Fort går det
Nu kommer du märka hur viktigt det är att göra plåtarbetet rätt från början, och vilket helvete det är att fylla ut för stora spalter med svetsen
Men all heder, inte många som ger sig på att bygga en helt egen tank de första dom gör!
Hehe, en gör så gott en kan
Tja, är väl inte direkt fråga om slarv utan snarare att jag inte kan göra det bättre...
Men det verkar ändå funka hyfsat, så gott som hela tanken är helsvetsad nu.
Tack
Värme och kyla härdar plåten, det är då den börjar spricka.
Glöm inte att scotta av hela tanken och torka rent med nåt bra, typ FL cleaner eller silicon-entferner innan du spacklar.
Ah, förstår... Men hur funkar det då med svetsning, där värmer man väl och låter det svalna ganska så mycket?
Tack för tipset, ska göra så!
Ne du kanske nte vet det men jag vill göra en ny bak till till miton, och jag bryr mig inte om "kvalite" osv bara det blir lite snyggt
Och de kan du ju få någon hundring för
(ekonomiskt oberoende i sommar)
Förstår. Mitt förslag är att du provar själv! Som sagt, råmaterialet är ju i stort sett gratis, sen kostar det dig bara ett par timmars hårt slit och simsalabim!
Nja, jag vet inte... Som sagt, lite mer press att fixa åt andra jämfört att fixa åt sig själv...
Men som sagt, prova själv! Kan ju inte bli annat än fel, och då är man en erfarenhet rikare. Blir det dessutom bra har du en sjyst bak till hojen som du kan skryta med att ha skapat helt själv
Det är knappast så mycket kol i den plåten så att den härdar.
Låter bra, tack för infon
Som sagt, har börjar helsvetsa tanken och kommit en god bit på vägen. Den börjar anta sin slutgiltiga form, kvarstår gör att svetsa det sista lilla, slipa fogarna, fylla i och slipa om det som behövs, kolla efter läckor, fixa tanklocksarmatur samt soppakransinfästning, svetsa fast fästen, spackla och slutligen måla. Det tar sig sa pyromanen!
Nu är dock svetsgasen slut
Så... Antar att fortsättningen får dröja tills på tisdag. Måndag är ju röd dag så...