Grattis!
CB500 kan man aldrig få för många av!
Schysst stuk på ramen. Såg den blocket.
SFRO?
Skall den gå som amatörbyggd?
Tror de vill se ramen utan spackel,
rena oslipade svetsar skall det vara
vid deras besiktning.(jag kan ha fel.)
Hur som haver ett coolt projekt.
(och om det skiter sig med ramen finns det ny med
papper på blocket/ebay från 1500:- Har även en
papperslös du kan få muchos billigare om det skulle hjälpa.
Har även en massa andra CB500-mojänger, säg till om
du saknar något.)
Annars är
davidsilverspares.co.uk the shit!
Kolla med dem, billigast på de flesta slitdelar.
Både original och 'pirat'.
Nä, nu skall jag ut i bon och riva en gaffel.
/e
Tack!
Ja, verkar som att jag måste det... Förra ägaren fick totalstopp på senaste besiktningen, de ville inte släppa igenom den utan åtminstone en regbesiktning. Och frågan är ju om man då inte måste gå hela vägen genom SFRO...
Fan vad nice, tackar så väldigt mycket för erbjudandet! Ska ha det i åtanke om något fattas eller ifall det skiter sig med ramen
Och jättetack för tipset, alltid bra att veta vart man kan vända sig!
Gör så
Du ska givetvis bygga den som du själv vill, och kanske främst lägga tid på att få den körklar först.
Men jag är fullständigt allergisk mot små moppetankar monterade högt uppepå övre ramröret, det var IOFS tidstypiskt för din hoj, men det fanns dom som byggde annorlunda även då.
Jag tror det skulle bli skitsnyggt med en bulligare tank som täcker upp runt det inte allt för snygga styrhuvudet.
Jo, körbart är väl prio ett just nu. Men visst ska den ju bli exakt som man vill ha den i slutändan.
Moppetank!? Pfft!
Det här är en one-of-a-kind glasfibertank, byggd just för detta bygge
Faktum är att jag själv inte heller är något jättefan av den där typen av pyttetankar uppepå ramröret som du pratar om, men just den här installationen med tanken mer integrerad i ramen tyckte jag var riktigt snygg. Har inte bestämt mig ännu för om jag ska behålla den eller gå en helt egen väg, men eftersom budgeten är av yttersta essens i detta bygge så lutar det mer åt att bygga ihop än att bygga om. Men vi får se, man vet ju aldrig
Jag tror inte vi fått ut och köra tillsammans någon gång. Min hoj har väll alltid stått i boa och skämts
Kom ju på att biljävlen måste fixas innan hojen, tyvärr. Är så surt att storhandla på en 500 stånka med clipon, påsarna tenderar att flyga all världens väg när man kommer med fullt ställ i rondellerna
Ölen blir ju skakad till oigenkännlighet dessutom.
Men om du har två hojar så kan vi ju alltid leka Easy rider.
Jag har säkert en väst till dig med, kanske rent av en mexico-filt i nån gömma.
Jag har ett par riktiga marrimekko gardiner i nån lådda hemma som du kan vira in dig i annars. Kommer bli "£pI$kt" så att säga
Elmia i påsk?
Du måste få tummen ur snart
Bygg färdigt din bobberjävel nu så bygger jag ihop min chopper, sen kan vi ut och isirajda
Vad är det för fel på bilen nu då?
Köp en dämpad ryggsäck som absorberar vibbarna och håller skiten på plats, löser bägge problemen
Väst vore ju asnajs, det får vi ta och titta på någon dag!
När ska vi öla?
Inte planerat, men vem vet... När var hur?
Hopp detta hade jag missat helt, kul. Tänkte bara säga till att polarn har en CB 500 objekt med nåt elfel som står tror att han släpper den för 3000-4000:- tusen. Den kördes innan elfelet så om nån är sugen så finns den i Örebro PMa mig isåfall för den står i mitt garage i ca 2v till.
Tack, kul att du gillar det
Tror nog att jag ska försöka hålla mig ifrån att köpa på mig ett reservdelslager á la freddaabborre
Men tack ändå! Kanske någon annan här som är intresserad?
Edit: Sökte precis runt lite på vad som som gäller med chopperbesiktning och dylikt. Så vitt jag kunnat hitta så verkar det som att allt som inte är för extremt går att skicka genom en vanlig regbesiktning (istället för sfro), och "inte alltför extremt" skulle då vara upp till 45 grader gaffelvinkel. Ner och mäta!