gammalt bröd

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
är det dåligt att äta bröd som gick ut för ganska exakt en månad sen? Det är inte mögligt. Lite torrt känns det men inte farligt. Hungrig och att ge sig ut i vinterkylan för nånting så trivialt som föda komme inte på fråga

honkiie skrev:
är det dåligt att äta bröd som gick ut för ganska exakt en månad sen? Det är inte mögligt. Lite torrt känns det men inte farligt. Hungrig och att ge sig ut i vinterkylan för nånting så trivialt som föda komme inte på fråga

har det legat i rumstemperatur skulle jag inte äta det, är de fryst är det inga probs

Anton_Ljunghusen skrev:
har det legat i rumstemperatur skulle jag inte äta det, är de fryst är det inga probs

det har legat i rumstemperatur. Men som sagt det luktar inte dåligt och det ser inte dåligt ut. Är det någon som varit i en liknande situation och gett efter för frestelsen?

honkiie skrev:

Om brödet inte är mögligt efter en månad, så var det nog inte så nyttigt att äta det för en månad sen heller. Bakat på mjöl och konserveringsmedel?

Jag tänkte käka så gammalt bröd när jag bodde i min gammla lägenhet och jag inte hade nån mat, men eftersom man kunde göra hål i väggen med det eller använda det som ett mordvapen så sket ja i det och cycklade och köppte lite nytt bröd för 6,90 kr. Det är vad ja rekommenderar, köp nytt bröd...

Jag har en tumregel: Luktar det inte illa & smakar det inte illa då går det att äta.

Och jag har inte blitt sjuk av mat än.
Så det e nog bara att knapra på :tummenupp

tack för alla åsikter och synpunkter, det har varit av stor hjälp. Det är dock inte nödvändigt längre då jag grävde djupt ner i frysen och fann en majskolv som jag ska koka.

Jag hade inte ätit det. Är skitnojjig för gamla grejer. Inte för att det är farligt kanske, men att det är rätt läskigt. Det finns ju en anledning med datummärkning.

Ut i snön, köp nytt. Annars kan jag rekommenderas knäckebröd, det håller hur länge som helst, nästan.

hållundan skrev:
Jag hade inte ätit det. Är skitnojjig för gamla grejer. Inte för att det är farligt kanske, men att det är rätt läskigt. Det finns ju en anledning med datummärkning.

Ut i snön, köp nytt. Annars kan jag rekommenderas knäckebröd, det håller hur länge som helst, nästan.

jo men knäckebröd funkar dåligt till varma mackor :)

hållundan skrev:
Äh. Makrill i tomatsås. Leverpastej med makaroner.

Finns många användningsområden för knäckebröd.

leverpastej med makaroner? Slog stormen ut smaklökarna på er däre nere också? :dummer Leverpastej med gurka ska det vara.

Usch, skulle inte ens äta brödet om det hade varit en dag gammalt..
så kräsen är jag!

Lartes har rätt, mat som är gammal smakar illa eller luktar illa. Det säger även mina kock-kompisar, tänk på det nästa gång ni äter ute. :hihi

Mja.. Jag är lite kinkig på mjölkprodukter efter diverse missöden annars äter jag det mesta, typ. Är inte brödet mögligt är det ju inget fel på det. Möjligen lite hårt.

Hade ett missöde med torkat kött i kombination med dåligt ljus och väldiga hungerskänslor en gång. Inte roligt. :zpy

Datumet är faktiskt BÄST FÖRE .... inte oätligt efter.
Luktar & ser det ok ut så kan man äta. Ganske inte lika gott som nytt men inte farligt.

honkiie skrev:
jo men knäckebröd funkar dåligt till varma mackor :)
Knäckebröd fungerar ypperligt till varma mackor.
Brödet mjuknar av värmen och smöret och det blir(beroende på pålägg) skitgott!
Jag brukar oftast bara smöra, salta och på med ost om jag är hungrig.
Men vill man ha det riktigt gott kan man ha på tonfisk/skinka/kaviar och tomat så blir det i stort sett en pizza.

Lyser det grönt?

Lyser det grönt ?
Det är nog inga problem att äta såvida det inte luktar eller där är mögel.
I dagens produkter stoppar de ju fullt med "skit" typ konserverings medel osv som är "nyttigt" att få i sej :hihi

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick