Gammal hoj att se ut som ny?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Klart det går! Min hoj är en -86:a... se nedan!

Bifogat

• bild1.jpg
    bild1.jpg
    124.3 KB · Visningar: 167
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    138.3 KB · Visningar: 169

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
någon kanske redan länkat den här, isf ber jag om ursäkt för min miss... :rolleyes:

inga dekaler, men nya kläder.. :D
http://www.blocket.se/vi/10624214.htm?ca=6_s

Ett jävligt bra exempel på att det sällan blir speciellt bra att byta kåpor på en äldre hoj. Klart, smaken är som baken men jag tycker inte det blir bättre bara för att man byter ut röven på en gammal cbr 900 till en nyare 954a tex. Det lirar ju inte då!
Lahi´s hoj ovan är jävligt bra iofs men det finns ju endå en massa saker som skvallrar om att det är en gammal hoj. Svingen tex är ju rätt ful, ramen oxå och gaffeln. No hard feeling Lahi. Jävligt ball hoj!
Det är inget fel med att åka en äldre hoj. Jag tycker många äldre hojar är skitsnygga. Man måste bara lära sig tycka om dom.:tummenupp

Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Instämmer med Lahi, allt går.

Här är en bild på min gamla GSX-R 750 -88 som jag byggde om lite...

Finns en bild till i mitt garage.

Bifogat

• garage.jpg
    garage.jpg
    72.2 KB · Visningar: 103

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Instämmer med Lahi, allt går.

Här är en bild på min gamla GSX-R 750 -88 som jag byggde om lite...

nu blir jag så lycklig när jag får se alla fina ombyggen, prislappen e väl lite skitsamma det är ju bara kul att vara med och skapa något eget. Jag tycker om att vara speciell och sticka ut så det blir nog till skrivbordet i framtiden :yoparty

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
:D You go girl!

Edit; Såhär såg den ut från början.

Bifogat

• min gixxer 03_2.jpg
    min gixxer 03_2.jpg
    59.3 KB · Visningar: 43

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Cbr 600 rr -03 Stunt Fighter
ska man ha en sporthoj som e ett par år gammal så tycker ja den kan få ett helt nytt liv om man bygger om till strretfighter, inte så dyrt o de blir coolt tycker ja iaf... :)

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Här är min GSXR 750 från 85. Långt ifrån original, men nu ligger den på
operationsbordet med målet att uppstå som en streetfighter och ännu
längre bort från originalskick.

Har på bilden fortfarande en något otymplig bak, men en R1 bakdel hänger numera där.

Bifogat

• IMG_0009.JPG
    IMG_0009.JPG
    79.5 KB · Visningar: 52
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
du måste skämta, är den ombyggd???
hur mycket måste inte det ha gått på?

Jag skämtar inte :tummenupp Ombyggd som fasen :näsblod Utseendet har väl kostat ca 15000:- att ändra på, bilden nedan visar hur den såg ut när jag började :hihi Lite skillnad va? Sen ligger det ju ganska mycket kosing i motorn också, men det syns ju inte så mycket om man inte får syn på turbon...

Bifogat

• gsxr1100_1.jpg
    gsxr1100_1.jpg
    52.5 KB · Visningar: 79

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj

Lahi´s hoj ovan är jävligt bra iofs men det finns ju endå en massa saker som skvallrar om att det är en gammal hoj. Svingen tex är ju rätt ful, ramen oxå och gaffeln. No hard feeling Lahi. Jävligt ball hoj!

:) USD-gaffel kommer, och på tal om svingen, den blir snart utbytt mot myyyyycket fetare doningar :tummenupp

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
Jag skämtar inte :tummenupp Ombyggd som fasen :näsblod Utseendet har väl kostat ca 15000:- att ändra på, bilden nedan visar hur den såg ut när jag började :hihi Lite skillnad va? Sen ligger det ju ganska mycket kosing i motorn också, men det syns ju inte så mycket om man inte får syn på turbon...

japp det är en stor skillnad alltså. den har verkligen blivit till det bättre, ja men självklart ska den gå bra oxå:D Det bästa som finns (som jag vet hitills) är att sitta bakpå och köra snabbt och kurvigt. Tror att jag har fått kommentaren som en galen passagerare då även jag kör knäskrap...:rolleyes:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
japp det är en stor skillnad alltså. den har verkligen blivit till det bättre, ja men självklart ska den gå bra oxå:D Det bästa som finns (som jag vet hitills) är att sitta bakpå och köra snabbt och kurvigt. Tror att jag har fått kommentaren som en galen passagerare då även jag kör knäskrap...:rolleyes:

Tackartackar! :) Jo, motorn måste ju matcha utseendet :tummenupp Och gärna lite till. Övermotoriserade grejor är bra för hälsan. Hehe, knäskrapa som passagerare är fint :hihi

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
CBR600F 92-98 Borde finnas till rimligt pris och den är väldigt snygg orginal(ligger lite före sin tid tycker jag) , sen håller de hojarna väldigt bra också det är bara att leta upp ett fint ex...resten av pengarna kan du åka upp till VM i åre med rum finns :pannkyss

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln