklart kör dom sina moppar på gatan, men faktum är att det är inte ett dugg olagligt att sälja trim till moppefuckon.
Isåna fall är det ju olagligt att sälja bilar/motorcyklar till folk utan körkort.

Jag har dessutom en kund som kör en Zyndap med tysk 11hk och allt trimgodis helt lagligt på gatan, för han har MC regat den :yoparty
Och ett helt gäng som köper massor av moppetrim för att köra isracing (moppe klubben Pysarna)

Jag riskerar inga andra människors liv och hälsa, det kanske dom gör dom som köper skiten och tror att dom är.... just det GR.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Fürstenhoff skrev:
Allt om han bryter mot lagen vilket är en självklarhet!!

/Fürstenhoff.
Tack för ditt svar. Jag noterar att vi har samma uppfattning i dessa frågor kring rätt och fel och ansvar hos den som sitter bakom ratten. Det gläder mig.

Nästa fråga. Bör man (både myndigheter och den enskilda personer) fördömma den som gör fel och inte tar sitt ansvar bakom ratten?
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Teddy skrev:
Nästa fråga. Bör man (både myndigheter och den enskilda personer) fördömma den som gör fel och inte tar sitt ansvar bakom ratten?

Fördömma personer har väl aldrig slutat väl? Det finns ju en och annan konflikt ute i världen som inte blir bättre av att folk fördömmer...
Hjälpa till och visa hänsyn kan funka?
Men det är ju en fluffig utopisk tanke som kanske är lite hårdrealiserad...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ripper skrev:
Fördömma personer har väl aldrig slutat väl? Det finns ju en och annan konflikt ute i världen som inte blir bättre av att folk fördömmer...
Hjälpa till och visa hänsyn kan funka?
Men det är ju en fluffig utopisk tanke som kanske är lite hårdrealiserad...

ORD!

Sluta nu Teddy, vad vill du att han ska säga? "Jag ångrar allt Jag gjort i hela mitt liv, Skjut mig!"
Jag hajar din poäng men höj toleransen lite. Du idiotförklarar i princip alla här på SH med din 0-tolerans.

Ingen hackar på när en tjej sminkar sig medan hon glider över stella fares cyckelbanor på hornsgatan. Det finns hur många fel som helst i det scenariot och det sker hela tiden.
När Jag körde MC-bud, bröt Jag mot regler hela tiden men Jag var medveten om var enda en. Det Jag vill komma till är att det går att köra fort någorlunda säkert samtidigt som man kan köra "lagligt" livsfarligt, i det senare är man dessutom skyddad av att man inte gjort något olagligt.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Fürstenhoff skrev:
Ett klart NEJ!! Varken myndigheter eller enskilda personer skall FÖRDÖMMA personer som inte tar sitt ansvar bakom ratten
Tack för ditt svar. Den här diskussionen går ju som tåget. Tyvärr börjar den närma sig slutstationen men vi har några stopp kvar.

Nästa fråga. Har man som producent/distributör ett ansvar för det som produceras/distribueras?
 

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
Teddy!

Du är ju bara För mycket..
Du har fått riktigt utförliga o bra svar på dina "frågor".
VART vill du komma egentligen? :va


Eller du kanske bara retas lite? :D
 
Last edited:

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
DC-Shoes skrev:
Teddy!

Du är ju bara För mycket..
Du har fått riktigt utförliga o bra svar på dina "frågor".
VART vill du komma egentligen? :va


Eller du kanske bara retas lite? :D

Ja jag fattar inte heller vad han vill komma fram till!
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Fürstenhoff skrev:
Vad beträffar en distributörs ansvar så kan den endast bli en fråga om moral så länge dom inte bryter mot lagen vilket dom INTE gör genom att köpa in och sälja filmer likt dessa getaway filmer!!
Tack för ditt svar.

Innan jag ställer min avslutande fråga vill jag lugna övriga med att säga att vi bara diskuterar, inget annat, bara diskuterar. Mina frågor är korta och koncisa eftersom jag vill ha svar på en specifik fråga, dessutom blir det lättare att hålla sig till ämnet. Jag försöker inte komma någonstans, jag har inget elakt uppsåt. Jag anklagar ingen och ingen behöver försvara sig.

Avslutningsvis. Låt vara att det är lagligt att producera/distribuera filmer med dessa lagöverträdelser, men är det god moral att producera/distribuera filmer med dessa lagöverträdelser?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top